I DOWLOhneS M. Anne Swanson

D 202.776.2534 E aswanson@dowlohnes.com

July 26, 2006

VIA ELECTRONIC FILING

Marlene H. Dortch, Esquire

Secretary

Federal Communications Commission
445 12th Street, SW

Washington, DC 20554

Re: Notification of Ex Parte Communication
MB Docket Nos. 06-121 and 02-277
MM Docket Nos. 01-235, 01-317, and 00-244

Dear Ms. Dortch:

This is to advise you, in accordance with Section 1.1206 of the FCC’s rules, that on
July 25, 2006, George Mahoney, Vice President, General Counsel, and Secretary of Media
General, Inc. (“Media General”), and I met with Aaron Goldberger, Legal Advisor to
Commissioner Deborah T. Tate, to provide background on and review the positions Media
General has previously taken in the above-referenced dockets that predate this year and to
discuss its preparation of comments in MB Docket No. 06-121. At the meeting, Media General
provided the enclosed materials.

As required by Section 1.1206(b), as modified by the policies applicable to electronic
filings, one electronic copy of this letter is being submitted for each above-referenced docket.

/ Ver ly yours,
o 4 é/‘//w /(T/ —

M. Anne Swanson

Enclosure
cc w/encl. (by email):
Aaron Goldberger, Esquire

Dow Lohnes PLLC WASHINGTON, DC | ATLANTA, GA 1200 New Hampshire Avenue, NW, Suite 800
Washington, 0C 20036-6802

Attorneys at Law
T 202.776.2000 F 202.776.2222

www.dowlohnes.com



L)

@,

Y

%

EXECUTIVE SUMMARY

Newspaper/Broadcast Cross-Ownership Restrictions Must Be
Significantly Lessened, If Not Eliminated

Adopted in 1975, the FCC’s newspaper/broadcast cross-ownership rule is the only FCC
media ownership rule that has been in effect in its original form for over 30 years despite
vast changes in the media marketplace.

In its July 2003 decision revising its media ownership rules, the FCC relaxed the
newspaper/broadcast cross-ownership rule somewhat, permitting newspaper/broadcast
cross-ownership in television markets with nine or more stations. For markets with four
to eight television stations, the FCC decided to allow only limited cross-ownership. In
markets with fewer than four television stations, the FCC retained the wholesale ban on
newspaper/broadcast cross-ownership.

In September 2003, the United States Court of Appeals for the Third Circuit stayed the
FCC’s new rules. The 1975 ban still remains in effect, following the Third Circuit’s June
2004 decision to affirm repeal of the total ban and remand the new, modified rule for
further justification. The Supreme Court refused to grant review of that court
determination.

Last month, the FCC voted to commence a rulemaking to review the
newspaper/broadcast cross-ownership rule and its other broadcast ownership rules, as
part of both the remand from the Third Circuit and a quadrennial regulatory review
required under the 1996 Telecommunications Act, as amended.

Even if the FCC’s new rules had gone into effect, cross-ownership would have been
restricted in more than half of the nation’s 210 television markets. Over 30 markets had
fewer than four television stations, and some 106 markets fell into the “four to eight
television station” tier.

Media General’s experience demonstrates that significant relaxation, if not elimination,
of the rule will improve and enhance the delivery of local news in communities of all
sizes and will not harm competition in local advertising markets. Small market relief is
critical.

Relaxation or elimination of the rule will greatly advance the goal of localism mandated
by the Communications Act. Given the profusion of new media sources, repeal of the
rule will not endanger diversity or competition.

DCLIB02:1472263-4



Media General is an independent,
publicly owned communications
company situated primarily in the
Southeast with interests in newspapers,
television stations, interactive media, and
diversified information services. Its
corporate mission is to be a leading
provider of high-quality news,
information, and entertainment in the
Southeast by continually building on its
position of strength in strategically
located markets.

Media General is one of the media
industry’s leading practitioners of
“convergence,” the melding of
newspaper, television, and on-line resources in the gathering and reporting of local news. Its
Tampa News Center is the most advanced convergence laboratory in the nation, and the only one
where a newspaper, a television station, and an on-line division are located together under one
roof. Further convergence efforts currently are underway in five additional Media General
markets, and other collaborative efforts are being initiated in all Media General markets.

Media General’s publishing assets have grown from three daily newspapers as recently as 1995
to 25 today; they include The Tampa Tribune, the Richmond Times-Dispatch, the Winston-Salem
Journal, and 22 other daily newspapers in Virginia, North Carolina, Florida, Alabama, and South
Carolina, as well as nearly 100 weeklies and other periodicals. From a base of three television
stations at the beginning of 1997, Media General’s 30 network-affiliated television stations today
reach more than 33 percent of the television households in the Southeast, and more than

10 percent of those in the United States. (The juxtaposition of Media General’s mostly small-
and mid-market television stations and many of its daily newspapers can be found on the
following page.) Media General’s Interactive Media Division also provides online content that
includes news, information, and entertainment services at virtually every one of the company’s
operating locations.

Building on its base in the Southeast, Media General recently closed on its acquisition from NBC
of four television stations located in Raleigh-Durham, NC; Birmingham, AL; Columbus, OH;
and Providence, RI. To help finance the acquisition and meet regulatory requirements, Media
General is in the process of selling its television station in Wichita, KS, and its three satellite
stations, as well as television stations in Birmingham, AL; Mason City, [A; and Chattanooga,
TN.

DCLIB02:1472263-4



Television Stations Owned by Media General, Inc. (2006)

13 *Tampa-St. Petersburg, FL. | WFLA-TV NBC The Tampa Tribune
Highlands Today (Sebring)
Hernando Today (Brooksville)
29 Raleigh-Durham WNCN(TV) NBC
(Fayetteville), NC
32 Columbus, OH WCMH-TV NBC
35 Spartanburg, SC- WSPA-TV CBS The (Marion) McDowell News
Asheville-Anderson, NC WYCW(TV) UPN
WNEG-TV** CBS
40 | Birmingham, AL*** WIAT(TV) CBS
40 Birmingham, AL WVTM-TV NBC
51 Providence-New Bedford, | WJAR(TV) NBC
RI
52 | Jacksonville, FL WCWJ(TV) WB
63 Mobile, AL-Pensacola, FL. | WKRG-TV CBS
64 Lexington, KY WTVQ-TV ABC
66 Wichita-Hutchinson, KWCH-TV CBS
KS*#** KBSH-TV**
KBSD-TV**
KBSL-TV**
67 *Roanoke-Lynchburg, VA | WSLS-TV NBC The (Lynchburg) News &
Advance
Danville Register & Bee
The Reidsville Review
The (Eden) Daily News
86 | Chattanooga, TIN*** WDEF-TV CBS
89 *Tri-Cities, TN-VA WIHL-TV CBS Bristol Herald Courier
91 Jackson, MS WITV(TV) CBS
98 Savannah, GA WSAV-TV NBC
101 | Charleston, SC WCBD-TV NBC
105 | Greenville-New Bern- WNCT-TV CBS
Washington, NC
108 | *Myrtle Beach-Florence, WBTW(TV) CBS (Florence) Morning News
SC
115 | Augusta, GA WIBF-TV ABC
125 | *Columbus, GA WRBL(TV) CBS Opelika-Auburn News
153 | Rochester, MN-Mason KIMT(TV) CBS
City, IA-Austin, MN***
160 | *Panama City, FL WMBB(TV) ABC Jackson County Floridan
168 | Hattiesburg-Laurel, MS WHLT(TV)** CBS
176 | Alexandria, LA KALB-TV NBC
* Media General convergence underway

ok Satellite Station
***  Sale announced

DCLIB02:1472263-4




Daily Newspapers Owned by Media General, Inc. (2006)

