
I am writing to you concerning an October 9, 2004 
Los Angeles Times article reporting that Sinclair 
Broadcast Group, the largest owner of local 
television stations in the United States, will be 
ordering its nationwide affiliates to preempt regular 
prime-time programming one week prior to the U.S. 
Presidential Election, between October 21-24, to 
air “Stolen Honor: Wounds that Never Heal.”  This 
film concerns certain former U.S.  Vietnam War 
POWs subjective opinion that Presidential Candidate, 
Senator John Kerry, worsened and lengthened their 
time in captivity, by protesting the Vietnam War, 
once he returned home from combat.  Needless-to-
say, these views are highly questionable at best, 
and are vile attacks concerning the Senator’s 
character at worst, as the Senator is decorated 
Vietnam Veteran.  It is obvious that during the 
current competitive and tight Presidential Election 
Campaign, this tremendously controversial film is 
nothing more than a brazen attempt to sway the 
opinions of voters, in the markets of Sinclair 
Broadcasting Groups affiliate stations, in favor of 
President George W. Bush at the time most likely to 
affect the vote. 

With 62 TV stations in 39 markets, 
including 14 in key political swing states, that include 
affiliates of all of the major broadcast networks: 
ABC, NBC, CBS, Fox, WB and UPN, Sinclair has the 
opportunity to influence the minds of nearly 1/4 of 
the United States Electorate.  Since the nations 
airwaves are public property, and Sinclair uses them 
free of charge, then Sinclair is profiting from public 
property, with no monetary return to the American 
people.  Therefore, in exchange for the right to use 
the public’s air waves, the Federal government 
obligates broadcasting companies, including Sinclair, 
to serve the publics best interest concerning the 
content of their programs.  As an American citizen, I 
do not feel that my interests and the interests of my 
fellow countrymen are being best served by the 
preemptive airing, of what amounts to an anti-Kerry 
propaganda film.

The record clearly shows that Sinclair 
Broadcasting Groups executives not only hold 
Republican conservative views themselves, but 
subject the American people to these personal views 
through the content of their programming.  
According to the Center for Responsive Politics, 
during the current 2004 election cycle, Sinclair 
Broadcasting has given over $67,000 in political 
donations, 97% of which has gone to Republican 
candidates.  Furthermore, there are numerous 
examples of Sinclair censoring the content of its 
programming to portray the Republican Party, 
namely the Bush Administration, in an unrealistically 
positive light.  The most widely publicized example 
of this occurred when the company opted to “black 
out” the April 30, 2004 edition of Nightline with Ted 
Koppel on its ABC affiliates, in which Koppel paid 
tribute to the sacrifice, honor and courage of our 
American Troops, by reading the names of those 
killed, in the War on Terrorism, accompanied on 
screen by a photo of each soldier.  Recognizing that 



such an acknowledgement of the human costs of 
war had the potential to undermine public support 
for the Bush Administration, Sinclair forbade its ABC-
owned stations from airing the show, ironically 
accusing Nightline of playing politics.

Is it the right of Sinclair Broadcasting 
Group to determine what programs the American 
people can and can’t watch on their public air waves, 
or is it Sinclair’s duty to be objective concerning the 
nature and content of it’s programming?  I firmly 
believe that the correct answer is the later, and that 
you, the FCC, have a duty to enforce the Federal 
Rules that protect the public’s best interest.  

Thank you for your time.

Peter O. Bullock


