2 Qutlet/Owner Survey.

Another study that the FCC staff prepared compares Ithe availability and ownership of
media in ten different markels at three different points in time -- 1960, 1980, and 2000.'?
Included amonyg the media that were counted were television and radio broadcast stations, cable
systems, direct broadcast satellite systems, and daily newspapers.'**

Echoing the factual evidence aiready presented in the 200/ Proceeding, this study
showed a dramatic mcrease in the availability of media outlets and the number of owners during
the period from 1960 to 2000, The first table in the study, intended as an aggregate count of all
media and owners in the ten markets, showed “percent|age] increases in [the number of] outlets
ranged from 79% in Lancaster PA [sic] to a whopping 533% in Myrtle Beach SC [sic] with an

™2 With respect to counts of actual

average ncreasc of almost 200% across all ten markets.
owncrs, the percentage increases were slightly less dramatic because of consolidation following
passage of the Telecommunications Act of 1996 but still “ranged from 67% in Altoona PA to a
huge 283% in Myrtle Beach SC resulting in a 140% average increase in the number of owners
for all ten markets from 1960 to 2000.7'** Even with consolidation, however, all but two

markets expertenced consistent growth in the number of owners. The New York market, with

consolidation, did experience a net loss of two owners between 1980 and 2000, but the statistics

' Scott Roberts, er al., “A Comparison of Media Qutlets and Owners for Ten Selected Markets
(1960, 1980, 2000),” September 2002, FCC Media Bureau Staff Research Paper, 2002-1 (“Study
No. 17). The study states that the views it expresses do not necessarily reflect those of the

agency.

124 w [P . . . . .
fd. at 1. Methodology.” The study is not paginated, so citations are to various sections and
tables.

" at*lL Results - Tabie 1.7
120 4.
1.

43



for 2000 sull showed that the market had over 100 owners, 114 (o be exact.'”’

(Over the same
period, the number of media outlets in New York grew from 154 to 184.) Similarly, while the
number of outlets in Kansas City grew from 44 to 53 between 1980 and 2000, the number of
outlets remained constant at 33. The eight other smaller markets in the study experienced
increases in the number of their owners, which from 1980 to 2000 grew an average of about
twenty-five percent.'™

in Table 2 of the study, the FCC staff provided more detail, showing the growth in outlets
and owners by media type for cach market in each of the three benchmark years. Such detail
makes clear that the growth in broadcast, rather than the other outlets and owners accounted for
virtually all of the dramatic increase in the overali aggregate media counts that had been
presented in the first table.'™ What is most telling is that except for two markets, New York and
Birmingham, the number of newspapers and their owners remained steady or declined.

Next, Table 3 breaks out totals for radio and television stations according to whether they
are commereial or non-commercial facilities. With the exception of a decline by one in the
number of television owners in Lancaster, Pennsylvania, the only numbers in the charts that
decreased are those for the number of commerctal radio station owners in 2000 cornpared 1o
1980, and eveon with the decreases, between 10 and 41 owners remained m all but one market.!

Finally, Table 4 of the study tracks the growth in cable system availability in the ten

markets. As the FCC staft writes, “[t]his table exhibits the tremendous growth of cable in each

"7 1d. at Table 1.

"1 at “Il. Results - Table 1.7

" Jd_at “11l. Results - Table 2" and Table 2.
Y01

Y1 at Table 3.

-44-



of the ten markets, not only in the number of communities served, but also m channel capacity
and subscriber count. Cable, virtually non-existent in 1960, has grown to be the dominant video

"7 Although the FCC staff also states that the table depicts a

dehivery vehicle in the U.S”
“declining number ot cable system owners, reflecting consolidation,” the table itselt reveals that
only in New York, where the number of owners has gone from 26 in 1980 to 9 in 2000, and in
Lancaster, Pcnnsylvania, where the number has declined from six to three over the same period,
has there been any decrease.' ™

This outlet/owner study shows that the overall trend tn the number of outlets and owners
in ten representative markcets has been one of significant growth among all media except
newspapers. Nothing in the study supports retention of the newspaper/broadcast cross-
ownership rule, and nothing indicates repeal is unjustified.

3. Pritchard Studies.

Another Commission-published study that was authored by Professor David Pritchard of
the University of Wisconsin-Milwaukee deals directly with the effect of newspaper/broadcast
cross-ownership on diversity of vicwpoint.”4 This review, which builds on an earlier study by

' cxamines the extent to which commonly-

Professor Pritchard published in December 2001,
owned newspapers and television stations in a community speak with a single voice about

important political matters. In his earhier study, Professor Pritchard had examined co-owned

32 7 at *111. Results — Table 4.
" Compare id. at “111. Results - Table 4 with Table 4.

'"* David Pritchard, “Viewpoint Diversity in Cross-Owned Newspapers and Television Stations:
a Study of News Coverage of the 2000 Presidential Campaign,” FCC Media Ownership Working

Group, 2002-2, September 2002 (“Study No. 2). The study is not paginated. Citations assume
that the first page following the “Executive Summary” is page 1.

-45-



media properties in three cities. In the latest report, he studies an additional seven co-owned
properties in six cities and draws conclusions about all ten combinations.

Both studies examined the political “slant™ of news content in co-owned media properties
during the last 15 days of the Bush-Gore election. Professor Pritchard and his associates
developed a numerical coding and grading system for quantifying this “slant.” They then
examined newspaper editorials, cartoons, staff opinion pieces, syndicated columns, guest opinion
cssays, reader’s fetters, and free-standing photographs as well as television news reports. From

%33

these, they computed an objective “slant co-efficient” that allowed them to conclude whether a

media outlet was pro-Bush or pro-Gore.' ™
As described below, each of Professor Pritchard’s studies estabtish that common
owncrship does not have an effect, no less an adverse effect, on diverse presentation of news and
opinions. In his first study, which focused on media properties in Milwaukee, Chicago, and
Dallas, Protessor Pritchard found no evidence of owners’ influence on, or control of, news
coverage by co-owned newspapers and broadcast stations. Rather, the empirical results led him
to conclude that the cross-owned properties offered a “wealth” of diverse and antagonistic
information."”” He summarized his results and conclusions as follows:
In other words, the evidence does not support the fears of
those who claim that common ownership of newspaper and
broadcast stations in a community inevitably leads to a narrowing,

whether intentional or unintentional, of the range of news and
opinions in the community . . ..

