EX PARTE OR LATE FILED

;‘5{1 06 //;/7
GINAL 022
g ﬁ/%/\. T ORI 01-235

““3 Dynasty Television [7
FILED/ACCEPTED Cf/ -7 A,i 17[
Oct 17th, 2006 S
oct 2 0 2006
FCC Commissioners, Michael Copps and Jonathan Adeistein mmm?ﬁm —_—

RE: Chinese Rights to Freedom of Information
Dear Commissioners,

This is Serene Lee, the News Anchor from New Tang Dynasty TV (NTDTV). 1 am writing to ask your
support for Chinese rights to freedom of information.

I would like to raise the concerns that there is a cruel lacking of diversity and pluralism in Chinese
language media in the US. Most Chinese media in US is either heavily influenced or totally controlled by
the communist government of China because of its exerting political and commercial pressure. There is
not much diversified views and free flow of information, and the news is full of communist propaganda
and misinformation that distant Chinese audience from American values of democracy and freedom. We
need an independent voice like NTDTV in Chinese media.

There should be legislation to require that the U.S. satellite, cable and other transmission operators carry
one or more alternative independent Chinese-language channels if they carry CCTV or other Chinese
communist government controlled channels or channels that largely reflect the views of the Chinese
cornmunist government.

Over the past two decades, many immigrants from Chinese-speaking countries have settled in the United
States. Census 2000 puts the Chinese American population at over 2.4 million. The actual number is
believed to be much higher. The Chinese-speaking population in the U.S. is still growing at a rapid pace.

However, due to cultural and language barriers, most Chinese Americans remain dependent on their
native language for learning about what is going on in the outside world, and are, to varying degrees,
socially isolated from mainstream American society. While Chinese-language media has become the key
information sources for majority of ethnic Chinese in America, but CCTV, which is directly controlled by
the China’s Communist Party, has become the dominant Chinese language TV network in the United
States. It basically re-broadcasts entertainment and news programs made in China, whose goals are to
advance their own political and economic interests. Appendix A gives further details of our findings on
Chinese-language television broadcasts in the U.S.

New Tang Dynasty Television (NTDTV)

NTDTV is a (501)(c)3) nonprofit organization officially formed in December 2001 in New Jersey
(Appendix B). Its mission is to create and broadcast TV programs to inform, inspire and enrich Chinese
communities with information that they normally do not have access to. NTDTV promotes diversity and
American values through news, entertainment and educational programs.

229 W. 28* Street Suite 1200 New York, NY 10001 Phone: {212) 736-8535 Fax: (212)736-8536 www.ntdtv.com Page Lof3




NTDTY has made a gigantic step forward since its formation. Over the last year, it has attracted a few
significant donors and a large number of volunteers. Daily reporting of U.S. and world news in Chinese
has been an important program at NTDTV. Among other programs produced at NTDTV, some help

viewers to adjust to basic living in America (English as a second language, naturalization procedures,
etc.), while others systematically introduce the American culture and democratic values to Chinese-
speaking viewers {the American history, the democratic process, respect for human dignity, etc.). Still
other programs present to viewers traditional Chinese culture (Chinese medicine, Chinese characters, etc.);
helping the younger generation learn and understand more about their Chinese cuitural heritage. Please

see a sample program DVD enclosed with this letter. These programs have been broadcast via satellite 24
hours a day and 7 days a week, as well as public access channels in 12 major metropolitan areas in the
United States where over 80 percent of Chinese Americans reside. Moreover, since November 2002,
viewers can watch NTDTV’s live broadcasting through www.ntdtv.com’s online live streaming. This
gives NTDTYV unlimited potential of reaching viewers.

To our knowledge, NTDTY is the only major Chinese-language television station with a nonprofit status
up to date. NTDTYV has demonstrated the capability of producing news and other television programs by
motivating volunteers and the public these programs serve, and is creating a new model for community
and volunteer-based television programming.