Ipep pone
Manassas Journal Messenger
Potomac (Woodbridge) News
13 *Tampa- The Tampa Tribune
St. Petersburg, FL Highlands Today (Sebring)
Hernando Today (Brooksville)
28 Charlotte, NC Hickory Daily Record
(Concord & Kannapolis) Independent
Tribune
Statesville Record & Landmark
The (Morgantown) News Herald
35 Greenville-Spartanburg, The (Marion) McDowell News
SC-Asheville-Anderson,
NC
48 Greensboro-High Point- Winston-Salem Journal
Winston Salem, NC The (Eden) Daily News
The Reidsville Review
61 Richmond-Petersburg, VA | The Richmond Times-Dispatch
67 *Roanoke-Lynchburg, VA | The (Lynchburg) News & Advance
Danville Register & Bee
89 *Tri-Cities, TN-VA Bristol Herald Courier
108 *Myrtle Beach-Florence, (Florence) Morning News
SC
125 *Columbus, GA Opelika-Auburn News
160 *Panama City, FL Jackson County Floridan
172 Dothan, AL Dothan Eagle
Enterprise Ledger
181 Harrisonburg, VA The (Waynesboro) News Virginian
185 Charlottesville, VA The (Charlottesville) Daily Progress
* Media General convergence underway

DCLIB02:1472263-4




GIVEN THE EXPLOSION IN VIDEO COMPETITION, REPEAL OF
THE FCC’S BAN ON NEWSPAPER/BROADCAST CROSS-OWNERSHIP
IS NECESSARY TO ENSURE REGULATORY PARITY AND ENHANCE

THE PROVISION OF LOCAL NEWS AND PUBLIC AFFAIRS

» Adopted in 1975, the FCC’s newspaper/broadcast cross-ownership rule is the only
FCC media ownership rule that has been in effect in its original form for over three
decades.

> Media

The media marketplace today is vastly different than in 1975. There has been an
absolutely explosive growth in media outlets -- and in diversity. Television and
radio outlets have more than doubled in this period. Cable and DBS are now the
primary sources of video delivery to the home. Low power television, low power
radio, weekly newspapers, mobile video, and the Internet have become viable
competitors. Only daily newspapers have decreased (both in number and
circulation).

In the same period, Congress, the FCC, and the courts have eliminated the
national cap on radio ownership, liberalized the national television cap, allowed
ownership of television duopolies and multiple radio stations per market, relaxed
restrictions on common ownership of radio and television stations in the same
market, and completely removed the ban on television/cable cross-ownership.

The newspaper/broadcast cross-ownership rule is the only FCC ownership
restriction that has not been modified in the last 30 years. Similarly, it is the only
FCC ownership restriction that directly affects the actions of, and valuations in, an
industry that is not within its statutory jurisdiction, the newspaper industry.

General’s experience demonstrates that significant relaxation, if not

elimination, of the rule will improve and enhance the delivery of local news to
communities, large and small, across America.

DCLIB02:14722634

Convergence melds all the advantages of print, broadcast, and on-line operations
to provide multiple channels and streams of useful information when, where, and
how consumers want it.

Convergence enhances the coverage and dissemination of local news, sports, and
other events by newspapers and broadcast stations, which, as a result of common
ownership, are best able to pool their resources for news gathering and production
in ways that Media General’s experience in Tampa and five other markets is
demonstrating. In Media General’s case, this has meant a quantitative increase in
local television news and, almost always, an increase in news staffs. In short,
convergence allows Media General and other media owners to deliver better,
faster, and deeper local news.

Better coverage of local news generally leads to larger audiences and, therefore,
strengthened demand for local broadcast stations and newspapers. More effective



DCLIB02:1472263-4

competition will help reverse the decline in newspaper circulation and slow the
steady loss of television viewers.

Local news is extremely expensive to produce, and network compensation to
stations is being reduced dramatically -- and even eliminated in many cases. The
impact of these facts is greatest in smaller markets. In the last few years, over 45
local TV newscasts have been cancelled or curtailed. (See Attachment 1.)
Elimination of newspaper/broadcast cross-ownership restrictions will allow
newspapers to strengthen and reinvigorate local TV news operations and improve
the quality and breadth of local news.

In the end, convergence strengthens localism and local communities. It also
strengthens local media outlets vis-a-vis larger media conglomerates which
deliver a national and undifferentiated news product across all markets.



LEGAL ANALYSIS

> Broadcast “spectrum scarcity” no longer exists and cannot justify a cross-ownership
rule.
. The FCC’s retention of newspaper/broadcast cross-ownership restrictions is no

longer constitutionally justified. In 1975, the FCC adopted the
newspaper/broadcast cross-ownership rule to obtain a “hoped for” increase in
local diversity by preventing further common ownership of daily newspapers and
broadcast outlets.! Even in 1975, the justification for the prohibition was tenuous
at best.

-- In adopting the ownership ban, the FCC cited no evidence of harm from
common ownership. Indeed, one FCC staff study in the record showed
that newspaper-owned television stations delivered greater quantities of
public interest programming than other stations. In that proceeding, the
FCC incorrectly focused on “diversity” as an issue only for viewers and
listeners rather than on the First Amendment rights of speakers -- that is,
newspaper publishers and television station owners.

-- In affirming the ownership ban in 1978, the U.S. Supreme Court relied
upon two cases from the early days of broadcasting, NBC v. United States,
319 U.S. 190 (1943), and Red Lion Broadcasting Co. v. FCC, 395 U.S.
367 (1969). From these decisions, the Court concluded that broadcast
spectrum remained sufficiently scarce to justify a less rigorous First
Amendment analysis of the ownership ban: “The physical limitations of
the broadcast spectrum are well known. . .. In light of this physical
scarcity, Government allocation and regulation of broadcast frequencies
are essential. . . .”?

. Regardless of the legitimacy of the spectrum scarcity rationale in 1943, or even
1975, it is clear today that, due to increased competition and technological
advances, the scarcity doctrine has become an anachronistic relic.

-- In 1969, the year of the Red Lion decision, there were 6,647 radio stations
and 857 television stations. As of March 31, 2006, there were 13,748
radio stations, 1,752 television stations, and 2,745 Class A and low power
television stations, not to mention over 8,598 television and radio
translators and boosters.

! Multiple Ownership of Standard, FM, and Television Broadcast Stations, Second Report and Order, 50 FCC 2d
1046, 1074-75 (1975), recon., 53 FCC 2d 589 (1975), aff°d sub nom., FCC v. National Citizens Committee for
Broadcasting, 436 U.S. 775 (1978). Ninety-six of the 112 then-existing daily newspaper/ broadcast combinations
were grandfathered because the Commission found that “stability and continuity of ownership do serve important
public purposes.” Id. at 1078.

%2 FCC v. National Citizens Committee Jor Broadcasting, 436 U.S. at 799.

DCLIB02:1472263-4 -3-



Comparable -- and equally dramatic -- increases in subscription video
services have taken place. When the FCC adopted the
newspaper/broadcast cross-ownership ban, television broadcasters’ only
competition came from cable television systems, to which just 13 percent
of the nation’s households subscribed at that time. Today, only 14 percent
of American TV households rely on over-the-air television for their video
programming. The remaining 86 percent subscribe to cable (almost

70 percent of households), direct broadcast satellite (roughly 16 percent of
households), and wireless cable (less than one percent).

The number of programming options has also increased. In 1969,
programming was launched by the three television networks -- ABC, CBS,
and NBC. Today, consumers have access to at least 10 television
networks and a variety of sources of news and entertainment that could not
have been imagined in 1969: hundreds of cable and other non-broadcast
programming networks, VCRs, DVDs, and personal video recorders.

Numerous other providers are inaugurating additional new competitive
video services. Local exchange carriers (local telephone companies) are
implementing or have announced plans to offer video service via fiber
(e.g., Verizon’s Fi0S), asymmetric digital subscriber lines (ADSL), or
very high-speed digital subscriber lines (VDSL). Various private and
governmentally-owned utilities are beginning to provide video and other
services over other fixed networks.