RN . .- . .. . . . .
. Pritchard, A Tule of Three Cities: Diverse and Antagonistic Information in Situations of

Newspaper/Broadcast Cross-Ownership, 54 FED. Com. L.J. 31 (Dec. 2001) (“Pritchard 2001
Study™).

" 1d_ a1 38-41; Study No. 2 at 5-7.
" Pritchard 2001 Study at 49,

46-



This Article examined whether three existing
newspaper/broadcast combinations in major markets provided
information about the 2000 presidential campaign from “diverse
and antagonistic sources.” The results show clearly that they did
provide a wide range of diverse information. Tn other words, the
Commission’s historical assumption that media ownership
inevitably shapes the news to tout its own interests may no longer
be true (if it ever was),'*®
[n short, Professor Pritchard concludes that “the prohibition on newspaper/broadcast cross-

ownership has outlived its usefulness.”'*

In the latest report released by the FCC, Professor Pritchard studied additional co-owned
properlies in New York, Chicago, Fargo, Hartford, Los Angeles, Phoenix and Ta.mpa.l40 Of
these new combinations, Professor Pritchard concludes that at those in Phoenix, Fargo, and
Tampa and the News Corporation’s co-owned properties in New York, the newspaper’s and the
television station’s coverage exhibited slants that were “noticeably different” from each other.'"
In the latest study, he also adds the combination he already studied in Milwaukee to this group
with “noticeably different” slant.'** Of the other new combinations as well as the ones he
already studied in Dallas and Chicago, he conciudes that the “overall” slant of the newspaper’s
coverage of the 2000 campaign was not significantly different from the overall slant of the local

- . 143
television station’s coverage.

Y8 1 at 49-51 (footnotes omitled).

I at S

" In New York, he studied two newspapet-television combinations. In other markets, he

studied just one combination. The combination which he studied in Tampa was Media General’s
WFLA-TV and The Tampa Tribune.

4 Study No. 2 at 8.
142 [d

" Id. Professor Pritchard determined what constituted a meanmingful difference between

commonly-owned properties “‘via two-tailed, independent — sample T-tests . . . . [ TThe tests
suggested that there was an 83% chance that a difference of the type we found with the Fargo

47-



Professor Pritchard also points out several facts demonstrating a lack of connectton
between the coverage provided by co-owned properties that are otherwise not obvious from his
calculation of “slant” coefficients. [irst, the Tribune Company did not require its newspapers to
coordinate their endorsements for president; of the four Tribune Company newspapers in the
study, two (Chicago, Hartford) endorsed Bush, one (Long Island’s Newsday) endorsed Gore, and
onc ({.0s Angeles Times) made no endorsement.'** In addition, of the seven television stations in
cross-owned combinations in which the newspaper endorsed Bush, two (WTIC in Hartford and
KPNX in Phoenix) provided coverage of the presidential campaign that had a clear pro-Gore
stant. ™’

While Professor Pritchard is more tempered in his conclusions in this latest study and
also movces the combinations he previously studied in Dallas and Chicago out of the group
¢xhibiting “noticeably different’ siant, he nonetheless concludes,

for the ten markets studied, our analysis of the coverage of [the]
last two weeks of the 2000 presidential campaign suggests that
common ownership of a newspaper and a television station in a
community docs not result in a predictable pattern of news
coverage and commentary on important political events between
the commonly-owned outlels. This is not to say that the news
organizations under study presented a vast range of viewpoints or
that their news coverage was helpful 1n enabling citizens to make
informed choices on Election Day. [t 1s to say, however, that we

found no generalized evidence of ownership manipulation of the
. . . . . 14
news in the situations of local cross-ownership we studied. 6

combination was a meaningful difference. For Milwaukee and Tampa, the statistic was 89%.
For Phoenix, the statistic was 96%. For the News Corporations [sic] New York combination, the
statistic was 99%. None of the other combinations under study had percentages higher than

65%, which we judged not adequate to support a tinding of a meaningful difference.” /4 at note
5.

I at 9,
145 [d
MOd at 10-11.



As Professor Pritchard more succinctly states in his executive summary, “the data suggest that
common ownership of a newspaper and a television station in a community does not result in a
predictable pattern of news coverage and commentary about important political events in the
commonly owned outlets.”" "’

Another empirical study by Professor Pritchard submitted last spring in the
Commission’s local radio ownership proceeding (MM Docket Nos. 01-317 and 00-244)
corroborates these results.”*® This analysis, which is attached for convenience as Appendix 5,
surveyed the growth in local media outlets providing local content in five variously-sized
markets at ten-year intervals from 1942 to 2002 as well as in 1995, just prior to adoption of the
Telecommunications Act of 1996, In these flive markets, which included Lisbon, North Dakota,
Florence, South Carolina; Rockford, [llinois; Syracuse, New York; and New York, New York,
Professor Pritchard found a consistent increase in the availability of diverse local sources of
news and information that was not undercut by any trend in consolidation of ownership:

The data presented in this study make it clear that the number of
media outlets focusing on news and information about local events
has mcreased steadily over the years. That the rate of increase has
accelerated since the Telecommunications Act of 1996 was passed
suggests that the economic consolidation that ensued did not

diminish diversity of local media content. The patterns in all five
of the communities we studied were similar.'”’

47 ‘ . .
7 1d. at “Executive Summary.’

8 David Pritchard, “The Expansion of Diversity: A Longitudinal Study of Local Media Qutlets
in Five American Communities,” March 2002, attached as Appendix A to Viacom Inc.’s
Comments in MM Docket Nos. 01-317 and 00-244, filed March 27, 2002, This radio ownership
proceeding has now been combined in the instant docket and the record incorporated by
reference herein. 2002 NPRM at Y11 n.31.

" Appendix S at 22. While Media General currently owns newspaper and television properties

in the Florence-Myrtle Beach DMA, these acquisitions were made only at the very tail end of the
time period under review in Professor Pritchard’s radio study.

49



As Professor Pritchard concludes, “{t}be study presented her¢ further challenges the wisdom of
focusing on 1ssues of ownership to attempt to maximize acce;ss to diverse media outlets.”"*
Thus, all three Pritchard studies support repeal of the newspaper/broadcast cross-

ownership rule. While Media General has never seen a connection between ownership and
viewpoint and, therefore, questions why studies regarding content are even necessary, Professor
Pritchard’s reviews put to rest once and for all that, no matter what the market size, common
ownership does not result in common approaches to the presentation of news and public affairs
and does not harm the presentation of diverse viewpoints and diverse local content.

4, Measurement of TV News and Public Affairs.

