Before the
FEDERAL COMMUNICATIONS COMMISSION
Washington, D.C. 20554

In re Applications of )
)
Allbritton Communications Co. ) MB Docket No. 13-203
) BTCCDT-20130809ACD
For Consent to Transfer of Control of WILA-TV, )
Washington, DC, to Sinclair Television Group, Inc. )
)
WRGT Licensee, LLC, for Assignment of License of ) BALCT-20031107AAU
WRGT-TV, Dayton, Ohio, to WRGT Licensee, LLC )
(New Nevada LLC) )
)
et al. ) BALCT-20031107ABB

) BALCT-20031107ABM

) BTCCT-20031107AAF

) BTCCT-20031107AAP
TO THE COMMISSION

SUPPLEMENT TO APPLICATION FOR REVIEW

The Rainbow PUSH Coalition (*Rainbow PUSH”) respectfully supplements its August 25,
2014 Application for Review by calling to the Commission’s attention new evidence that Sinclair
Television Group, Inc. (“Sinclair”) controls Cunningham Broadcasting Corp. (“Cunningham”),
and that Sinclair is in violation of the rules governing duopolies and unauthorized transfers of
control, has abused the retransmission consent process, and has coercively attempted to dissuade a
party from exercising its right to petition the Commission for redress of grievances.

Summary

Thirty days ago, new information came to light that bears directly on Sinclair’s basic
qualifications to be a broadcast licensee. Attendant to a hotly contested retransmission consent
dispute, Dish Network L.L.C. (“Dish”) filed and then amended a formal complaint that asserts —
with witness testimony under penalty of perjury and e-mail records — that Sinclair took the
position that it has de jure control of Cunningham and thus, under the STELA Reauthorization Act
of 2014 (“STELAR?”), can represent Cunningham and other companies in retransmission consent

negotiations. Since 2002, Sinclair has been telling the FCC that it does not even have de facto



2
control of Cunningham, however. Further, Sinclair allegedly told Dish that it has the right to “be

in ‘control’” of Cunningham (and other broadcasters) by virtue of “grandfathering rights provided
by a combination of statutory provisions and FCC regulations,” an obviously frivolous assertion,
but that if Dish nonetheless refused to allow Sinclair to bargain on behalf of Cunningham (and
other companies), or if Dish complained to the FCC, Sinclair would cease negotiations and keep
its stations off Dish for a year. All of this raises profound questions of basic qualifications based
on Sinclair’s now-admitted control of Cunningham, as well as Sinclair’s misrepresentations to the
Commission, violations of the rules governing duopolies, abuse of the retransmission consent
process, and the use of coercion to attempt to prevent a party from petitioning the FCC for redress
of grievances.

I. The Record Thus Far

The record below establishes these critical facts:

* In 1991, Sinclair established a sham company, Glencairn Ltd. (“Glencairn”) to hold
licenses Sinclair was not permitted to hold under the duopoly rule. Ruling in 2001 on a
1999 petition to deny filed by Rainbow PUSH, the Commission concluded that Sinclair
controlled Glencairn; the Commission fined each company $40,000. Commissioner
Copps would have designated the matter for hearing.

* When faced with such an unequivocal finding of ownership fraud, every law abiding
licensee would have immediately expressed remorse and come into compliance.
Sinclair did the opposite and created, in Glencairn’s place, a new and even more brazen
sham entity known as Cunningham Broadcasting Corp. (“Cunningham”), almost every
aspect of which was controlled by Sinclair.? In the order on review, the Bureau

! Glencairn Ltd., 16 FCC Rcd 22236, 22258 (2001), aff’d without reaching the merits in
Rainbow/PUSH Coalition v. FCC, 330 F.3d 539 (D.C. Cir. 2003), rehearing denied, 2003 U.S.
Lexis 18829 (September 10, 2003).