Since January 2002, NTDTYV has been airing a half-hour news program five times a day, 7 days a week,
mainly based on translated Reuters news feeds. Over the last few months, NTDTYV reporters have
increasingly been at the forefront of major events. For example, NTDTYV has reported live U.S. mid-term
elections in many locations in the East coast, the entire trip of Chinese President’s visit to the U.S. last
October compassing Chicago, Huston, Crawford, and Los Cabos, Mexico, the Hong Kong Article 23
legislation debate, and produced a special news magazine show reporting in depth how 9.11 affected the
Chinese community in New York City. NTDTV was the only U.S. based Chinese-language TV station to
extensively report these events.

Responses from viewers have also been very positive. Mr, Li Su from Dallas, Texas commented, “I have
enjoyed watching your news program. Both pictures and sound’s quality are very good.” Gloria Chan, a
reporter for the Hong Kong’s Apply Daily Newspaper, said in her email, “I appreciate very much for the
interview with Mr. Scott Carpenter, Deputy Assistant Secretary of State for Democracy, Human Rights,
and Labor, talking about his concerns of the legislation of Article 23... Thanks a lot. This interview
aroused so many concerns in Hong Kong”.

I would very much like to discuss with you in person and provide you with any additional information
you might need. Please feel free to contact me at 646 280 9255 should you have any questions.

Best Regards,

Sincerely,

S\W [%

Serene Lee

ol = 646280 9285

Page 2 of 3




Appendix A: A Brief Analysis of the U.S. Chinese-Language Television Industry

Chinese Americans constitute the largest and most diverse Asian group in America in terms of political
and cultural backgrounds, language spoken and degree of assimilation. The majority of Chinese
Americans are first generation immigrants, who come from Mainland China, Hong Kong, Taiwan and
Southeast Asia. Language barriers and lack of understanding of issues such as democratic values, human
dignity and democratic process have seriously hindered Chinese Americans’ participation in the
mainstream society and thus causing them to become increasingly indifferent about American affairs and
the learning of American culture and values. In 1999, Imada Wong Communications Group analyzed
different segments of the Asian-American market in the U.S. Its research found that the majority of Asian
Americans do not hold American values.> And this holds true especially for the ethnic Chinese group,
having been limited to few public dialogue channels to communicate with and understand the American
mainstream society.

As waves of immigrants rush to the U.S. since early 80’s, the Chinese American TV industry has
experienced tremendous growth in the past two decades, with California being by far the most developed
of the Chinese broadcast markets, followed by New York and Chicago’. Besides a few invested by
overseas TV broadcasting companies, Phoenix TV, Hong Kong TVB, Taiwan TV Broadcasting, for
example, many Chinese-language TV stations in the U.S. are established by local Chinese residents
whose programming contents had been eventually taken over by China Central Television International,
or “CCTV4”,

In its research report on the Chinese-language television industry in the U.S., Kang & Lec advertising

firm research group revealed that over 50% of the programs that most of the Chinese TV stations in the
U.S. broadcast originate from Mainland China and others from Taiwan and Hong Kong. These programs,
therefore, by and large do not meet the needs or discuss issues directly affecting Chinese living in the U.S.

CCTV-4, China’s primary state-run television station, is one of the major program providers for many
Chinese television stations in the U.S as well as around the world. To give an example, in San Francisco
and New York, KTSF 26 and Sinovision, Inc. broadcast CCTV-4’s news programs daily, along with other
CCTV programs. These are the two largest Chinese-language television stations in these two cities, each
reaching 1.4 million households in the Bay Area and over five million households and hundred of
thousands of Chinese viewers daily in New York, respectively.

? Minority Markets Alert. “Segmentation of Asian American Markets Gives Focus To Marketing”, published by EPM Communications [March
1999]
? Kang & Lee Advertising Inc., research report on Chinese American media. www.asianmediaguide_com




Congress of the United States

House Committee on International Relations
Hearing on Falun Gong and China’s Continuing War on Human Rights

Battling for the Chinese Rights to Freedom of Information
Samuel Zhou, Ph.D.
VP of Programming, NTDTV
July 21, 2005

Mr. Chairman, members of this Committee, ladies and gentlemen:

Thank you for giving me this opportunity to speak on the subject of Falun Gong and
China’s Continuing War on Human Rights. My topic today is freedom of information.