Another study authored by members of the FCC staff sought to measure the news and
public affairs broadcast by television stations for purposes of comparing the performance of
stations owned by one of the four largest broadcast networks relative to that of their affiliates.""
This study also provides empirical information demonstrating that repeal of the
newspaper/broadcast cross-ownership rule would be unlikely to harm the delivery of news and
public affairs. In fact, it suggests repeal would have beneficial effects.

The study attempted to mcasure the quantity and quality of news and public affairs

programming. For an assessment of quantity, the study tallied the hours of programming aired

during thc November 2000 sweeps period.”* For quality, it used three measures: (1) ratings for

150 ]n;
! Thomas C. Spavins, ef al., “The Measurement of Local Television News and Public Affairs.”
undated (“Spavins Study”). The study states that the views it expresses do not pecessarily reflect
those of the ugency. The study is not paginated. Citations assume that the first page following
the “Exccutive Summary”™ is page 1.

U d At .

-50-



local evening news programs; (2) awards from the Radio and Television News Directors
Association; and (3) an award called the Silver Baton issued at the A.l. Dupont Awards.'>
Among network affiliates, the study found a “systematic divergence” in performance

154

between stations that were co-owned with a newspaper and all other affiliates.™ “For each

quality and quantity measure in the analysis, the newspaper affiliates exceed the performance of
other, non-newspaper network affiliates.”'"”’

This study confirms what Media Generat already knows: through convergence,
tclevision stations can deliver a better, faster, and deeper news product. As the long list of
awards given to Media General’s co-owned properties that is listed in Appendix 4 shows,
convergence will benefit the public interest.

5. Advertising Substitutability.

The results of a study by another FCC staff member on the substitutability of local
newspaper and television advertising additionally support repeal of the newspaper/broadcast
cross-ownership rule. ' This paper examines the issue of whether there is a single local
advertising market or several distinct local markets for newspaper, radio, and television

adverlising by estimating the ordinary own-price and cross-price elasticities of substitution for

newspaper, radio, and television advertising. '>7 While the author cautions that there are

4 rd.
BT at 4,
.

" C. Anthony Bush, “On the Substitutability of Local Newspaper, Radio and Television
Advertising in Local Business Sales,” September 2002, FCC Media Bureau Staff Research
Paper, 2002-10 (“Study No. 107). The study explicitly states that the views it expresses are not
those of the agency. While the study also discussed radio advertising, because Media General’s
focus 1s on newspaper and television, it does not address that aspect of the report.

T rd a4,

-51-



limitations inherent in the underlying data,'™ the results suggest that local newspaper and
television advertising are complementary inputs in the sales efforts of local businesses.”” As
such, they are in separate markets, meaning there is no justification from an economic standpoint
for prohibiting their common ownership.

First, the study estimates the ordinary own-price elasticities of substitution for
newspaper, radio, and television advertising. [t determined the estimated own-price elasticity of
television advertising to be-- 0.7960.'" This tfinding that television advertising’s own-price
elasticity 1s less than one in absolute value indicates that the industry is operating in the inelastic
portion of its demand curve. The result suggests that, if a single firm acquired control of all the
television stations within a DMA, that firm could profitably raise price. Next, the study finds
that the estimated own-price elasticily of newspaper retail advertising is - 1.0406.'°" This
finding that ncwspaper retail advertising’s own-price elasticity is just slightly greater than one in
absolute value is consistent with a high likelihood that, 1f there were a single firm controlling all
newspapers within a DMA, that firm could profitably raise prices. These results indicate that
television advertising and newspaper retail advertising are each likely to constitute separate
markets.

The study also {inds that the cross-price elasticities for newspaper retail advertising and

16:2

local television advertising are negative. "~ This result implies that newspaper and television

advertising are complements. That is, if the price of newspaper advertising increases, then not

"Y1 ar 12-13.
" 1d at 14,

0 g at 12.
g

1

-52-



only does the amount of newspaper advertising decrease, butlthe quantity of television
advertising also decreases. In like fashion, if the price of television advertising increases, then
not only does the amount of television advertising decrease, but the amount of newspaper
advertising also decreases.

‘The author’s results demonstrate that television and newspapers do not, from an
cconomic standpoint, directly compete for advertising, a result that further supports the
chimination of the newspaper/broadcast cross-ownership rule. Indeed, given the author’s finding
of a complementary relationship between newspaper and television advertising, a company that
owned both a newspaper and a television station in the same DMA has less incentive to increase
its newspaper or television advertising prices than does a company that just owns cither a
newspaper or a television station in that same DMA. This study shows that the Commission has
no reason to find that the newspaper/broadcast cross-ownership rule is “necessary in the public
interest as the result of competition.”

0. Consumer Substitutability Among Media.

In another study rcleased by the FCC, Professor Joel Waldfogel of the University of
Pennsylvania attempts to answer the question whether changes in the availability or use of some
media bring about changes in the availability or consumer use of other media.'® While his study
may shed some light on consumer preferences for various media, it provides no insight into the
cffect of changes in media ownership on media usage, and, as noted betow, suffers from a
serious methodological error and also fails to synthesize earlier studies it cites with the more

recent data it presents.

' Joel Waldfogel, “Consumer Substitution Among Media,” I'CC Media Ownership Working
Group, 2002-3, September 2002 (“Study No. 3™).

.53



Professor Waldfogel's study rejects the view that various media are entirely distinct and
provides purported evidence of what he describes as substitutability by consumers between and

among various media outlets. In Part I, he presents examples of consumer substitution across

164

media. ™ In Part I1, he presents examples of substitution between various combinations of

4]

media.'® Professor Waldfogel notes that, for “technical reasons,” the true extent of substitution

166

may be greater than indicated in his study.”™ The most notable finding is that consumers would

rcadily substitute Internet usage for television viewing, both overall and for news.'®’

Professor Waldfogel's conclusions, however, are extremely suspect due to a serious
micthodelogical error in the first part of his paper. The study claims that the measure of
“houscholds using television” represents an overall measure of television viewing, excluding
cable.'”® Tn reality, the “households using television” measure has generally captured not just the
viewing of broadcast television siations but also the viewing of cablc and satellitc televiston
programming and the videolaping of television programming.'ég Contrary to the claims in his
study, this measure does not capture just broadcast television viewing. Any substitution,
thercfore, that the study finds between a particular medium (such as newspapers) and television

1s not really a valid measure ol substitution between that medium and broadcast television, but

rather a measure of substitution between that medium and all television viewing, including the

YL at 5-24.
M3 1A a1 25441,
8 1 at 6-7.
T Td at 3.
T4 at 14,

164

See, e.g., Nattonal Cable Communications (visited Dec. 30, 2002)
<http://www spotcable.com/asp/abo/ glossary.asp?section=publicresources&sub=glossary>;
Charter Media (visited Dec. 30, 2002)

-54.



viewing of over-the-air television and cable and satellite services and the videotaping of
television programming.