2 In particular, to create Cunningham, Glencairn President Edwin Edwards was ejected from
Glencairn and, in his place. Sinclair installed Mrs. Carolyn Smith (deceased in 2012), the mother
of the four brothers who control Sinclair. To manage Cunningham, Mrs. Smith hired the only
person on the planet who a judge had found to be controlled by Sinclair; and during her tenure she
made no decisions in Cunningham’s interest and only made decisions in Sinclair’s interest.
Sinclair imposed on Cunningham the same stringent control protocols involving financing,
staffing and programming as those that had characterized the Sinclair/Glencairn relationship; all of
these protocols worked to the disadvantage of Glencairn and to the advantage of Sinclair for no
apparent legitimate business reason. See Petition to Deny, And For Other Relief, BALCT-
20031107AAU, et al., at 4-7 (filed Dec. 19, 2003) (“Rainbow PUSH 2003 Petition to Deny”) at 4-



3
appeared to maintain that since the Commission only issued a forfeiture and did not

designate for hearing in Glencairn Ltd., Sinclair had free rein to exercise de facto
control of Cunningham.?
Based just on the record to date, three straightforward questions ought to be designated for
hearing:
(2) In the wake of Glencairn Ltd., did Sinclair exercise de facto control of Cunningham?
(2) Does it continue to do so?
And (3), has Sinclair at all times been candid and forthcoming with the Commission

regarding its relationship with Cunningham?

1. Sinclair’s Abuse of STELAR And Attempt to Coerce An MVPD Not To File A
Complaint With The FCC Render Sinclair Unqualified To Be A Licensee

As a result of new information summarized below, three additional issues should be

designated for hearing:*

14. Sinclair controlled every material element of Cunningham’s operation, operating as though
Glencairn Ltd. had never been decided.

% In a startling rewriting of history, the Bureau held that Sinclair’s behavior “had been favorably
reviewed by the Commission in Glencairn Ltd.” Allbritton Communications Co., MB Docket No.
13-203, DA 14-1055 (Media Bureau, released July 24, 2014 (“Allbritton”). It is rather unusual for
an agency to interpret its own forfeiture order as a green light that should allow a licensee to
continue and expand the misconduct that drew the forfeiture. In Glencairn Ltd., the Commission’s
justification for imposing forfeiture rather than designating a hearing was Sinclair’s (purported)
“reliance on past staff decisions” leading to “miscalculations on the part of Sinclair and Glencairn
as to what was permissible.” Id., 16 FCC Rcd at 11148. Thus, after Glencairn Ltd., Sinclair was
on notice of its “miscalculations” and thus should have known that the Commission expected it to
put a stop to its misconduct. The imposition of conditions upon the transfers to Glencairn at issue
in the case should also have made it clear to Sinclair that the Commission expected it to stop
controlling Glencairn.

* The imminent resolution of the carriage dispute does not moot the questions presented below.
First, Sinclair’s behavior has already caused damage to consumers because, on August 26, 2015, a
record 129 stations went dark on an MVPD’s platform. Further, Sinclair has not promised to stop
its misconduct and, thus, the scenario that led to the 129 stations going dark on Dish is “capable of
repetition, yet evading review” with other MVVPDs in the months ahead. See, e.g., Burlington
Northern Railroad Company v. Surface Transportation Board, 75 F.3d 685, 690 (D.C. Cir. 1996)
(orders of less than two years’ duration generally evade review). Finally, as shown below,
Sinclair’s misconduct speaks volumes about Sinclair’s basic qualifications to be a licensee.



4
(4) Did Sinclair violate STELAR by attempting to require an MVPD, Dish, to accept

Sinclair as the bargaining agent for 32 stations Sinclair knew it was barred by STELAR from
representing?

(5) Did Sinclair abuse the retransmission consent process by negotiating in bad faith?

(6) Did Sinclair attempt to coerce Dish by threatening it with non-carriage of 151 stations
for a year if Dish complained to the FCC about Sinclair’s frivolous claim of having de jure control
of stations it does not own?

When broadcasters control more stations than the law allows, one consequence is the
distortion of the retransmission consent process. This distortion happens when a television
broadcaster like Sinclair insists on bargaining on behalf of its own stations and other stations, in
the same markets, that the broadcaster openly or secretly controls. In this way, a broadcaster can
exercise enormous and oligopolistic leverage to extract, from the MVVPD, compensation well
beyond that which an undistorted competitive marketplace would produce.> Consumers are
harmed by this behavior because these unnaturally-imposed costs placed on the MVVPD must be
passed on to the consumer. A consumer wishing to enjoy a wide variety of MVPD channel
offerings, or who wishes to obtain the clearer-than-over-the-air signals offered by MVPDs, cannot
avoid these costs, since local TV stations are always offered on the basic tier, which all MVPD
customers must take.