Freedom of opinion and expression, including the right to hold opinions without
interference and to seek, receive and impart information and ideas through any media,
regardless of frontiers is guaranteed absolutely under several international instruments
and treaties and under customary international law, including Article 19 of the Universal
Declaration of Human Rights, and Article 19 of the International Covenant on Civil and
Political Rights.

Nonetheless in China, and for Chinese people who reside in the mainland or overseas,
this right has been more of a chimera than a reality, as Chinese people everywhere are
forced to fight for this and other inalienable human rights.

In what follows, I will discuss why and how, on the one hand, the Chinese Communist
Party seeks to dominate Chinese-language media around the globe, thereby denying to
Chinese people everywhere their right to access this basic and fundamental right. On the
other hand, the ways in which the free Chinese language media has and continues to
challenge the communist-controlled media here and in the mainland will be discussed
with special emphasis placed on Chinese-language television networks.

CCP’s Global Chinese-language Media Dominance and Anti-America Propaganda

To appreciate fully the extent and methods of repression in China, one must understand
and acknowledge fully the dictatorial nature of the Chinese Communist Party (CCP), the
current ruling power of the People’s Republic of China which bans all expression that it
does not or cannot control. The government’s suppression of ideas is geared to further the
indoctrination of the Chinese people by the control of their access to news and
information. Despite deepening economic reforms over the past two decades, the CCP
has resisted calls for democracy and freedom, and has made little progress on improving
the civil and political rights of its citizens. On the contrary, it has taken active measures
to beef up its own propaganda through state control of media inside China to deny the
Chinese people access to international political, religious, and economic news and
information.




In the meantime, the CCP has been making aggressive efforts to infiltrate into the
Chinese-language media outside China since mid-1980, as waves of Chincse immigration
have changed the profile of overseas Chinese communities.

Surveys have shown that Chinese living outside of China still rely heavily on Chinese-
language media as their information sources due to barriers in language, and to a lesser
extent, in culture. As modern technology has made communications easy and fast,
overseas Chinese have begun to exert a significant influence over Mainland China. Since
the ultimate goal of the CCP is to maintain its totalitarian power, dominating the global
Chinese-language media market has thus become an imperative for the CCP to maintain
its influence and control over the publicly expressed and privately held opinions of
persons now residing in Chinese communities worldwide.

The expansion of CCTV (China Central Television)— the mouthpiece of the CCP -
around the world is an example of the Chinese communist gom
this important arena. Broadcasting from dozens of satellites Gverthe mﬁﬁaﬁx&
_including many U.S. satcllltes, CCTV now has Chinese, English, Spanish, and French
programming covering the entire globe As CCTV programs are aired on all U.S.
nationwide satellite networks and cable channels in at Ieast 15 of the largest metropolitan

areas, the Chinese Communist government’s propaganda targets virtually every Chinese

famtly in the 1.S.(Se€ Appendices.) Insofar as Mﬁ%—aﬁt&zﬁlj_utm_zini
—lti\__fe—i business negotiations with these U.S.-based satellite and cable networks tp block the :
_airing of independent channels programs, there is no opportunity for Chinese-Americans

to counter the communist party lies and propaganda through reasoned reflection and

proper discussion.

This is all the more troubling in light of the content of Chinese government-managed
news and programming - its fancy for misinformation, and its portrayal of all persons
outside of its control as targets for repression and enemies of the state. After the 1989
Tianmen massacre, and the regime’s loss of its moral basis to rule the country, it began to
invoke and indeed relied upon Chinese nationalism to recover its control and popularity.
This directly translated into a need for a non-Chinese “enemy,” the chief of which is the
United States. Its propaganda machine never passes up a chance to smear America,
attack America’s foreign policy, and rouse Chinese nationalism mixed with anti-
American sentiments. Portrayals of the U.S. and its leadership in the wake of past crises
and controversies such as with the War on Irag, Columbia shuttle disaster, September 1 1
terrorist attacks, the EP-3 incident, and NATO embassy bombing, have shown that
China’s leadership has no qualms about using the U.S. as a convenient political prop for
rallying the masses. Chinese communities’ reactions to such cvents have reflected the
impact and success of the propaganda. The anti-American propaganda also effectively
encourages Chinese people to stay away from freedom and democracy.