Even it Professor Waldfogel’s paper were flawless, it provides no basis to assess whether
the current cross-ownership rule remains necessary in the public interest as the result of
competition. Whether consumers substitute from one medium to another or not is not a
sufficient basis for finding the cross-ownership rule to be necessary in the public interest.
Consumers no doubt substitute among newspapers or substitute among weekly newspapers or
news magazines or substitute among Internet sites, but there is no rule at the FCC -- or any other
government agency -- limiting the cross-ownership of such media assets. Acquisitions of such
assets are, however, reviewed by appropriate antitrust authorities. Demonstration of
substitutability or the presence ot a “market,” from an antitrust standpoint, is not a basis that the
newspaper/broadcast cross-ownership rule, or any rule, remains nccessary in the public interest.

In summarizing his conclusions, Professor Waldfogel refers to results from carlier papers
he has authored on voting behavior;'™ however, there is nothing in the present study that
cxamines voting behavior or that could be used to support or contradict any previous study of
voting behavior. The present study is sufficicntly different in its purpose and methods that its
conclusions should not be compared with the voting behavior studies for purposes of testing for
consistencies. Thus, the references to and reliance upon the voting behavior studies are beside
the point when evaluating the conclusions Professor Waldfogel posits regarding consumer

substitution among media. 1n short, Professor Waldfogel’s study is of extremely limited utility

<http://www chartermedia.com/cn/aboulcable/glossary.asp>; Nielsen Media Research, Your
Guide to Reports & Services at 2 (1996).

'™ Study No. 3 at 40.

-55-



in analyzing the newspaper/broadcast cross-ownership rule, even if its methodological flaws are

overlooked.

By themselves, these six studies do not provide any foundation for retaining the
newspaper/broadcast cross-ownership rule. They separately and collectively undermine any
attempt lo find that the rule is necessary in the public interest as the result of competition. They
show the dramatic growth of new media and most, with the exception of newspapers, of the more
traditional media outlets; the increasing use of new media by the American public; the lack of
any connection between content and ownership; the better public service provided by newspaper-
owned television stations when compared 1o other television stations; the complementary nature
of newspaper and television advertising from a competitive standpoint; and, at most, that
consumers would readily subslitute Internet usage for television viewing. In short, they presage
no damaging cffect from elimination of the newspaper/broadcast cross-ownership rule.
Ultimately, these studies support its repeal.

V. Diversity of Ownership Never Did and Now Clearly Does Not Bear a Credible Link
to Diversity of Viewpoint, and the Commission’s Responsibility To Foster
Competition, Localism, and Innovation Requires Repeal of the Rule.

A. Given That Diversity of Ownership Is, at Best, an “Aspirational” Proxy for
Diversity of Viewpoint, the FCC Cannot Reasonably Determine That the
Newspaper/Broadcast Cross-Ownership Rule Is Necessary in the Public
Interest.

In the course of remanding the FCC’s decision on the national television ownership cap,

the court in ["ox addressed the FCC s reliance on diversity as a rationale in support of that rule.!"

Lven though the panel posited that diversity of ownership may not always be an irrational proxy

171

fox, 280 F.3d at 1042-1043, 1047.

-56-



Dow, LOHNES & ALBERTSON, ric

ATTORNEYS AT L AW

WASHINGTON, D.C.

T2 MEW HAMPSHIRE AVENUE, N.W. - SLTTE 800 -« WaASHINGTON, D.C. 20016.6802
TELEPHOME 202-776. 2000 - FACSIMILE 202.776.2222

Apnl 22, 2003

VIA HAND DELIVERY

The Honorable Kathleen Q. Abernathy
Federal Communications Commission
445 12th Street, SW, Room 8-B115
Washington, DC 20554

Re: Follow-Up to Recent Office Visit
Omnibus Media Ownership Procceding
(MB Docket No. 02-277; MM Docket Nos. 01-235, 96-197, 01-317, and 00-244)

Dear Commissioner Abernathy:

On behall of Media General, Inc. (“Media General”), we are submitting this letter to
folfow up on the March 24th meeting that George Mahoney of Media General and we had with
you and your staff. [n that meeting, Media General expressed its continuing belief that the
record (hat has been compiled in the above-referenced dockets supports only one course of
action -- the complete elimination of the newspaper/broadcast cross-ownership rule without a
replacement rule that in any manner restricts cross-ownership of newspapers and broadcast
facilities. In our discussion, you indicated that you understood from staff that several items in
the record might not [ully support that position, and you suggested that, if Media General felt
differcntly, it should supplement the record. This letter is being filed in response to that
suggestion and to supplement the record on elimination of the newspaper/broadcast cross-
ownership rule.'

" In the above-refercnced dockets, Media General has filed extensive factual materials based on
its experience 1 operating combined newspaper and television properties in six Designated
Market Areas (“DMASs™), which show, among other things, the diverse array of choices available
in those markets, and include studies it has commissioned demonstrating why repeal of the
newspaper/broadcast rule will not have an adversc effect on competition and will have a
heneficial effect on the availability of diverse news and information. These Media General
filings also address the issues discussed below and further demonstrate why the rule must be
repealed in its entirety. Sec Reply Comments of Media General, Inc., in MB Docket No. 02-277
und MM Docket Nos. 0F-235, 01-317, and 00-244, filed Feb. 3, 2003 (“Media General 2003
Reply Comments™); Comments of Media General, Inc., in MB Docket No. 02-277 and MM
Docket Nos. 01-235, 01-317, and 00-244, fited January 2, 200" (“Media General 2003 Initial
Comments™); Reply Comments of Media General, Inc.. in MM Docket Nos. 01-235 and 96-197
hicd February 15, 2002 (“Media General 2002 Reply Comments”); and Comments of Media

s

DOTIROZ 303037 .5



Commissioner Kathleen Q. Abernathy
April 22,2003
Page 2

To our knowledge, the studies or research that have been mentioned as possibly
supporting some remaining vestige of the rule are as follows: “Consumer Substitution Among
Media,” by Joel Waldfogel, Federal Communications Commission Media Ownership Working
Group, 2002-3, September 2002 (~Waldfoge! Study™); “Consumer Survey on Media Usage,”
Nielsen Media Research, Federal Communications Commission Media Ownership Working
Group, 2002-8. September 2002 (“Nielsen Survev™); and “Surveying the Digital Future -- Year
Three.” UCLA Center for Communications Policy, February 2003 (“UCLA Internet Report™).