Wireless providers (such as Verizon’s V-cast) already offer video services
to mobile phone subscribers, providing original content as well as
programming from television networks, cable operators, and other video
suppliers. Video-on-the-go has proven immensely popular, as witnessed
by the subscribers in this country who took advantage of mobile
transmission of the 2006 World Cup games.

Traditional video and independent content suppliers are also providing
streaming and downloadable video content on their Internet web pages.

The following comparison of various media services in 1943, 1969, 1978,
and 2006 dispositively shows the demise of scarcity and, with it, the
demise of the premise for the Commission’s cross-ownership ban.

Growth in the Media Marketplace

1943 1969 1978 2006
Daily Newspapers 1,772 1,748 1,745 1,452
AM Radio Stations 931 4,254 4,538 4,759
FM Radio Stations 59 2,393 4,069 8,989
Full Power TV Stations 6 857 988 1,752
Low Power TV Stations 0 0 0 2,157
Cable Subscribers 14,000 3 million | 13.7 million | 65.4 million
DBS Subscribers 0 0 0 26.1 million

DCLIB02:1472263-4




Growth in the Media Marketplace

1943 1969 1978 2006
MMDS, OVS, BSP, PCO, |0 0 0 2.7 million
HSD Subscribers
Internet Subscribers 0 0 0 70.3 million
Broadcast Networks 3 3 3 7 English

3 Spanish

Cable Networks 0 0 28 306
54+ Channel Cable 0 0 0 2,360
Systems

-- In each of Media General’s television markets, there are numerous
competing media voices. Attachment 2 details the media in each of Media
General’s television markets.

> Courts and constitutional scholars no longer accept the scarcity doctrine.

o Constitutional analysis is not a static enterprise. The justification of First
Amendment burdens must be re-evaluated in light of the sweeping technological
and market changes that have occurred since 1943, 1969, and 1978. As the
Supreme Court cautioned over 30 years ago, “[b]ecause the broadcast industry is
dynamic in terms of technological change, solutions adequate a decade ago are
not necessarily so now, and those acceptable today may well be outmoded 10
years hence.””

. More particularly, the Supreme Court has confirmed that changing competitive
market conditions could undermine the scarcity rationale, thus requiring a critical
review of the Red Lion decision. In 1984, the Supreme Court noted:

“The prevailing rationale for broadcast regulation based upon
spectrum scarcity has come under increasing criticism in recent
years . ... We are not prepared, however, to reconsider our
longstanding approach without some signal from Congress or
the FCC that technological developments have advanced so far
that some revision of the system of broadcast regulation may
be required.”™

. Congress has provided clear signals that the competitive landscape has changed
so dramatically from 1969 that the scarcity rationale for broadcast regulation no
longer is viable. The FCC, at various times, has echoed these signals.

-- Congress has ordered the FCC to grant initial broadcast construction
permits through competitive bidding, thus stripping the FCC of the need to
evaluate the comparative merits of would-be licensees.

3 See CBS v. Democratic Nat’l Comm’n, 412 U.S. 94, 102 (1973).
* FCCv. League of Women Voters of Calif., 468 U.S. 364, 376-77 n.11 (1984).

DCLIB02:14722634 -5-



-- In a 1987 review of the scarcity doctrine, the FCC concluded, “[t]he
scarcity rationale developed in the Red Lion decision and successive cases
no longer justifies a different standard of First Amendment review for the
electronic press.””

-- As two former FCC Commissioners observed, “The long and short of it is
this: as matters now stand, the Commission has unequivocally repudiated
spectrum scarcity as a factual matter.”

o The United States Court of Appeals for the District of Columbia Circuit also
noted the infirmity of the scarcity rationale in its 1998 remand of Tribune Co. v.
FCC, 133 F.3d 61, 68 (D.C. Cir. 1998). More importantly, the court indicated
that, if the FCC were to receive a rulemaking petition calling for the elimination
of the newspaper/broadcast rule, the agency would be “arbitrary and capricious if
it refused to consider [the rule] in light of persuasive evidence that the scarcity
rationale 1s no longer tenable.”

. The United States Court of Appeals for the District of Columbia Circuit in both
Fox and Sinclair again implicitly invited the FCC to decide the spectrum scarcity
issue once and for all:

-- Fox: “[TThis court is not in a position to reject the scarcity
rationale even if we agree that it no longer makes sense.”
(Fox Television Stations, Inc. v. FCC, 280 F.3d 1027, 1046,
rehearing in part, 293 F.3d 537 (D.C. Cir. 2002.)

- Sinclair: “Sinclair fails to acknowledge that the scarcity rationale
adopted by the Supreme Court in National Broadcasting
Co. v. FCC, . .. Red Lion Broadcasting Co. v. FCC, . . .1s
both at issue in television broadcasting and binding on this
court. ... In FCC v. League of Women Voters, . . . the
Supreme Court stated: ‘We are not prepared . . . to
reconsider our long-standing [scarcity rationale] without
some signal from Congress or the [Commission] that
technological developments have advanced so far that some
revision of the system of broadcast regulation may be
required.” Absent such signals, the Court has refused to
abandon the scarcity rationale.” (Sinclair Broadcast
Group, Inc. v. FCC, 284 F.3d 148, 161-62 (D.C. Cir. 2002)
(citations omitted).)

° In a lengthy and thorough report released as an FCC “Media Bureau Staff
Research Paper” in March 2005, an FCC staff attorney has concluded that the
scarcity rationale is no longer valid as a tool of broadcast regulation. See John W.

3 Syracuse Peace Council, 2 FCC Red 5043, 5053 (1987).
¢ Joint Statement of Commissioners Furchtgott-Roth and Powell, Personal Attack and Political Editorial Rules,
FCC Gen. Docket No. 83-484 (rel. June 22, 1998).

DCLIB02:14722634 -6 -



Berresford, “The Scarcity Rationale for Regulating Traditional Broadcasting: An
Idea Whose Time Has Passed,” FCC Media Bureau Staff Research Paper,
2005-2, March 2005.

It is time for the Commission, if not Congress, to acknowledge that market forces
and technological advances have overtaken the scarcity doctrine.

> In the face of growing competition and fractionalized audiences, local television
broadcasters must also grapple with increased costs of meeting regulatory
obligations and other adverse financial changes.

DCLIB02:1472263-4

Gone are the days when television stations had seemingly limitless resources.

In 1996, Congress mandated that all television broadcast stations convert from
analog to digital transmission. The resulting conversion has been as expensive for
television stations in smaller markets as for stations in larger markets, which have
greater revenue bases. Media General has complied with the digital mandate at
costs that have ranged from $2-4 million per station. Overall, Media General has
spent in excess of $65 million to effect the conversion. As required by the FCC,
Media General has been broadcasting simultaneously in both analog and digital
formats, despite the lack of any return to date on its DTV investment. With the
conversion, operating costs in some markets have escalated -- in one case as much
as tenfold due to increased transmission power expenses.

Media General takes its FCC public interest responsibilities very seriously. Over
the years, it has incurred extensive costs or foregone revenue to meet not only
DTV build-out requirements but additional FCC obligations such as offering
reduced rates for political advertising, providing specially developed children’s
programming, and abiding by limitations on children’s advertising. Other non-
broadcast video suppliers have been immune from forced digital upgrades and
many of these other FCC obligations.

In addition, Media General, like all licensees in medium and small markets, has
seen drastic curtailment, if not elimination, of the compensation that its stations
receive from the broadcast networks for retransmission of their programming.

Meanwhile, given the profusion of new technologies, broadcasters’ share of
viewing continues to decline while non-broadcast channels’ collective audience
share continues to grow. For the 2004-2005 television season, broadcast
television stations accounted for a combined average 47 share of primetime
viewing among all television households, down from a 48 share the previous
season; broadcast’s all-day (24-hour) viewing share declined to a 41 share, down
from a 44 share the previous year. In the same 2004-2005 season, non-broadcast
channels accounted for a combined average 53 share of primetime viewing, up
from a 52 share of the previous year, and a 59 share of all-day viewing, up from a
56 share in the previous season.