Recent studies have revealed that, over the past twenty years, Chinese-language media in
the United States and around the globe have increasingly come under the control or
influence of Mainland China. As a result, it has caused a long-term lack of both pluralism
and a free flow of information in the global Chinese-language media market.




1. Exerting Political Pressure

1.1 Exerting Political Pressure upon Institutions

International politics has been utilized by the Chinese communist government as a ready
and available tool to silence independent voices in the Chinese-language media such as
NTDTYV. Political pressure has been exerted by the Chinese government upon institutions
from political bodies such as the United Nations to performing art theatres such as the
Kennedy Center in Washington, D.C.

In March 2003, NTDTYV followed standard procedure and applied for press accreditation
to cover U.N. Human Rights Commission’s annual proceedings held in Geneva. The
application was first denied by U.N.’s Geneva press office for the reason that NTDTV is
a nonprofit organization, a corporate status that the Associated Press also holds. Upon
repeated inquiry to both the U.N.’s Geneva and New York offices, NTDTV was told that
the true reason for this denial was “pressure from the Chinese.” Finally, facing an outcry
of protest, NTDTV’s accreditation was granted by Mr. Shashi Tharoor, U.N. Under-
Secretary General for Communications and Public Information in New York.

But NTDTYV has not always been this fortunate. During the visit of Chinese Premier Wen
Jiabao to the U.S. in December 2003, the White House security was pressured by the
Chinese Embassy to block the entrance of reporters from NTDTYV to a U.S.-China joint
press conference. As a result, NTDTV was unable to cover the event. Two days later,
during Wen’s visit to Harvard University, a similar exertion of pressure produced the
same result.

In February 2004, NTDTV held its Chinese New Year Gala Finale at the Kennedy Center
in Washington, D.C. The Chinese Embassy intensely pressured the Kennedy Center to
cancel the event after NTDTYV signed the contract with the Kennedy Center, but failed.
However, when NTDTYV applied for the venue of the 2005 Gala later in the year, the
Kennedy Center rejected the application. In a letter to NTDTV from the Vice President of
Artistic Planning at the Kennedy Center, the rejection was "in order to properly
accommodate and service our constituents and to balance our current programming."
Soon after the rejection, we learned that the Kennedy Center and the Ministry of Culture
of the People's Republic of China contracted to co-host a Festival of China event in
October 2005.

1.2 Exerting Political Pressure upon Individuals

Individuals are also not spared from the relentiess campaign to quell the Chinese-
language free press by the communist government. Targeted individuals range from the
U.S. Congress members, celebrities, the parents of children performers, to staff members
of the target media and their relatives in China. '

In February 2004, staff members at many Congressional offices informed NTDTYV that a
“Dr. Lu” from the Chinese Embassy in Washington, D.C. called and pressed them not to




attend the NTDTV Chinese New Year Gala Finale at the Kennedy Center in Washington
D.C.

On December 10, 2002, two NTDTV reporters went to the home of a famous Chinese
artist in New Jersey for a scheduled interview. The interviewee received some phone
calls during the interview. The next day, the interviewee called one of the reporters and
asked for the interview not to be run, for the reason that the Chinese Chief Consul in New
York called her the same morning and pressured her to consider the consequences of the
interview.

In May 2005, NTDTV hosted a Gala in Los Angeles and invited the Olympia Youth
Orchestra to perform in the Gala. The Olympia Youth Orchestra was first very supportive
and agreed to perform for free. However, the conductor of the Orchestra and one board
member subsequently called the NTDTV organizers, saying that the Chinese Consulate in
LA had called up the parents of their children performers over the weekend. As a result,
1/3 of the parents would not send their kids to perform for NTDTV Gala and as a
consequence they had to cancel their performance.

At present, the passports of a number of NTDTV staff members are still being withheld
by their local Chinese Consulates in the U.S. upon renewal.