Since our meeting, we have again reviewed these materials and also sought input on the
Wuldfogel Study from two leading economists, Jerry A. Hausman of the Massachusetts Institute
of Technology and James N. Rosse, formerly a professor and Provost at Stanford University.
Based on this review and the analyses provided by Professors Rosse and Hausman, we remain
convinced that these materials do not support retention of the newspaper/broadcast cross-
ownership rule. In a number of important ways, the studies rather support its complete repeal.

Professor Hausman, one of the most eminent economists in the United States, notes that
no economic study provides a basis to support retention of the current cross-ownership rule or
any similar future rute given other federal laws to protect consumers. Professor Hausman further
observes that these rules are not benign, but have the potential to harm consumers. Professor
Hausman is particularly skeptical of the forms and uses of a “diversity index” frequently
mentioned in the trade press. “[A]ny attempt to create a “diversity index’ based on market
structure measures would be arbitrary and not have a basis in economic theory. An arbitrary
‘diversity index” would not predict either the economic performance or amount of diversity that
would follow after the merger of two firms.”

Remarkably, neither Professor Waldfogel nor those who prepared the other studies
discussed herein, claim that any of these studies provides an empirical basis necessary for the
retention of the newspaper cross-ownership rule, or any similar rule. To the extent such
inferences aboult the necessity of cross-ownership restrictions have been drawn, they are not by
those most famtliar with the strengths and limitations of the studies: their authors.

[ Waldfogel Study.

In his study, which was commissioned by the FCC, Professor Joel Waldfogel uses
correlation and regression technigues to study pattemns of media supply and media usage by
consumers. When he finds measures from two media co-varying negatively, he describes the
particular media as “substitutes” for one another. Although he places less emphasis on it, he
recognizes positive covariance between two media as “complementary.” For Media General, the
findings of interest in Professor Waldfogel’s study are that overall uses of broadcast television
and daily newspapers have a complementary relationship but a substitute relationship when

General. Inc., in MM Docket Nos. 01-135 and 96-197, filed Dec. 3, 2001 (“Media General 2001
tnitici Comments™).

* Stalement of Jerry A. Hausman, attached as Exhibit 2, at 112.

DOLIB02:1393037-5



Comnussioner Kathleen (3. Abernathy
April 22,2003
Page 3

comparing the “gap” or differences between broadcast television news and broadcast
entertainment usage to daily newspuper usage.”

Professor Waldfogel used two sets of data to study consumers’ media usage patterns and
develop his findings. The first body of data consisted of combined cross-section and time-series
data from several published services. It included data on media usage by consumers, numbers of
media, and demographic information from the 140 DMAs in the nation for which Metropolitan
Statistical Areas and Arbitron metro areas can be linked to the DMAs. Professor Waldfogel used
annual data [or various time periods from 1993 to 2000, depending on the availability of the
information. The media that he surveyed included television, daily newspapers, weekly
newspapers, radio, cable television, and the Intemet.

Protessor Waldfogel's second body of data was drawn from Scarborough Research and
consisted of survey responses from nearly 180,000 individuals collected in the latter half of 1999
and first half of 2000. The respondents reported on their usage of newspapers, television, cable
and satellite, radio, and the Internet. Demographic data on the respondents were also available.

a. Professor Rosse

[n the critique attached to this letter as Exhibit 1, Professor Rosse provides a very detailed
analysis of the problems with Professor Waldfogel’s use of both sets of data. Professor Rosse
concludes that the analysis of the first data set, which s set forth in Part I of the Waldfoge! Study,
produced no “significant results.”™ Rather, as Professor Rose notes,

In the end, the most optimistic statement he can make is that “we conclude
our analysis of the aggregate data with the observation that there is some
evidence of consumer substitution across the media.” From this part of
the study, he reports no results whatsoever regarding the specific
relationship between daily newspapers and broadcast television. For these
two media, there is no report of measures based on his concept of
“substituting” much less the actual definition of substitution. Thus, this
part of the study cannot inform the FCC’s evaluation of the newspaper
cross-ownership rule.’

Professor Rosse next analyzes Professor Waldfogel’s use of the second set of data and
concludes that the data simply do not permit any inference of substitutability or complementanty
among media products, but rather the results in Part Il of the Waldfogel Study merely depict

" Waldfogel Study at 3, 33-34, and Tables 10-14 at 73-76.
* Rosse at 4.

" Rosse at 4 (footnotes omitted).

DCLIBO2: 1 3930657-5



Commissioner Kathleen Q. Abernathy
April 22, 2003
Page 4

consumer preferences among media, “no more and no less.”™ Professor Rosse explains this
conclusion as follows:

The only way that either complementarity or substitutability could be
established 1s 1f there were a change in the availability and/or quality of
one product that had a resulting effect on usage of the other. Since this
data set is a single cross-section and in the absence of a full-blown
structural model, it simply does not permit that kind of experiment.’

As Professor Rosse notes, Professor Waldfogel recognized this shortcoming himself when he
stated. “"One cannot draw firm inferences about substitutability from the data directly without
additional assumptions.””®

Professor Rosse also takes great pains to explain why Professor Waldfogel’s construction
ol a “news-entertainment gap” from which he draws his supposedly strong evidence of TV news
and daily newspaper substitutability was flawed. The repeatedly “negative interaction” of the
relevant variables, which Professor Watdfogel's study produces and which result in his
conclusion of substitutability, simply follows from his taking what is generally a fairly large
number and always subtracting it from a relatively small number, consistently ensuring that the
constructed variable takes on a negative value.” In sum, Professor Rosse notes:

Previously, we established the fact that Professor Waldfogel’s
conclusion that newspapers serve as substitutes for news 1s based
on an incomplete experiment that makes the inference of
substitutability unjustified. Now it is clear that it is also based on
... serously flawed and quite meaningless empirical results . . . .
Thus, this part of the study cannot inform the FCC’s evaluation of
the newspaper cross-ownership rule. [ndeed, there is a significant
risk that this faulty result could misinform the FCC’s evaluation.””

As Professor Rosse states in the final section of his critique, in the 1960s and 1970s he
supported adoption of the newspaper/broadcast cross-ownership rule and submitted an empirical
study supporting that result to the Commission in 1970."" Since then, however, he has observed
drastic changes in the media marketplace, changes which he chronicles at length. He also notes

® Rosse at 5.