. During the first week of July 2006, the four largest television broadcast networks
(ABC, CBS, NBC and Fox) attracted the lowest number of viewers for any week
since audience rating services began keeping records.

. At the same time, local television news remains extremely expensive to produce.
Given other escalating costs and financial burdens, many stations have found it
necessary to cut back on local news production, particularly in smaller markets.
As noted above, in the last few years, over 45 local television newscasts have
been cancelled or curtailed. (See Attachment 1.)

> Equal Protection Considerations Also Require Significant Relaxation, If Not Repeal,
of the Cross-Ownership Rule.

. The Equal Protection Clause of the U.S. Constitution requires a rational basis for
the differing treatment of substantially similar groups.” In this case, however,
there is simply no rational basis to single out broadcasters among the many
players in the media industry and deny them the opportunity to own in-market
daily newspapers or to single out newspaper publishers and deny them the
opportunity to own in-market broadcast stations.

-- With the profusion of new media, broadcasters no longer are the sole or
even the dominant providers of video programming. Other well
established players in the video services market, such as cable, DBS, and
telephone operators, may own in-market newspapers. Moreover,
broadcast television stations are viewed by the public no differently than
the providers of other video channels. With the advent of streaming media
and new wireless delivery modes, both television and radio face a new
competitive threat from ubiquitous Internet sites and programmers
transmitting over cellular telephones.

- Daily newspaper publishers no longer are the sole providers of local news.
Virtually every consumer in the country has access -- for little or no cost --
to weekly newspapers, national newspapers, ethnic and other specialty
newspapers, national magazines, numerous 24-hour cable news networks,
and countless Internet sites. All of these competitors may own local
broadcast stations.

-- The Commission repeatedly has recognized the public interest benefits of
joint ownership of local media outlets, and it correctly has concluded that
these benefits “can outweigh any cost to diversity and competition. . . .”*
For these reasons, the Commission has relaxed its rules to permit
television duopolies as well as same-market radio/television combinations.

" See, e.g., Police Department of the City of Chicago v. Mosley, 408 U.S. 92 (1972).
8 Review of this Commission’s Governing Television Broadcasting; Television Satellite Stations Review of Policy
and Rules, 14 FCC Rcd 12903, 12930 (1999).

DCLIB02:1472263-4 -8-



- In addition, the United States Court of Appeals for the District of
Columbia Circuit vacated the FCC’s cable/television cross-ownership rule,
Fox Television Stations, Inc. v. FCC, 280 F.3d at 1052-53, and the FCC
chose not to reinstate it.

-- The Commission has recognized local daily newspapers as independent
“media voices” equivalent to local broadcast stations for purposes of its
radio/ television cross-ownership rule, while refusing to recognize local
newspapers as equivalent to broadcast stations with respect to cross-
ownership.

. The sweeping changes that have occurred since the Supreme Court’s 1978
consideration of the equal protection implications of the cross-ownership rule
undermine the factual basis for the Court’s affirmation of the rule, thus requiring
significant relaxation, if not total repeal, of the rule on equal protection grounds.

-- When the Supreme Court looked at the equal protection issue in 1978, it
found that the ownership ban “treated newspaper owners in essentially the
same fashion as other owners of the major media of mass communications
. .. under the Commission’s multiple-ownership rules.”” Finding that
owners of radio stations and television stations were similarly limited in
their ability to acquire additional in-market broadcast outlets, the Court
denied newspaper owners’ equal protection claims.

- In the 28 years since the Court’s decision, however, the FCC’s other cross-
ownership rules have been eliminated or loosened substantially. Today,
daily newspapers and broadcast station owners are completely alone
among major information providers in facing an absolute bar to common
ownership. The evidentiary basis for rejecting the prior equal protection
challenge to the rule, accordingly, has been eliminated.

. The Commission has recognized the unique -- “special” -- role that television
stations play in their local markets, while also permitting combinations of these
special voices with other same-market television and radio stations. It is therefore
indefensible and illogical to permit combinations of broadcast stations as well as
broadcast stations and cable systems while refusing to allow newspapet/broadcast
combinations.

> The 1996 Telecommunications Act, the extensive rulemaking record the FCC has
amassed, and recent D.C. Circuit decisions compel significant relaxation, if not total
repeal, of the newspaper/broadcast cross-ownership rule.

. Congressional intent, as expressed in Section 202(h) of the 1996
Telecommunications Act, is clear:

® FCC v. National Citizens Committee for Broadcasting, 436 U.S. at 801.

DCLIB02:1472263-4 -0



DCLIB02:1472263-4

“The Commission shall review its rules adopted pursuant to this
section and all of its ownership rules biennially as part of its
regulatory reform review under section 11 of the
Communications Act of 1934 and shall determine whether any
of such rules are necessary in the public interest as a result of
competition. The Commission shall repeal or modify any
regulation that it determines to be no longer in the public
interest.”

The United States Court of Appeals for the District of Columbia Circuit has ruled
that Section 202(h) establishes a presumption in favor of prompt repeal.

-- Fox: “The Commission’s wait-and-see approach cannot be
squared with its statutory mandate promptly . . . to ‘repeal
or modify’ any rule that is not ‘necessary in the public
interest.”” (Fox Television Stations, Inc. v. FCC, 280 F.3d
at 1042.)

-- Sinclair: “In applying the statute, we have squarely considered and
rejected the kind of cautionary approach employed by the
FCC....” (Sinclair Broadcast Group, Inc. v. FCC, 284
F.3d at 171 (Sentelle, J, partially dissenting).)

- These decisions compel the FCC to act on the extensive record it has
accumulated -- and significantly relax, if not repeal, the rule.

The FCC has accumulated a thorough and complete record on the
newspaper/broadcast cross-ownership rule over the last 10 years. This record
fully supports the prompt and complete elimination of the rule. The rule has
come before the agency in the following seven instances:

- 1996 NOI. The FCC’s October 1996 Notice of Inquiry sought initial and
reply comments on adopting a less restrictive policy for waivers of the
newspaper/broadcast cross-ownership rule as it applies to radio stations.
Despite a record that strongly favored adoption of a liberalized policy, the
FCC never acted on the Notice.

-- First NAA Petition. On April 27, 1997, the Newspaper Association of
America (“NAA”) filed a “Petition for Rulemaking,” urging the FCC to
commence a proceeding to eliminate all restrictions on common
ownership of radio and television stations. The FCC did nothing in
response to this filing.

- Second NAA Petition. On August 23, 1999, NAA submitted an
“Emergency Petition for Relief,” urging repeal particularly in light of the
FCC’s significant liberalization earlier that month of the television
duopoly rule. The FCC did nothing in response to this filing.

-10-



-- 1998 Biennial Review. As required by Section 202(h), the FCC in 1998
commenced a biennial review of its media ownership rules. In the course
of this docket, which treated the two NAA petitions as comments, the FCC
received overwhelming support for the repeal or modification of the rule.
In the report issued at the conclusion of the proceeding in June 2000, the
FCC said it would soon initiate a notice of proposed rulemaking seeking
comment on repeal of the newspaper/broadcast cross-ownership rule
because the rule might not be necessary to achieve its intended public
interest benefits in all instances.

-- 2000 Biennial Review. In the report concluding its 2000 Biennial Review
proceeding, which was issued in January 2001, the FCC again said it
would be issuing a notice of proposed rulemaking on the
newspaper/broadcast cross-ownership rule.