To avoid this scenario, Congress passed STELAR, which directed the Commission to
prohibit broadcast stations from “coordinating negotiations or negotiating on a joint basis with
another television broadcast station in the same local market...to grant retransmission consent

under which section to a multichannel video programming distributor, unless such stations are

> See Rainbow PUSH Letter, WRGT Licensee, LLC et al., BALCT-20031107AAU et al., and
MediaComm Communications Corporation v. Sinclair Broadcast Group, Inc., CSR-8233-C and
CSR-8234-M (filed December 11, 2009) at 5-6 (“Sinclair has used its bottleneck control over
multiple stations in a market as a bargaining chip” which “harms consumers by limiting diverse
viewpoints in news content as well as general programming.”)



5
directly or indirectly under common de jure control permitted under the regulations of the

Commission[.]”®

STELAR has been obeyed by nearly all television licensees — but not by
Sinclair.

On August 26, 2015, Sinclair pulled from Dish Network 129 stations, causing by far the
largest retransmission consent catastrophe in history.” This debacle was so devastating that, for
the first time, the Chairman of the FCC needed to become personally involved in brokering a
settlement.®

During the negotiations leading up to the August 26 debacle, Dish filed a complaint with
the FCC, which it subsequently amended:;® these documents are appended hereto. Attached to the
Dish Initial Complaint and the Dish Amended Complaint were a series of e-mails flowing between
Dish and Sinclair during their negotiations. The pertinent events are set out in the August 15,
2015 Declaration of Melisa Ordonez, which follows the signature pages of the Dish Initial

Complaint and the Dish Amended Complaint. For ease of reference, Ms. Ordonez’ Declaration is

attached to this Supplement.

®47 U.S.C. §325(b)(3)(C)(iv). The Commission has complied with the statute. See
Implementation of Sections 101, 103, and 105 of the STELA Reauthorization act of 2014, Order,
30 FCC Rcd 2380, 2381 | 4 (February 18, 2015).

" Laura Wagner, FCC Hopes to Resolve Largest TV Blackout in U.S. History,” npr.org, August
26, 2015.

¥ Id.; see Statement of Chairman Tom Wheeler on Retransmission Dispute Between Dish
Networks and Sinclair Broadcasting, August 26, 2015 (“We will not stand idly by while millions
of consumers in 79 markets across the country are being denied access to local programming.”)

% Dish Network L.L.C. v. Sinclair Broadcast Group, Inc., Verified Retransmission Complaint and
Request for Preliminary Injunctive Relief of Dish Network L.L.C., MB Docket No. 12-1 (August
15, 2015) (“Dish Initial Complaint”); Dish Network L.L.C. v. Sinclair Broadcast Group, Inc.,
Verified Amended and Restated Retransmission Complaint and Request for Preliminary
Injunctive Relief of Dish Network L.L.C., MB Docket No. 12-1 (August 26, 2015) (“Dish
Amended Complaint”). While Rainbow PUSH is concerned about Sinclair’s ownership structure
abuse as it infected the retransmission consent negotiations with Dish, Rainbow PUSH takes no
position the underlying retransmission consent dispute.



6
Based on Ms. Ordonez’ Declaration and the accompanying e-mails, it appears that Sinclair

attempted to require Dish to allow Sinclair to bargain on behalf of 32 stations (including
Cunningham’s stations) that Sinclair does not own. Further, if Dish refused to allow Sinclair to
represent the non-owned stations in the negotiations, and if Dish were to complain to the FCC,
Sinclair threatened to terminate the negotiations and not negotiate further for a year.’® Ordonez
Declaration, 19."*

How —in light of STELAR - did Sinclair justify its demand to bargain on behalf of stations
it does not own? The answer is that Sinclair asserted that it had “de jure control” of these stations
and, therefore, was permitted under STELAR to bargain on their behalf. To support its claim of
having de jure control of the 32 non-owned stations, Sinclair wrote to Dish that, because of the
existence of certain Local Marketing Agreements (“LMAs”) and Joint Sales Agreements
(*JSAS”),

Through grandfathering rights provided by a combination of statutory provisions and FCC

regulations ... Sinclair has the legitimate and lawful right to be in “control’ of each of the

stations referenced in your e-mail.
See Ordonez Declaration, 17. Really, what “grandfathering rights?” What “statutory provisions

and FCC regulations?” And how do LMAs and JSAs give Sinclair “the legitimate and lawful

right” to be in de jure “control” of stations it does not own?