" Rosse at 5 (emphasis in original).
S Al

* Rossc at 6.

" Rosse at 6 (footnotz omitted).

"' Rosse at 8 n.14, citing “Economic Issues in the Joint Cw.iership of Newspaper and Television
Media.” by James N. Rosse. Bruce M. Owen, and David L. Grey, May 1970.

DOCLIBO21393037-5



Commissioner Kathleen Q. Abermnathy
April 22,2003
Page >

that improvements in technology also now make the melding of newspaper and broadcast
journalism much more successful.'* “What all this means is that repealing the cross-ownership
rute cannot help but be successful. There 1s ample competition from close substitutes to ensure
that mon()po]iz&tion does not take place in the marketplace of ideas or in the related economic
markets ...

On the subject of the Waldfoge! Study, in particular, however, Professor Rosse leaves us
with the following conclusion:

The empirical work in Professor Waldfogel’s paper has such flaws
that the quantitative results do not provide a meaningful basis for
governmental review of a regulation. Moreover, even if the
empirical work had been flawless, the structure of that work would
not reveal the underlying measures of substitution,
complementarity, or any other useful information to evaluate the
cconomic merit of a regulation. Consequently, the study does not
inform the FCC’s evaluation of the newspaper cross-ownership
rule and, i1f taken seriously, could even mislead that evaluation."*

In short, “certainly none of the results provides any support for continuation of the newspaper
M kb 5
cross-ownership rule.”

h. Professor Hausman

In his review, attached hereto as Exhibit 2, Professor Hausman similarly notes that
Professor Waldfogel’s claim that his regression results provide evidence of media substitution is
incorrect;

An alternative interpretation of his results is that consumers prefer
to obtain their news from a particular media. Some people may
mainly rely on newspapers while other people rely on TV for their
main source of news. This interpretation would result in a negative
correlation between news use of one medium and news use of
other media. Because of this alternative explanation, Prof.
Waldfogel’s regression results cannot be used to claim that
different media serve as substitutes for one another.'

"* Rosse at 8.
" Rosse at 8-9.
“ Rosse at 1,
" Rosse at 9.

" Hausman at ¥ 14 (footnote omitted).

DCL 13021 393637-5



Commissioner Kathleen Q. Abemathy
Apnl 22, 2003
Page 6

As an additional problem, Professor Hausman notes that Professor Waldfogel’s analysis “focuses
entirely on statistical significance and not economic significance.”"” Given the large number of
observations -- almost 180,000 -- involved in Professor Waldfogel’s individual-level regressions,
Professor Hausman states that it is “not surprising” that all of the coefficients in a particular table
upon which Professor Waldfogel relies to conclude, among other things, that newspapers serve
as substitutes for TV news, are statistically different from zero at the 1% level.'® A statistically
significant coetficient, however, is not necessarily economically significant, and an analysis of
the economic significance of his coefficient leads to a very different conclusion.” “Prof.
Waldfogel’s failure to consider the economic significance of his results provides yet another
reason his results cannot be relied upon.”™

In his statement, Professor Hausman also makes two additional points, first about the
cftect that his earlier studies, which have already been lodged in this record, may have on the
newspaper/broadcast cross-ownership rule and then about proposals to utilize a “*diversity
index.” His lirst study, which was filed in one of the dockets related to this proceeding, found
that consolidation in the radio industry has not led to higher prices for radio advertising and has
resulted in increases in format diversity.z' His second study, which focused on particular radio
markets, similarly demonstrated that consolidation has not led to higher radio advertising prices,
cven where the top two firms controlled more than eighty percent of the market’s revenue, and
also showed a statistically significant relationship between increases in cable television
advertising prices and the price of radio advertising. Lest the conclusions on market definition in
these studies be read as implying any support for retention of the newspaper/broadcast cross-
ownership rule, Professor Hausman states:

1 am aware of no economic study, and certainly none that I have
authored, that would conclude that any form of
newspaper/broadcast cross-ownership rule administered by the
FCC would be economically superior to relying instead on the
antitrust reviews of the federal antitrust agencies. Indeed, to the
extent that such a rule raises the costs of economically beneficial
exchanges, and would prohibit many useful exchanges, such a
newspaper/broadcast cross-ownership rule decreases both
economic efficiency and consumer welfare.

" Hausman at € 15.

" jd.. discussing Table 14, p. 76 of Waldfoge! Study.
" Hausman at 915,

*1d.,

* Fausman at ¥ 5.

7
~ Hausman at 9§ 9.

BCLIB02:1191637.5



Commissioner Kathleen (). Abernathy
April 22, 2003
Page 7

Morcover, as he explains, the observation that advertising markets may include both
newspaper and broadcast outlets 1s not a basis of support for retention of the
newspaper/broadcast cross-ownership rule.”” “While the government may have non-economic
objectives to intervene in markets such as the newspaper/broadcast cross-ownership rule, such a
rule cannot rely on economic studies, including mine, for support.”z'"1

Finally. in his statement, Professor Hausman addresses the concept of a “diversity index.”
He notes that “"there is no economic theory that links diversity-related outcomes to underlying
market structures.” Moreover, a “diversily index” would not *yield predictions of changes in
diversity in a market, following a merger of two firms” because merged firms may find 1t
profitable 10 increase the diversity of their content offerings, as Professor Hausman’s previous
empirical research, on file with the Commission, has shown. ** Given the likely possibility of
such increases, Professor Hausman concludes, “*/4 /ny attempt to create a ‘diversity index ' based
on market structure measures would be arbitrary and not have a basis in economic theory. An
arbitrary “diversity index  would not predict either the economic performance or amount of
diversity that would follow after the merger of two firms.”*

2. Nielsen Survey

The Nielsen Survey, which was commissioned by the FCC and released by the agency
last fall, reports the results of telephone interviews with 3,136 respondents whom Nielsen Media
Rcscarch qucried by telephone in late August and early September 2002 regarding their use of
media.” The pool of consumers from which the respondents were drawn had recently completed
television diaries in the February and May 2002 “sweeps’ measurement periods.”® As a result,
the group’s composition may have been slightly biased in favor of video watchers versus prmt
readers. In addition, the average and median ages of the respondents were in their mid-forties,”
so the pool of respondents likely was skewed against Intemnet usage ® Nonetheless, although the

2y Hausman at ¥4 10.

M Idoaty 12,

2 d.

“0 Jd. (cmphasis added).