-- 2001-2002 Newspaper/Broadcast NPRM. In September 2001, the FCC
finally released a notice of proposed rulemaking, seeking comment on
elimination of the newspaper/broadcast cross-ownership rule. In response,
the FCC received virtually unanimous industry support for repealing the
rule, and numerous economic and programming studies demonstrated such
repeal would be in the public interest. Media General’s comments
included a study, echoing that prepared by the FCC staff in 1973, which
showed that the network affiliated stations in five out of six of Media
General’s convergence markets aired more non-entertainment
programming than the stations in paired control groups of non-
convergence markets. Out of the scores of substantive comments, only a
handful opposed repeal. Despite compilation of an extensive record, the
FCC, concerned over recent appellate court losses criticizing its approach
to rulemaking, chose to defer action for yet another rulemaking.

-- 2002 Omnibus NPRM and 2003 Omnibus Report and Order. In
September 2002, the FCC released a notice of proposed rulemaking
seeking comment on all its media ownership rules. In the course of the
proceeding, the agency released 12 studies it had commissioned. The six
studies that bear some tangential relationship to this rule document that its
repeal would enhance the public interest. In both the 2001-02 and
2002-03 proceedings, consumer and labor groups opposing repeal failed to
support their opinions about the need for the rule’s retention with any
substantive, empirical studies that meet Section 202(h)’s burden for
sustaining the rule.

In July 2003, the FCC released a report and order on all of its media
ownership rules.”® This decision repealed the newspaper/broadcast cross-

' 2002 Biennial Regulatory Review — Review of the Commission’s Broadcast Ownership Rules and Other Rules
Adopted Pursuant to Section 202 of the Telecommunications Act of 1996, Report and Order and Notice of Proposed
Rulemaking, 18 FCC Rcd 13620 (2003) (2003 Report and Order’), aff'd in part and rev’d in part, Prometheus
Radio Projectv. FCC, 373 F.3d 372 (3d Cir. 2004), cert. denied, 125 S.Ct. 2902 (2005).

DCLIB02:1472263-4 -11-



ownership ban and replaced it with new “cross-media limits” (CMLs) that
retained restrictions on cross-ownership in certain markets. As support for
the ban’s elimination, the FCC cited an agency-commissioned study which
demonstrated “that television broadcast stations affiliated with a major
broadcast television network that are ‘co-owned with newspapers
experience noticeably greater success [in terms of] quality and quantity of
local news programming than other network affiliates.””"!

Under the new graduated approach, the FCC lifted the ban entirely in
markets with nine or more broadcast television stations. In markets with
three or fewer broadcast television stations, the FCC retained an absolute
ban. In markets with between four and eight broadcast television stations,
the FCC allowed a single entity to hold a newspaper and varying, but still
very limited, combinations of broadcast television and radio stations. The
FCC adopted this approach based on a “diversity index,” which it claimed
quantified diversity in markets.

On appeal, the United States Court of Appeals for the Third Circuit
affirmed repeal of the ban. Relying in part on the FCC study showing
quantitative and qualitative improvement in news at cross-owned stations,
the court found that “reasoned analysis supports the Commission’s
determination that the blanket ban on newspaper/broadcast cross-
ownership was no longer in the public interest” because
“newspaper/broadcast combinations can promote localism,” and “a
blanket prohibition on newspaper/broadcast combinations is not necessary
to protect diversity.”"> The court objected, however, to the FCC’s
utilization of the “diversity index” to derive the CMLs and remanded for
further proceedings, a decision that the United States Supreme Court
declined to review.

> Not only is a restriction on newspaper/broadcast cross-ownership not “necessary in
the public interest,” it actually stifles innovation; the public interest in fact requires
significant relaxation, if not the complete elimination, of such restrictions.

It is clear from the foregoing that a ban on newspaper/broadcast cross-ownership
cannot be justified as “necessary in the public interest.” It therefore must be
relaxed, if not completely repealed, in accordance with the mandate of the 1996
Telecommunications Act.

Because the cross-ownership ban threatens convergence, it stifles innovation, and
it inhibits the delivery of quality local television news to communities, large and
small, across the nation. For this reason, significant relaxation, if not elimination,

' 2003 Report and Order, 18 FCC Red at 13754,
12 Prometheus Radio Project v. FCC, 373 F.3d at 398-99.

DCLIB02:14722634

-12-



DCLIB02:1472263-4

of the restriction on newspaper/broadcast cross-ownership is required in the
public interest.

Such reform will allow companies like Media General to expand their
convergence efforts. As Media General’s experience has shown, convergence
allows more resources to be put into local news coverage, production, and
delivery. The result is greater quantities and higher quality of local news and
public affairs programming, increases in news staff, and more locally produced
non-news programming. Such changes clearly advance the public interest.

-13 -



ATTACHMENT 1

SELECTED PRESS ACCOUNTS OF CURTAILMENTS IN LOCAL TELEVISION NEWSCASTS

1998 THROUGH 2006
Market Station Decision Source
Anchorage, AK KTVA Announced in April 2000 that it would 7
(CBYS) eliminate noon newscasts.
Augusta, GA WAGT Cancelled 7:00 p.m. newscast in July 28
(NBO) 2000.
Austin, TX KEYE-TV Cancelled noon newscast in December 26
(CBS) 2002 and replaced it with game show.
Baltimore, MD WMPB Cancelled 30-minute program, 29
(EDU) “Newsnight Maryland,” on June 29, 2000
(affects all MPT stations).
Boston, MA WMUR-TV  Cancelled 9 a.m. and 4 p.m. newscasts in 12
(ABC) May 2001, adding 7:30 p.m. news
magazine for net loss.
Buffalo, NY WNYO Cancelled Sinclair’s News Central 30
(WB) offering at 10:00 p.m. (“WB49 News at
Ten”) in March 2006; the next month,
began airing “2 on NYO 10 at 10” at
10:00 pm, produced by WGRZ-TV
(NBQO).
Buffalo, NY WPXJ-TV Cancelled 10:00 p.m. newscast, which 31
(PAX) was produced by WGRZ-TV (NBC), in
the early 2000s.
Charleston, WV  WHCP-TV Cancelled four-month old 6:00 and 10:00 32
(WB/UPN) p.m. newscasts on February 23, 2006.
Charlotte, NC WBTV Cancelled 6:30 p.m. newscast in 15
(CBS) September 2001.
Charlotte, NC WWWB 10:00 p.m. newscast, which had been 33
(WB) produced by WCNC-TV (NBC),
cancelled in spring 2002.
Charlotte, NC WMYT-TV  In 2002, cancelled two-year old 10:00 34
(WB) p.m. newscast, which was produced by
WCNC-TV (NBO).
Chattanooga, TN  WDSI Cancelled morming and noon newscasts 10
(Fox) and added 4 p.m. newscast in January
2001; 4 p.m. newscast subsequently
cancelled (based on review of current
schedule).
Chattanooga, TN WTVC-TV  Cancelled weekend morning newscasts in 11
(ABC) February 2001.