190n August 15, Sinclair and Dish reached a temporary cease-fire; however, on August 26 the
negotiations again fell apart and 129 stations in 79 markets were taken dark on Dish — including
121 stations Sinclair owns and eight stations it does not own. Thereupon Chairman Wheeler
ordered the Bureau to convene an emergency meeting with Sinclair and Dish; shortly after that
order was given, Sinclair and Dish came to terms subject to a two-week period for documentation
of their deal. See Lynn Stanton, FCC Staff to Work with Dish, Sinclair Retrans Negotiators, TR
Daily, August 26, 2015; Sinclair and Dish Reach Retrans Deal, TVNewsCheck, August 26, 2015.

1 In the second round of negotiations (August 15-26, 2015) that culminated in the 129-station
blackout, Sinclair insisted on negotiating on behalf of eight stations it does not own, including
Cunningham’s Baltimore, Charleston WV, Columbus OH, and Dayton stations captioned above.
See Dish Amended Complaint, p. 10. Those eight stations were among the 129 stations that went
dark on Dish on August 26, 2015.



7
Sinclair, which practically invented LMAs and JSAs, knows very well that its

“explanation” was frivolous and articulated in bad faith.

1.2 Thus, at the same time that

By definition, de jure control is tighter than de facto contro
Sinclair was telling the FCC that it did not even have de facto control of Cunningham, Sinclair
was telling Dish that it actually has de jure control of Cunningham.'® These assertions cannot
both be correct. Either Sinclair has not been candid with the FCC, or it was not being candid with
Dish, or both. Which is it?

It is not Rainbow PUSH’s responsibility to guess the answer to this question. It is up to
Sinclair to harmonize — if it can — its apparently irreconcilable assertions.

Finally, the Commission should take note of how Sinclair attempted to coerce Dish to

negotiate only on condition of allowing Sinclair to represent stations that Sinclair knew very well

12 There is no mystery or ambiguity regarding what the FCC regards as de jure control: it is
evidenced by holdings of greater than 50 percent of the voting stock of a corporation or, in the
case of a partnership, general partnership interests. See 47 C.F.R. §1.2110(c)(2); Corporate
Ownership Reporting and Disclosure by Broadcast Licensees (R&0), 97 FCC2d 997, 1018 and n.
47 (1984) (an ownership interest “exceeding 50%” “reflects the line of de jure control”). Further,
there is no ambiguity regarding whether a licensee can abdicate de jure control to another entity on
occasion. See, e.g., Salem Broadcasting, Inc., 6 FCC Rcd 4172, 4172 (MMB 1991) (“ultimate
responsibility over essential station matters, such as personnel, programming and finances, is
nondelegable™). Two weeks ago, the Commission reaffirmed its clear interpretation of what
constitutes de jure control. See Implementation of Section 103 of the STELA Reauthorization Act of
2014, Notice of Proposed Rulemaking, Docket 15-216, FCC 15-109 (released September 2, 2015) at
12 n. 65:

We note that Congress’s inclusion of the term “de jure control” in Section 103 of STELAR
was intended to ensure that only those stations that come within the scope of this term as
defined by the Commission (e.g., same market stations owned by an entity that holds over
50 percent of the stations’ voting stock) would be permitted to negotiate jointly for
retransmission consent [citing cases]. Thus, stations operating under joint sales
agreements (“JSAs”), local marketing agreements (“LMAS”), or similar “sidecar”
arrangements, even if attributable, cannot jointly negotiate retransmission consent
with a station in the same market owned by the broker because they are not “under
common de jure control” (emphasis supplied).