7 Nielsen Survey, “Federal Communications Commission Telephone Recontact Study Weighted
Data.” at 10 {(attached to Nielsen Survey).

*Id. at 5.

" Nielsen Survey at Table 095,

*11.S. Department of Commerce, Economics and Statistics Administration, National

Telecommunications and Information Administration, 4 Nation Online: How Americans Are
Lxpanding Their Use of the Internet at 14 (February 2002), available at

hup://www esa.doc.gov/SU8/esa/USEconomy. htm. While this study shows that since December
1997, the age range of individuals more likely to be computer users has been rising, children and
teenagers are still the most likely members of the overall population to be computer users.

DULIBO2:1393637-3



Commisstoner Kathleen Q. Abemathy
April 22, 2003
Page 8

results of the Nielsen Survey show that the American public, in many instances, continues to
utilize more traditional news sources, such as television, newspaper, and radio, to obtain local
and national news, it makes equally clear that many new entrants have captured the public’s
attention and have seriously eroded the dominant positions the more traditional media outlets
held in 1975 when the newspaper/broadcast cross-ownership rule was adopted. The Nielsen
Survey results are particularly telling in three ways: they demonstrate significant and growing
reliance on the Internet for news and public affairs information; they show that cable and satellite
subscription services have made measurable inroads in the use of over-the-air broadcast
television; and they document the substantial use of weekly newspapers, further evidencing the
growing erosion of the market occupied by daily newspapers.

fniernet Growth. The Nielsen Survey demonstrates that consumers are making
substantial use of the Intemet in seeking information about current events and public affairs.
When asked to name the list of sources they had used for /ocal news and current affairs within
the preceding seven days, 18.8 percent, or almost one-fifth, of the group responded that they had
used the Internet without hearing any list of suggested sources.” When those who did not
volunteer usc of the Internet were presented with a follow-up question asking specifically if they
had used it as a source of local news and public affairs in the preceding week, another 18.5
percent. or again almost one-fifth of those questioned, answered affirmatively.® When the same
questions were asked about national news, 21.3 percent, or even more respondents, volunteered
that they had used the Internet.”’ Of those that had not volunteered their usage of the Internet to
obtain national news, some 12.7 percent admitted such use when specifically queried.”

When a slightly smaller group of respondents, those who admitted to obtaining any local
news and current affairs in the last week, were then asked if they had used the Intemet to gain
access to local news and current affairs, 34.2 percent responded affirmatively.”> When a similar
group was asked the same question but about rational news and public affairs, a consistent 32.2
percent responded affirmatively.’®

In the overall pool of respondents, a large number admitted access to the Intermet. Some
79.2 percent, or almost four-fifths, responded that they have access at home, work or both.”’
When respondents were asked to list which media they might utilize more or less in the future,
the Internet, among all listed media, was the source that gained the highest percentage of “more

" Nielsen Survey, Table 001,
I, at Table 002.
Y Jd. at Table 009.
" Jd_ at Table 010.
 Jd. at Table 097.
/i at Table 098,
Il at Table 077.

DOTIBOZ2:1 3930637-5



Commissioner Kathleen Q. Abernathy
Aprl 22, 2003
Page 9

otten” responses -- 24.7 percent, further presaging the Internet as an even more dominant source
of news.”

Cable Television/Satellite-Delivered Video. The Nielsen Survey results also showed
significant growth in the role of subscription video services, like cable and satellite, in the daily
lives of Americans. Of respondents who answered that television is one of their sources of local
news and public affairs, 67 percent said that they watch such news on broadcast television
channels, and 58 percent, or almost as many, said that they watch cable or satellite news
channels.”” When the same question was asked about sources of national news and current
affairs, an even larger number, or 65.5 percent, listed cable or satellite news channels compared
to 62.8 percent for broadcast news channels.*’

A shghtly smaller group of respondents, those who had said they get local or national
ncws rom various sources, were asked to name the source that they used most often. While
almost one-third, or 33.1 percent, cited broadcast television channels, a surprisingly large
number, or 23.3 percent, listed cable or satellite news channels, a figure that exactly matched the
percentage of respondents who cited daily newspapers as the single source they use more often.*'

Respondents who named a particular medium as the one that they used most often as
their source for local or national news were also asked how likely, on a scale of one to five, they
would be to use another suggested source if their preferred source were no longer available. A
rating of *5" represented “much more likely” and “1” meant “no more likely.” When the
numbers for those who rated a specified substitute as either a 5" or a “4” were tallied, cable or
satellite news channels beat out daily newspapers among all respondents except those who had
listed either weekly newspapers or magazines as their first preferred source.”> When all
respondents were queried about what source they would be more likely to use for national or
local news a4n}d current affairs in the future, cable and satellite channels came in second behind
the Intemet.™

Finally, among the respondents, many more households paid to receive subscription
vidco scrvices than subscription print services. Specifically, when all respondents were asked to

™ Jel. at Tables 070 through 076.

Y Id. at Table 008. As the notations in many of the tables state, percentages of responses may
sun to more than 100 percent due to multiple responses.

* 14 at Table 016. Again, multiple responses are responsible for causing the percentages to total
more than 100 percent.

' Id. at Table 020.

** For those who listed broadcast as their number one source, compare Nielsen Survey, Table 021
witl Table 024; for those preferring the Intemet, compare Table 034 with Table 036; for those
preferring radio, compare Table 058 with Table 061.

*"Ju a1 Table 070 through Table 076.

DCTIBO2:1393637-5



Commissioner Kathleen Q. Abernathy
April 22,2003
Page 10

list the subscription services, if any, that they received, 62 percent said cable, 20.5 percent said
salellite, 49.8 percent said daily newspaper, and 24.0 percent said weekly newspaper. “ When
the cable and satellite percentages are summed, they show that 83.4 percent of the respondents
subscribed to a paid video source.’

Weekly Newspapers. The results for the survey also show that weekly newspapers have a
strong response rate vis-a-vis dailies in terms of readership. When the respondents who had not
mentioned reading a weekly newspaper in the last seven days were specifically asked if they had
done so, almost one-third, or 27.5 percent, responded afﬁnnatively.“’ When those respondents
who had said they obtained their news from a newspaper were asked to specify whether it was a
datly, weekly, or both, 10.2 ?ercenl said weekly only and 27.3 percent, or agamn almost one-third,
said they subscribe to both.*

The information on consumer preferences included in the Nielsen Survey shows that daily
newspapers and television stations face serious competition for consumers’ attention from newer
media entrants. This competition, which is sufficiently significant to guarantee a robust market
for news and information, shows that retention of the newspaper/broadcast cross-ownership rule
Is unwarranted.