In February 2005, the bother and a friend of Mr. Ma Annan, the Vice President of
Technologies at NTDTV in China, received a barrage of harassing and threatening phone
calls from the National Security Bureau of China demanding that he ask Mr. Ma to stop
working for NTDTV. Mr. Ma and his wife also received numerous harassing phone calls
in the U.S. over the course of the next few months. Many other NTDTYV staff friends and
relatives in China have been similarly pressured by the Chinese Communist government.

2. Exerting Commercial Pressure and Business Lure

Commercial pressure and business lure have been among the most effective tools (if not
the most effective tool) used by the Chinese communist government to influence, and in
some cases control, the political and the business communities, including the Chinese-
language media around the world.

According to a Jamestown Foundation article published in late 2001, all the major
Chinese-language print media and televisions in the United States, both national and
local, have been controlled or influenced either by the Chinese communist government
for business reasons. Since then, along with the emergence of independent voices like
NTDTYV and the Epoch Times Newspaper that have been gaining more and more
popularity in the Chinese community, the methods employed by the Chinese government
to exert business pressure have become more sophisticated.

Significantly, the pressure is no longer applied merely to the media itself, but also to its
commercial partners. As a result, the impact is significant. Not only are those who have
already been doing business with China automatically subject to the coercion of the




Chinese Communist government to not do any business with companies it considers
“unfavorable.” Those who do business with independent media such as NTDTV and the

Epoch Times, are also most likely to receive either a “reminder” call from one’s local
Chinese Consulate or a check from them, and oftentimes both.

A soybean-milk machine seller in Chicago put an advertisement on the Epoch Times.
Later when an NTDTY sales person asked the seller if he would like to do a television ad
on NTDTYV, he said he had to wait since he had just received a check from the Chinese
Consulate in Chicago purchasing soybean-mifk machines, which he believed was not just
a coincidence.

In October 2004, Echo Star launched a partnership with CCTV to bring a “Great Wall
Satellite Platform” including 17 channels controlled by the Chinese communist
government to its over 10 million Dish Network subscribing households. The partnership
was hailed by CCTYV on its website as an indication “that the propaganda to foreign
countries have stepped up to another level. It shows that CCTV’s propaganda work
[targeting] foreign countries has experienced a huge change in both concept and
operation mode.” However, when NTDTYV tried to seek similar cooperation with Echo
Star network, our offer was rejected, as Echo Star did not want to “jeopardize the current
business relationship with other Chinese language networks on Echo Star.”

In May 2004, in partnership with Eutelsat, NTDTV launched the very first uncensored
Chinese-language satellite television broadcast into China, reaching tens of millions of
private satellite television dishes across the country. For the first time since the
establishment of the Chinese communist government, the Chinese people have been able
to access uncensored information in their own language through satellite television.

However, the Chinese government (and also the French government at crucial points) has
applied intense pressure on Eutelsat. This pressure included the offer of major contracts
and partnership agreements with Beijing -- on condition that Eutelsat stop broadcasting
NTDTYV. For Eutelsat to surrender to this pressure would violate European and
international conventions, as well as the obligations of its own charter regarding non-
discrimination, equal access, and fair competition.

The worldwide campaign by our viewers, politicians in Europe, media groups, and non-
governmental organizations and especially the U.S. Congress and Administration -
including the distinguished bipartisan leadership of this Committee -- kept NTDTV on
the air. As a result of these determined efforts, Eutelsat continues to transmit NTDTV’s
satellite broadcast in Asia.

Though the Chinese Communist government cannot control the ever-expanding use of
satellite dishes in Mainland China, it has successfully controlled the satellite industry
with commercial pressure and the lure of business opportunity: All the major satellite
companies whose satellite broadcasts have access to Chinese viewers are doing business
with China in one way or the other, and as a result, are subject to the coercion of the
regime.




US-owned, Netherlands-based satellite operator New Skies Satellites (NSS) began
broadcasting NTDTV on open signal to Asia on July 1¥ 2003. But just threc days after
the start of the broadcast, NSS encrypted the signal preventing Chinese satellite dish
owners from seeing the channel.