13 While definitions of legal terms sometimes differ depending on their statutory context (e.g.,
control is determined by the SEC and IRS under slightly different sets of rules than the rules used
by the FCC), in this instance the relevant definitions are both found in the realm of the
Communications Act and the Commission’s rules.



8
that it was prohibited by STELAR from representing in such a negotiation. On a July 21 call with
Ms. Ordonez and Warren Schlichting, Dish’s SVP/Media Sales and Programming,
Sinclair’s negotiating representative indicated that he recognized that the Federal
Communications Commission (“FCC”) might agree with DISH’s view that Sinclair does
not have the right to negotiate for the Non-Sinclair Controlled Stations. Sinclair’s
negotiating representative, nevertheless, stated that the current DISH-Sinclair
retransmission consent agreement would expire before the FCC would rule on a
retransmission consent complaint, if DISH were to file one. Sinclair’s negotiating
representative suggested that DISH should focus on signing a renewal with Sinclair rather
than pursuing relief before the FCC. When | reiterated DISH’s objection to including
the Non-Sinclair Controlled Stations in any new agreement, Sinclair’s negotiating
representative stated that if that was DISH’s position, DISH and Sinclair should issue a
press release announcing that the two companies will not be doing business with one
another and that the two parties would not negotiate again for a year.
Ordonez Declaration, 19 (emphasis supplied). The only way to read this is that Sinclair was
telling Dish that the FCC is entitled to no respect because it moves too slowly to help you, but if
you press your case at the FCC that we are violating STELAR, we will withdraw our
programming from your satellite platform and will not negotiate further with you for a year.
While Sinclair was unsuccessful in coercing Dish to eschew an FCC filing, its lack of
success does not preclude relief. A mugger still goes to jail even if the muggee fights back.**
An attempt to coerce a party from filing a complaint with the FCC is perhaps the ultimate
abuse of process: it is akin to infringing upon a party’s First Amendment right to petition for
redress of grievances. The Commission has made it clear that it will not tolerate a licensee or

applicant attempting to coerce another party from participating in Commission proceedings,™

4 Sinclair has also attempted repeatedly, although without success, to bully Rainbow PUSH in an
attempt to discourage it from participating in this proceeding. In 2010, Sinclair went so far as to
seek sanctions against Rainbow PUSH for its routine filing of a letter that brought new evidence to
the Commission and asked for an end to the agency’s (then seven-year) delay in issuing a ruling.
See Letter of David Honig to Marlene H. Dortch, Re: WRGT Licensee, LLC et al., BALCT-
20031107AAU et al. (January 6, 2015) at 3.

!> Threats aimed at discouraging participation in an FCC proceeding go to a licensee’s character
and will give rise to an abuse of process issue. In Patrick Henry, 69 FCC2d 1305 (1978), the
Commission designated a character issue into the motivations of a licensee whose counsel had
threatened a petitioner to deny in an effort to force dismissal of the underlying petition. Patrick
Henry cited Fort Collins Broadcasting Co., Inc., 38 FCC2d 707 (1972), a prior case of “first



9
particularly where the underlying allegations *“are specious, with little or no factual or legal basis”,
which “would tend to raise the question [of whether the party] was acting in good faith.”*°

This level of disrespect for the rule of law ought to disqualify Sinclair from holding any
broadcast licenses. The FCC’s ability to regulate without constantly looking over its licensees’
shoulders depends on the willingness of its licensees to obey the rules even when the agency is not
looking. Clearly —as we have seen again and again and again since Sinclair first cooked up its
ownership scam in 1991, this company cannot be trusted either to obey or respect the law.

Conclusion

Overwhelmingly, the time has come for the Commission to do what Congress required it to

do in Section 309(e) of the Communications Act.
Respectfully submitted,
David Honig
Law Office of David Honig
3636 16th Street N.W. #B-366
Washington, D.C. 20010

(202) 332-7005
david@davidhonig.org

Counsel for the Rainbow PUSH Coalition
Attached:

e Dish Initial Complaint, August 15, 2015
*  Dish Amended Complaint, August 26, 2015

September 14, 2015

impression” that had clearly articulated the Commission’s concern with this type of behavior.
Patrick Henry remains good law. See David D. Oxenford, Esqg., 26 FCC Rcd 392, 396 n.24 and
accompanying text (MB Audio Division 2011). See also Character Qualifications in Broadcast
Licensing, Report, Order and Policy Statement, 102 FCC2d 1179, 1211 (1986) (“such misconduct
as the filing of strike applications and harassment of opposing parties, which threatens the
integrity of the Commission’s licensing processes, will also continue to be considered as bearing
on character”) (subsequent history omitted).