DCLIB02:1472263-4



Market Station Decision Source
Chicago, IL WBBM-TV  Cancelled one-hour 6 p.m. newscast in 1,5
(CBS) early 1999 and replaced it with a half-hour
4:30 p.m. newscast, which thereafter was
cancelled in July 2000.
Cleveland, OH WUAB Cancelled 11:30 a.m. newscast in January 2
(UPN) 1999.
Detroit, MI WKBD Cancelled local 10 p.m. newscast in 25,35
(UPN) November 2002 and replaced with one
produced by other station in market; in
late 2004/2005, cancelled 10 p.m.
newscast completely.
Detroit, MI WWI-TV Cancelled all local newscasts in 25, 35
(CBYS) November 2002.
Detroit, MI WKBD In late 2004/2005, cancelled 10:00 p.m. 35
(UPN) newscast, which had been produced by
WXYZ-TV (ABC).
Duluth, MN KDLH Cancelled noon newscast in November 49
(CBS) 1998.
Evansville, IN WEVV Cancelled local newscasts in late 2001. 21
(CBYS)
Greensboro/ WXLV-TV  Cancelled morning and weekend 8,19, 36
Winston- (ABC) newscasts in late 2000 and all local
Salem/High newscasts in January 2002; in 2004-2005,
Point, NC rebroadcast late evening newscast of
WUPN (UPN) at 11 p.m.; cancelled all
local newscasts in August 2005.
Greensboro/ WUPN-TV  On August 10, 2005, cancelled 10:00 p.m. 36
Winston- (UPN) newscast (which had included Sinclair’s
Salem/High “News Central” content), ending all local
Point, NC newscasts at the station.
Kingsport, TN WKPT Announced in February 2002 that it would 20
(ABC) cancel locally produced weekday
newscasts and brief updates and replace
them with rebroadcast newscasts from
WIJHL-TV (CBS).
Laredo, TX KVTV In 2002, cancelled all but noon newscast; 37
(CBYS) cancelled noon newscast in 2004; added
late news in 2004; cancelled late news on
January 3, 2006.
Los Angeles, CA KCBS Cancelled 4 p.m. newscast in 2001. 14
(CBS)
Miami, FL WAMI-TV Cancelled only newscast and eliminated 9
(IND) news department in December 2000.
Miami, FL WPLG Announced will cancel 5:00 p.m. in fall 38
(ABC) 2006.
Milwaukee, WI WVTV Discontinued Sinclair’s “News Central” 39
(WB) offering at 9:00 p.m. on March 31, 2006.

DCLIB02:1472263-4

-2



Market Station Decision Source
Minneapolis. MN KSTC-TV Cancelled both weekday moming and 16
(IND) 6:30 p.m. newscasts in October 2001.
Minneapolis, MN KSTP Cancelled moming weekend newscasts in 16
(ABC) October 2001.
New York, NY WCBS-TV Cancelled 4:00 p.m. newscast in January 18
(CBYS) 2002
Omaha, NE KMTV Cancelled 6:00 p.m. newscast in 40
(CBS) September 2002.
Orlando, FL WESH Fliminated 4:30 p.m. newscast in April 6
(NBO) 2000.
Orlando, FL. WKCF Cancelled 10:00 p.m. newscast, which 41
(WB) was produced by WESH (NBC), in
September 2002.
Orlando, FL. WRBW Cancelled 10:00 p.m. newscast, which 42
(UPN) was produced by WFTV (ABC), in late
1990s.
Phoenix, AZ KPHO-TV Announced in December 2000 it would 27
cancel 4:30 a.m. newscast.
Portland, OR KPDX Cancelled 10:00 p.m. newscast in 2002. 43
(UPN)
Raleigh/ WKEFT Cancelled hourly local news briefs in 23
Durham, NC (IND) December 2002.
San Antonio, TX KVDA-TV  Cancelled moming newscasts in July 13
(Telemundo) 2001.
Seattle, WA KSTW(TV) Cancelled all newscasts and eliminated 45, 47
(UPN) news department in December 1998;
brought back news rebroadcast from
KIRO-TV (CBS) in 2003, but cancelled
news in 2005.
St. Louis, MO KDNL-TV Cancelled all newscasts and eliminated 17, 43
(ABC) news department in September 2001.
Tallahassee, FL WTWC Cancelled all newscasts and eliminated 48
(NBC) news department in November 2000.
Tampa, FL WTOG Cancelled 10 p.m. newscast and 5, 47
(UPN) eliminated news department in 1998.
Tampa, FL WTTA Cancelled 10:00 p.m. newscast (which 46
(WB) had included Sinclair’s “News Central”
content) on March 31, 2006.
Twin Falls, ID KMVT Announced in February 2002 that it would 22
(CBS) cancel 5:00 p.m. newscast
Utica, NY WUTR(TV) Cancelled locally produced morning news 50
(ABC) show in June 2002 and replaced it with

regionally produced morning news show,
which has since been replaced by network
news.

DCLIB02:1472263-4 -3



Market

Station

Decision

Source

Watertown, NY WWTI(TV)

(IND)

Cancelled locally produced morning news
show in June 2002 and replaced it with
regionally produced morning news show,
which has since been replaced by network
news.

50

DCLIB02:1472263-4



KEY TO SOURCES

Source News Article
1 Dan Trigoboff, “A Day of Rest. WGN Cancels Saturday Morning Newscast,”
Broadcasting & Cable, Dec. 21, 1998 at 28.
2 Roger Brown, “Poor Ratings Sink Channel 43 Midday Newscast,” The Plain
Dealer, Dec. 22, 1998 at 4E.
3 Eric Deggans, “WTTA Might Add Late-Night News,” St. Petersburg Times,
Mar. 18, 1999 at 2B.
4 Cynthia Littleton, “KCOP Dropping Newscast,” Daily Variety, July 12, 1999 at
5.
5 Phil Rosenthal, “More Bad News for Ch. 2,” Chicago Sun-Times, Aug. 16,
2000, at 57.
6 “Chatter,” The Stuart News/Port St. Lucie News, Apr. 16, 2000 at P6.
7 “Inside Alaska Business,” Anchorage Daily News, Apr. 20, 2000 at 1E.
8 Jeremy Murphy, “Local Media—Los Angeles Radio Stations: ESPN Radio
Picks Up Biggest Affiliate,” Mediaweek, Nov. 27, 2000.
9 Dan Trigoboff, “Station Break,” Broadcasting & Cable, Dec. 11, 2000 at 33.
10 Barry Courter, “Fox 61 Moves To Be First With News,” Chattanooga
Times/Chattanooga Free Press, Jan. 21, 2001 at B1.
11 Barry Courter, ‘“Public Gives Locher A Boost,” Chattanooga
Times/Chattanooga Free Press, Feb. 9, 2001 at H5.
12 Denis Paiste, “’Chronicle’ Coming to WMUR,” The Union Leader (Manchester
NH), May 30, 2001 at A2.
13 “News roundup,” San Antonio Express-News, July 4, 2001 at 2B.
14 Dan Trigoboff, “Station Break,” Broadcasting & Cable, Aug. 6, 2001 at 26.
15 Mark Washburn, “WBTYV Replaces News Director to Boost Ratings,” The
Charlotte Observer, Aug. 14,2001 at 1D,
16 Jeremy Murphy, “Local Media TV Stations,” Mediaweek, Nov. 5, 2001;
interview with station news staff, February 13, 2003.
17 Dan Trigoboff, “KDNL’s St. Louis Blues; KDNL Television in St. Louis,
Missouri, Axes News Department,” Broadcasting & Cable, Oct. 8, 2001 at 22.
18 Chris Pursell, “Stations Scrambling to Slot New Strips,” Electronic Media,
Dec. 31, 2001 at 3,
19 Dan Trigoboff, “Station Break,” Broadcasting & Cable, Jan 7, 2002 at 40.
20 Dan Trigoboff, “Station Break,” Broadcasting & Cable, Jan. 21, 2002 at 36;
interview with station news staff, February 13, 2003.
21 Michael Schneider, “Local Newscasts Fall Victim to Cost Cuts,” Variety, Jan.
28-Feb. 8, 202 at 21.
22 Lorraine Cavener, “Twin Falls, Idaho, TV Station Drops Early-Evening
Newscast,” Times-News, Feb. 2, 2002.
23 Business North Carolina, “WKFT, Eastern, Eliminates Local News Segment,”
Business North Carolina, March 1, 2002.
24 Kansas City Star, “Station Drops Local News,” Kansas City Star, April 24,

2002; Dan Trigoboff, “The News Not Out of Topeka,” Broadcasting & Cable,
April 22, 2002.

DCLIB02:14722634



KEY TO SOURCES

Source News Article

25 John Smyntek, “Channel 50’s Exodus Aids Channel 7°s News,” Detroit Free
Press, December 4, 2002; Dan Trigoboff, “CBS Drops News in Detroit,”
Broadcasting & Cable, November 25, 2002.