3. UCLA Internet Report

The UCLA Internet Report, the third in a series of annual reports by the UCLA Center for
Communications Policy, released two months ago, leaves no doubt that the Internet has become
an important media resource for consumers, and it demonstrates that consumers’ use of this new
medium has come at the expense of more traditional sources. For the third straight year, the
UCLA Internet Report found that, overall, Intemet access hovered around 70 percent, with 71.1
percenl of Americans going online in 2002, compared to 72.3 percent in 2001, but up from 66.9
percent in 2000.™ The number of hours online and access from home, in particular, continue to
increase more dramatically, however, with the average weekly hours online rising to 11.1 in
2002, up from 9.8 hours in 2001 and 9.4 hours in 2000. The report also found that 59.4 percent

* Id. a1 Table 079.
I

* 14, at Table 081.
T kd at Table 007,

S UCLA Internet Report at 17. The study deemed the change in percentages between 2002 and
2001 (o be statistically insignificant. /d. The UCLA Internct Report was based on telephone

nterviews with 2,000 houscholds throughout the 50 states and the District of Columbia. /fd. at
80.

DCLIRO2:1393437-5



Commissioner Kathleen Q. Abernathy
April 22, 2003
Page 11

of users have access at home, up from 46.9 in 2000, the first year of the project.”” Of the five
most popular Internet activities, “reading news™ ranked third behind “e-mail and instant
messaging” and “web surfing or browsing.”

Perhaps most significant for the FCC’s evaluation of media ownership is the fact that
growth of the Internet has come at the expense of the more traditional media, with Internet use
increasingly supplanting time previously spent with other media. For example, the UCLA
{nternet Report made very clear that in 2002 all Internet users on average watched 11.2 hours of
television per week or 4.8 hours less per week than non-users, compared to a difference of 4.5
hours per week in 2001.>' The differences in television viewing become even more pronounced
as Internet experience increases; very experienced users (six-plus years experience) reported
viewing only 5.8 hours of television per week.”” As the study concluded,

The trend throughout the three years of the UCLA Internet Project
shows that Internet users may be “buying” their time to go online
from hours previously spent viewing television . . . . Just as radio
was the victim when tetevision evolved in the early 1950s, now
television is becoming the casualty of increasing Intemet use.

Not only has Internet use risen, but its importance to consumers has also increased. “In
less than eight years as a publicly available communications tool, the Internet is viewed as an
important source of information by the vast majority of people who use online technology.”* In
2002, 60.5 percent of all Internet users considered the Internet to be a very important or
extremely important source of information.” Indeed, among the most experienced users (online
at least six years), the Internet (73 percent) rated higher than books (67 percent), newspaper (57
percent), television (42 percent), and radio (19 percent) as an important source of information.”®

*1d.at 17. The study also showed thal Internet access (overall) spans every age range, and in
some age ranges, such as individuals 12-15 and 16-18 years of age, access approaches

100 percent. /d. at 21. Weekly time online also grows with users’ experience; very experienced
users (six-plus years online) spend nearly three times as long online each week as do users with
less than one year of experience. fd. at 22

Ugd at 18.
ULl at 33,

** Id. The study also noted that [nternet users report lower levels of group television viewing, as
a family activity, than do non-users, id. at 64, and that children in houscholds with Internet
access watch less television than before the household started using the Internct. /d. at 67,

i, at 34,
1d. at 35.
1.
1.

DCLIBO2:1393037-3



Commussioner Kathleen Q. Abernathy
April 22, 2003
Page 12

The UCILA Internet Repori 1s just one more demonstration that the Intemet has become a
true surrogate for more traditional media. Combined with the Nielsen Survey and the record
materials in Media General’s comments cvidencing the use and availability of Jocal information
over the Internet,”” this data demonstrate that repeal of the newspaper/broadcast cross-ownership
rule will not harm the marketplace of ideas anywhere, regardless of market size.

Conclusion

The vast majority of comments in this proceeding that address the newspaper cross-
ownership rulc call for its repeal. Ample and empirical evidence has been entered mto the record
in support of full, complete and final repeal. Those calling for its retention or replacement
provide no systematic ecmpirical evidence in support.

Chairman Powell has properly noted, and your remarks last weck to the Museum of TV
and Radio echoed, that the FCC bears the burden of proof in court to provide an empirical and
defensible explanation based on the record either to retain a media ownership rule -- including
the newspaper/broadcast cross-ownership rule -- or to replace it with a new rule. No such
empirical or defensible explanation is available on the record to the FCC to retain the newspaper
cross-owncrship rule or to replace it with a similar rule. Some advocates of retaining the rule or
developing a similar new rule may point, perhaps in desperation, to some of the studies reviewed
in this letter. But, as noted above, those studies provide no such support. We are confident that
anyone -- FCC Commissioners, FCC staff, or federal judges-- reviewing these studies will reach
the same conclusion as reached by two of the nation’s leading economists: there is no support
for any form of a newspaper/broadcast cross-ownership rule.

As required by Section 1.1206(b), two copies of this letter are being submitted for each of
the above-referenced dockets.

fery truly yours,
ey TR Y

//J ‘f‘ . y
% (,( ',/fj//',-aj" P -’_-[

John R. Feorc, Ir.
M. Anne Swanson

MAS2/tal
Enclosures

Y See. e.g., Media General 2003 Reply Comments at 15-18; Media (ieneral 2003 Initial
Comments at Appendices 9-14 (“Internet Sites in Converged Markets”); Media General 2002
Reply Commenis at 8-11; and Media General 2001 Initia’ ¢ umments at Appendices 9-14
(“Internet Sites in Converged Markets™).

DOULIRN2:1393647-5



Commissioner Kathieen Q. Abernathy
Apnl 22,2003
Page 13

cc w/encl. (by hand):
The Honorabie Michael K. Powell
The Honorable Kevin J. Martin
The Honorable Michael 1. Copps
The Honorable Jonathan S. Adelstein
Marsha J. MacBndc, Esquire
Susan M. Eid, Esquire
Catherine C. Bohigian, Esquire
Jordan Goldstein, Esquire
Johanna Mikes, Esquire
Stacy Robinson, Esquire
W. Kenneth Ferree, Esquire
Paul Gallant, Esquire
Jane E. Mago, Esquire
Dr. Simon Wilkie
Ms. Marlene H. Dortch (two copies for each docket referenced above)

[JCT B0 3936375