18 Radio Carrollton, 43 RR2d 29, 43 (1978). As shown above, Sinclair’s requirement that Dish
act in concurrence with Sinclair’s frivolous theory that “grandfathering rights provided by a
combination of statutory provisions and FCC regulations” give Sinclair de jure control of stations
Sinclair does not own (see p. 6 supra) raises the question of whether Sinclair acted in bad faith.



EXHIBIT

DECLARATION OF MELISA ORDONEZ
(appended to the Dish Initial Complaint and the Dish Amended Complaint)

1. I, Melisa Ordonez, being over 18 years of age, swear and affirm as follows:

2. 1 make this declaration using facts of which I have personal knowledge or based on information
provided to me, and in connection with DISH Network L.L.C.’s (“DISH’s”) attempt to negotiate
for a renewal of its retransmission consent agreement for local broadcast stations owned by
Sinclair Broadcast Group, Inc. (“Sinclair”).

3. I am currently the Programming General Manager for DISH. In that capacity, | am responsible
for negotiating retransmission consent contracts for DISH with every local broadcast station in the
United States. | am the lead negotiator in DISH’s effort to negotiate for a renewal of its
retransmission consent agreement for local broadcast stations owned by Sinclair.

4. | first contacted Sinclair on June 9, 2015 to discuss renewal of DISH’s retransmission consent
agreement for carriage of the 121 local broadcast stations over which Sinclair exercises de jure
control, or with whom it has a joint negotiating arrangement (the “Sinclair Stations”). Sinclair
finally sent a first response on July 9, 2015.

5. Sinclair’s July 9, 2015 offer proposed that the new agreement would cover “all station Sinclair
owns or has de jure control over, as a result of LMAs, JSAs or similar agreements, which are
being provided services pursuant to grandfathering of FCC rules (as well as after acquired stations,
pursuant to existing provision on this point in existing agreement).” See Exhibit 1. Then, on July
25, 2015, Sinclair sent the list of stations that it demanded to negotiate for. See Exhibit 2. The
station list that Sinclair sent included the Sinclair Stations, plus 32 other stations that are not under
Sinclair’s direct or indirect de jure control and which are located in local markets where there is at
least one station under direct or indirect common de jure control with Sinclair (the “Non-Sinclair
Controlled Stations”).

6. In an email to Sinclair’s negotiating representative dated July 20, 2015, 12:06 AM, | noted that
Sinclair was proposing to “negotiate on behalf of stations not directly or indirectly under common
de jure control of Sinclair in the same DMA,” which expressly violates Section 325 of the
Communications Act, as amended by STELAR. | explicitly requested that “Sinclair stop
coordinating negotiations or negotiating on a joint basis” for the stations in Sinclair’s proposal that
Sinclair does not own. See Exhibit 2, pp. 4-5.

7. In an email dated July 20, 2015, 8:14 AM, Sinclair’s negotiating representative stated that
“Sinclair disagrees with your legal conclusion that we have offered to negotiate on behalf of any
stations with respect to which we do not have “de jure’ control,” claiming that “[t]hrough
grandfathering rights provided by a combination of statutory provisions and FCC regulations. . .
Sinclair has the legitimate and lawful right to be in ‘control” of each of the stations referenced in
your email” because of the existence of certain Local Marketing Agreements (“LMAS”) and Joint
Sales Agreements (“JSAS”). See Exhibit 2, at p. 2.

8. In an email dated July 21, 2015, 12:26 PM, | reiterated DISH’s disagreement with Sinclair’s
view that Sinclair is permitted to negotiate on behalf of the Non Sinclair-Controlled Stations. |
noted that under FCC rules, “de jure control is evidenced by holdings of greater than 50 percent of



the voting stock of a corporation, or in the case of a partnership, general partnership interests” and
asked that Sinclair state “which, if any, of the referenced stations meet this requirement with
respect to Sinclair.” See Exhibit 2, at p.1.