26 “KEYE drops noon newscast,” Austin Business Journal, December 2, 2002,
available at www .bizjournals.com/austir/stories/2002/12/02/daily8.html (last
checked May 23, 2006).

27 “Viewer campaign spurs changes at KPHO-TV 5,” The Business Journal,
Phoenix, December 29, 2000, available at
www.bizjournals.com/phoenix/stories/2001/01/01/newscolumn2.html (last
checked May 23, 2006).

28 “Channel 26 drops 7 p.m. news,” June 24, 2000, http:chronicle.augusta.com/
stories/062400/bus 129-6388.000.shtml

29 “Althage Out at MPT,” June 29, 2001, http://www.dcrtv.org/mediaw2i.html

30 “WNYO-TV,” www.wikipedia.org/wiki/WNYO-TV, printed May 2, 2006.
Also, “Gannett’s WGRZ to Produce Newscast for WB’s WNYO,”
Mediaweek.com, April 13, 2006, http://mediaweek.printthis.clickability.com/
pt/cpt?action=cpt&title=Gannett%27s+WGRZ, printed May 10, 2006 -

31 “WGRZ-TV,” http://www.abitabouteverything.com/files/w/wg/wgrz_tv.html,
printed May 23, 2006

32 “WHCP-TV, www.wikipedia.org/wiki/WHCP, printed May 2, 2006. Also,
“WB’s Charleston Newscast Canceled,” February 24, 2006,
http://www.woktv.com/story.cfm?func=viewstory&storyid=8983 &catid=43;
“WOWK Canceling Newscast to Make Room for ‘Dr. Phil,”” August 5, 2005,
http://www.tvjobs.com/cgi-bin/news/archive.cgi?action=display& Article=363.

33 “We’re Bad, We’re Nationwide,” Creative Loafing Charlotte, April 10, 2002,
http://charlotte.creativeloafing.com/2002-04-10/news_media.html

34 “WMYT-TV,” http://en.wikipedia.org/wiki’WWWB, printed May 3, 2006

35 “WKBD,” http://www.answers.com/topic/wkbd-1, printed May 2, 2006. Also
“WXYZ-TV,” http://en.wikipedia.org/wiki/'WXYZ-TV, printed May 10, 2006.

36 “WXLYV and WUPN will end newscasts,” journalnow.com, July 29, 2005,
http://journalnow.com/servlet/Satellite?’pagename=WSJ%2FMGArles%2FWSJ

BasicArtic, printed May 3, 2006. Also http://en.wikipedia.org/wiki/ WXLV

37 “KVTV,” http://en.wikipedia.org/wiki/KVTV-TV, printed May 10, 2006

38 “Channel 10 to add Dr. Phil, drop 5 p.m. news,” The Neil Rogers Show,
November 2004, http://www.neilrogers.com/news/articles/2004111803.html.

39 “WVTV,” www.wikipedia.org/wiki’'WVTV, printed May 12, 2006

40 “Further Review,” The Pitch, March 13, 2003, http://pitch.com/issues/2003-03-
13/couch.html. Also http://en.wikipedia.org/wiki/’KMTYV, printed May 2, 2006
and The Reader, March 30, 2006, http://www.thereader.com/news.php?
subaction-showfull&id=1143756837&archive=&start, printed May 3, 2006

41 “WKCEF,” http://www.tvwiki.tv/wiki/WKCEF, printed May 2, 2006

42 http://www.flnewscenter.com/orlando/wrbw/wrbw.htm, and “WRBW,”
www.wikipedia.org/wiki’WRBW, printed May 2, 2006,

43 “KPTV,” http://www.reference.com/browse/wiki/KPTV,” printed May 2, 2006

44 “KDNL,” www.wikipedia.org/wiki/KDNL, printed May 2, 2006

DCLIB02:1472263-4

-6-



KEY TO SOURCES

Source News Article

45 “KSTW,” http://en.askmore.net. KSTW, html, printed May 10, 2006

46 “WTTA,” www.wikipedia.org/wiki/'WTTA, printed May 12, 2006

47 Dan Trigoboff, “News Not Paramount,” Broadcasting & Cable, Dec. 7, 1998 at
30

48 Karissa S. Wang, “WB 100+ Starting Its First Newscast,” Electronic Media,
Dec. 18, 2000, at 8.

49 “Benedek Slashes Costs, Staffs,” Electronic Media, Nov. 16, 1998 at 1;
interview with station news staff, February 13, 2003.

50 William LaRue, “Clear Channel Consolidating Some Staff,” The Post-Standard,
July 6, 2002.

DCLIB02:1472263-4 -7-



Attachment 2: Independent Voices in Media General Television Markets

Media in Market
Media Independent Owners .
Nielsen General Per 47 C.F.R. § 73.3555(c)(3) Penetration/Use Rates
Designated Television TV' | Radio® | Newspaper' | Total Total Internet®
Market Area Station Cable* ADS?
12 *Tampa, FL WFLA-TV 14 22 6 89.3 17.2 57.70
29 Raleigh-Durham, NC WNCN(TV) 8 24 8 85.9 254 55.10
32 Columbus, OH WCMH-TV 7 25 7 85.5 17.1 58.60
35 | Greenville-Spartanburg, WSPA-TV 8 25 9 86.0 34.7 55.10-NC
sSC/ WNEG-TV** 52.40-SC
Asheville-Anderson, NC | WYCW(TV) 56.25-GA
40 | Birmingham, AL WIAT(TVY 9 22 6 90.3 32.8 53.15
WVTM(TV)
51 | Providence, RI-New WIAR(TV) 8 31 6 90.8 8.5 57.80-RI
Bedford, MA 62.45-MA
52 Jacksonville, FL WCWI(TV) 8 22 4 88.7 22.9 57.70
62 | Mobile, AL - WKRG-TV 13 27 3 90.0 24.6 53.15-AL
Pensacola, FL 57.70-FL
63 Lexington, KY WTVQ-TV 7 14 4 90.2 33.9 56.60
67 Wichita-Hutchinson, KS KWCH-TV 8 17 11 85.5 21.1 63.75-KS
KBSH-TV** 64.75-NE
KBSD-TV**
KBSL-TV**
68 *Roanoke-Lynchburg, WSLS-TV 7 18 5 87.4 36.1 63.60-VA
VA 51.50-WV
86 | Chattanooga, TN WDEF-TV 8 19 4 88.8 259 55.80-TN
56.25-GA
89 Jackson, MS WITV(TV) 7 19 5 87.5 38.8 42.60
91 | *Tri-Cities, TN-VA WIHL-TV 6 25 4 91.6 24.5 63.60-VA
55.80-TN
97 Savannah, GA WSAV-TV 7 12 3 92.0 28.0 56.25-GA
52.40-SC
101 | Charleston, SC WCBD-TV 6 15 1 86.7 19.9 52.40
105 | Greenville-New Bem, WNCT-TV 6 20 3 87.0 28.1 55.10
Washington, NC
108 | *Myrtle Beach-Florence, ;| WBTW(TV) 7 20 4 88.6 204 52.40-SC
SC 55.10-NC
115 | Augusta, GA WIBF-TV 6 15 2 86.4 219 56.25-GA
52.40-SC
127 | *Columbus, GA WRBL(TV) 7 6 4 90.7 17.4 56.25-GA
53.15-AL
152 | Rochester, MN-Mason KIMT(TV) 6 14 4 84.0 17.8 63.50-1A
City, IA-Austin, MN 68.95-MN
157 | *Panama City, FL WMBB(TV) 6 7 2 89.9 25.3 57.70
167 | Hattiesburg-Laurel, MS WHLT(TV)** 2 12 2 86.8 36.5 42.60
176 | Alexandria, LA KALB-TV 4 15 2 90.1 27.1 49.95

* Convergence Markets

** Satellite Station

' Broadcasting and Cable Yearbook 2006, BIA Investing in Television Market Report 2006.
2 Broadcasting and Cable Yearbook 2006; BIA Investing in Radio database.

3 2006 Editor and Publisher International Yearbook; SDRS Circulation 2006.
4 Television Bureau of Advertising Cable and ADS Penetration by DMA (citing Nielsen, DMA Household Universe Estimates, May 2006,

Cable & Cable Plus ADS Households and Alternate Delivery System & Satellite Households) available at

www . tvb.org/rcentral/markettrack/Cable_and_ADS_Penetration by DMA asp. )
5 A Nation Online: Entering the Broadband Age, National Telecommunications and Information Administration, September 2004, Appendix

Table 3, Intemet Use by Percent of State Population (figures are the mid-point of reported range).

DCLIB02:1472263-4




Utne Web Watch: May 30, 2003 Issuc

Page 1 of 3

MAGAZINE
Currant Issue
Table of Contents

Back Issues
web watch
Web Spodal_s‘ N
Browse Archives
Search Archives

RSS Syndication

Current Issue

Your Account
Magazine Account

May 30, 2003 Issue

57 Channels and Nothing On
By Anne Geske

On June 2 the Federal Communications Commission wilit rule on
whether to relax current media ownership rules. Under the leadership
of Michael Powell, the FCC appears determined to grant the TV and
radio broadcast industries their dearest wishes, paving the way for
even greater consolidation in a media market aiready dominated by a
handful of major players. “*Federal Communications Commission
officlals have been showered with nearly $2.8 million in travel and
entertainment over the past eight years, most of it from the
telecommunications and broadcast industries the agency regulates,”
the Center for Public Integrity reports, revealing the close relationship
between the industries and the FCC~the commission established to
defend the public interest.

Disparate organizations from both the right and left, such as the
National Rifie Associlation, the U.S. Conference of Catholic Bishops,
and Code Pink find themselves on the same side opposing the new
ruling, which would make It possible for a single media monopoly to
control virtually all information disseminated in a given market—or
muttiple markets. It's a no-brainer that abuses of power could easily
occur when information provided to voters is controlied by an industry
that Is demonstrably in bed with its governmental counterpart.

In response, the Center for Public Integrity has launched a repository
of information on its website, an "unprecedented examination of the
telecommunications industry, the centerplece of which is a first-of-its-
kind, 65,000 record, searchable database containing ownership
information on virtually every radio station, television station, cable
television system and telephone company in America.” With a few
keystrokes, this user friendly database, culled through months of
painstaking data mining of FCC records and other sources, yields a
colorful ple chart and listing of telephone, cable, TV and radio station
owners within a 40-mile radius of any zip code or city.

But there’s more. You'll find a listing of the top holding companies for
radio TV, phone, cable and satellite companies; the six broadcast
ownership rules up for review; and contact Information for members

http://www.utne.com/webwatch/2003 63/

7/24/2006



Utne Web Watch: May 30, 2003 Issue

Y

of the House and Senate Committees that oversee the FCC, as well as
the flve FCC Commissioners.

—Anne Geske

Go there>> Center for Public Integrity’s broadcast gwnership
database

Related Links:

® The Center for Public Integrity
® US PIRG consumer alert opposing FCC rule change

Newsflash: TV Coverage of War Was ‘Dumbed
Down'’
By Ron Martz

During the recent war on Iraq, a much larger percentage of Americans
turned to television than newspapers to learn about U.S. military
advances. On the off chance that they turned to multiple news
sources covering the war, many couldn’t help but notice some
dissonance between the rosy picture painted by the TV networks and
the storles being told from the front lines by embedded newspaper
reporters, “The war they saw, or thought they saw, on TV was
meticulously planned, flawlessly executed—and not a single member
of the armed forces has a complaint or a problem,” says Ron Martz,
military-affairs reporter for the Atfanta Journal-Constitution, in a
recent essay for Editor & Publisher. Some readers were upset to read
Martz writing about bloody street fighting In parts of Baghdad, while
they were watching jubllant Iraqls celebrate the fall of Saddam on Fox
News. As Martz, an ex-Marine, filed reports about the realitles of what
he saw on the ground—*a war that was confusing and chaotic, as are
all wars"—angry emails poured in questioning his patriotism, his
ancestry, even his sexuality. One reader suggested he get a job with
Al-Jazeera. Another suggested he “start watching more Fox TV to get
an unblased view of the war.” Martz says a friend recently suggested
that TV has dumbed down American news audiences, lowering the
collective IQ. He’s beginning to believe she’s right. *What they
seemed to want from this war was for the coverage to fit their own
blases and preconcelved nations. No other views were tolerated. And
TV seems in large part to have given them exactly what they wanted.”
—Nick Garafola

Go there>> Embed Catches Heat

Undue Influence?

http://www utne.com/webwatch/2003 63/

Page 2 of 3

7/24/2006



Utne Web Watch: May 30, 2003 Issue

-

By Matt Wells

In jolly old England, protoco! dictates that newspaper proprietors
separate their politics from their business operations. Conrad Black,
owner of England’s Telegraph newspapers recently broke form by
announcing that his publications “"would vigorously campalgn for a
referendum on the European constitution.” Lord Black’s
announcement has “raised the stakes in the stand-off between the
government and the press,” writes Guardian reporter Matt Wells.
While other British newspapers, such as the Dally Mall and the Sun
have also pressed the government to allow the people to vote on
whether or not to join the European Union, the Telegraph is the only
publication so brazenly promoting Lord Black’s personal opinlon that
the EU Is “a ‘ramshackie structure of alternative influence’ to the
United States,” Wells reports. Black asks, “[Why] is Mr. Blair
apparently so keen on an EU constitution In the first place? Indeed, It
is only if he makes the wrong decision now that the question of a
referendum will arise.”

—Erin Ferdinand

Go there>> Telegraph Owner Threatens Media War

Browse Web Watch Archives

Home | Subscribe | Advertise | Contact Us

http://www.utne.com/webwatch/2003 63/

Page 3 of 3

7/24/2006



Tripping Up Big Media Page 1 of 14

Issue 6: November/Deceniher

L T e

http://www.cijr.org/issues/2003/6/media-beckerman.asp 7/24/2006



Tripping Up Big Media Page 2 of 14

http://www.cjr.org/issues/2003/6/media-beckerman.asp 7/24/2006



Tripping Up Big Media Page 3 of 14

http://www.cjr.org/issues/2003/6/media-beckerman.asp 7/24/2006



Tripping Up Big Media Page 4 of 14

http://www.cjr.org/issues/2003/6/media-beckerman.asp 7/24/2006



Tripping Up Big Media _ Page 5 of 14

http://www.cjr.org/issues/2003/6/media-beckerman.asp 7/24/2006



Tripping Up Big Media Page 6 of 14

http://www.cjr.org/issues/2003/6/media-beckerman.asp 7/24/2006



Tripping Up Big Media Page 7 of 14

http://www.cjr.org/issues/2003/6/media-beckerman.asp 7/24/2006



Tripping Up Big Media Page 8 of 14

http://www.cjr.org/issues/2003/6/media-beckerman.asp 7/24/2006



Tripping Up Big Media Page 9 of 14

http://www.cjr.org/issues/2003/6/media-beckerman.asp 7/24/2006



Tripping Up Big Media Page 10 of 14

bttp://www.cjr.org/issues/2003/6/media-beckerman.asp 7/24/2006



Tripping Up Big Media Page 11 of 14

http://www.cjr.org/issues/2003/6/media-beckerman.asp 772412006



Tripping Up Big Media Page 12 of 14

http://www.cjr.org/issues/2003/6/media-beckerman.asp 7/24/2006



Tripping Up Big Media Page 13 of 14

http://www.cjr.org/issues/2003/6/media-beckerman.asp 7/24/2006



Tripping Up Big Media Page 14 of 14

http://www.cjr.org/issues/2003/6/media-beckerman.asp 7/24/2006