9. On July 21, 2015, | spoke by telephone with Sinclair. Warren Schlichting, Senior Vice
President, Media Sales and Programming for DISH, was also on the telephone call. During the
call, Sinclair’s negotiating representative indicated that he recognized that the Federal
Communications Commission (“FCC”) might agree with DISH’s view that Sinclair does not have
the right to negotiate for the Non-Sinclair Controlled Stations. Sinclair’s negotiating
representative, nevertheless, stated that the current DISH-Sinclair retransmission consent
agreement would expire before the FCC would rule on a retransmission consent complaint, if
DISH were to file one. Sinclair’s negotiating representative suggested that DISH should focus on
signing a renewal with Sinclair rather than pursuing relief before the FCC. When | reiterated
DISH’s objection to including the Non-Sinclair Controlled Stations in any new agreement,
Sinclair’s negotiating representative stated that if that was DISH’s position, DISH and Sinclair
should issue a press release announcing that the two companies will not be doing business with
one another and that the two parties would not negotiate again for a year.

10. Unless the FCC grants DISH’s request for preliminary injunctive relief, DISH will be
irreparably harmed. Sinclair is violating the Communications Act and the Commission’s rules by
demanding to include the Non-Sinclair Controlled Stations in any new agreement as a condition
for DISH to receive retransmission consent to carry the Sinclair Stations. Absent relief, both DISH
and consumers will be irreparably harmed. If DISH refuses to capitulate to Sinclair’s bad faith
tactics, Sinclair may black out all 153 stations, leaving DISH subscribers in 79 markets without
access to one or more local broadcast stations. DISH will be irreparably harmed if any customers
choose to switch TV providers and never return to DISH. And, if DISH is forced to include the
Non-Sinclair Controlled Stations in a contract renewal for the Sinclair Stations, the burden from
carriage of potentially unwanted stations will be irreparably inflicted on DISH and its subscribers
even if Sinclair is ultimately required to unwind the agreement as a result of the Commission’s
decision.

The foregoing declaration has been prepared using facts of which | have personal knowledge or
based upon information provided to me. | declare under penalty of perjury that the foregoing is
true and correct to the best of my current information, knowledge, and belief.

Executed on August 15, 2015

Melisa Ordonez
Programming General Manager



CERTIFICATE OF SERVICE

I, David Honig, hereby certify that | have this 14" day of September, 2015 caused a copy of the
foregoing “Supplement to Application for Review” to be delivered by electronic mail to the
following:

Hon. Tom Wheeler

Chairman

Federal Communications Commission
445 12th St. S.\W.

Washington, D.C. 20554

Hon. Mignon Clyburn

Commissioner

Federal Communications Commission
445 12th St. S.W.

Washington, D.C. 20554

Hon. Ajit Pali

Commissioner

Federal Communications Commission
445 12th St. S.\W.

Washington, D.C. 20554

Hon. Jessica Rosenworcel
Commissioner

Federal Communications Commission
445 12th St. S.W.

Washington, D.C. 20554

Hon. Michael O’Rielly
Commissioner

Federal Communications Commission
445 12th St. S.W.

Washington, D.C. 20554

William Lake, Esq.

Chief, Media Bureau

Federal Communications Commission
445 12th St. S.W.

Washington, D.C. 20554

| further certify that on September 14, 2015 | caused the foregoing “Supplement to Application for
Review” to be delivered by U.S. First Class Mail, postage prepaid, to the following:

Jerald Fritz, Esq.
Allbritton Communications
1000 Wilson Blvd., Suite 2700
Arlington, VA 22209
Counsel for Allbritton Communications Co.



Clifford Harrington, Esq.
Pillsbury Winthrop et al.
2300 N St. N.W.
Washington, D.C. 20037
Counsel for Sinclair Television Group, Inc.

Miles S. Mason, Esq.
Pillsbury Winthrop et al.
2300 N St. N.W.
Washington, D.C. 20037
Counsel for Cunningham Broadcasting Corp.

David Honig