This decision was immediately taken by NSS following threats of financial reprisals
against the company made to NSS representatives in Beijing. In January 2004, Chinese
pressure was intensified to ensure that NTDTV was completely excluded from NSS-6
Asia satellite transmission. NTDTV management many times attempted to get NSS to
restore the open signal broadcast but this was refused, and on 1st May 2004 the NTDTV
transmission to Asia ended.

3. Discrediting Free Media

Any and all voices in China that speaks in opposition to the Party line or operate outside
of the Party’s control are slandered and demonized — if not targeted for brutal repression -
to permit the Chinese Communist government to stay in power and remain in control.

Over the past years, like any other media outlet here in the United States or abroad in
other democracies, NTDTV has reported objectively on China issues on all fronts —
conducting interviews with people inside and outside China who represent different
voices and perspectives. The volunteer work of Falun Gong practitioners, Chinese
democrats and human rights activists, and the grass-root support from the community
have made NTDTYV a fast-growing and increasingly popular Chinese language television
in the global Chinese community. These have become a source of ire for the Chinese
communist government, and it is not shy from showing such anger through retaliatory
attacks.

One tactic the Chinese communist government has often used to attack NTDTV is to
discredit NTDTV as an anti-governmental political channel. By doing so, the Chinese
communist government attempts to manipulate the nationalistic sentiments to incite
resentment against NTDTV in the Chinese community, since many Chinese people still
confuse the CCP with the nation of China, due to a half-century of intensive, all-
pervasive, barrage of communist propaganda and brainwashing.

An apt illustration of these attack was a News Bulletin of the Chinese Consulate-General
in Sydney, Australia, that was released on October 30, 2003, and which stated: “The so-
called democrats and pro-democracy activists such as Martin Lee, Hu Ping, and Sheng
Xue have been regular speakers on its [NTDTV’s] current affairs programs. These people
often use the so-called interviews to wantonly attack, slander and defame the Chinese
government and the Chinese leaders.”

Still, the most commonly employed method to discredit NTDTV is to label it a “Falun
(Gong” television network and, to co-extensively denounce and demonize Falun Gong.
The purpose of doing so, on one hand, is to incite hatred and cause fear in the target

- T



community so as to isolate NTDTV and deprive NTDTYV of the support it needs from
society; on the other hand, it discredits NTDTV for its reporting on Falun Gong and other
human rights-related issues.

The Chinese Embassies and Consulates in Malaysia, Singapore, Australia, Canada, the
U.S., and a number of other countries have all published statements in local Chinese
newspapers or sent letters to local business and community officials to attack and
discredit NTDTV in these and other ways, a strategy which in some cases did cause some
persons and groups to withdraw their support for fear of reprisal.

4. Interfering with and Harassing Free Media through Agents

NTDTYV reporters and other free media oftentimes encounter interference and harassment
from agents of the Chinese communist government when they exercise their right to
report the news in Chinese communities. These pro-communist Chinese agents, though
living in the States, act as if they were in China and help the Chinese government
suppress freedom of press.

On January 30, 2004, an NTDTV free-lance reporter Dr. Lily Sun was kicked out of a
New Year gala event co-sponsored by the Philadelphia Department of Commerce and the
Chinese Consulate in New York by a local pro-communist community leader, despite the
fact that she had a media pass issued by the City Government of Philadelphia. This was
because the pro-communist community leader identified Dr. Sun as a Falun Gong
practitioner. Similar incidents have also occurred in Boston and New York where
NTDTYV reporters were denied entry or expelled from events they were covering by the
Chinese Consulates or local pro-communist organizations,

According to the Executive Director of International Advocates for Justice, a New York
based NGO that has investigated this matter, this incident is part of the China’s campaign
to interfere with the constitutional rights of American citizens (or residents) who support
or are perceived as supporting any organization that operates outside of Chinese control,
including attorneys and China scholars from non-Chinese backgrounds. Their focus on
Falun Gong is especially pernicious. Thus, as the Report of the United Nations NGO, the
International Education Development, noted (at the 61* Session of the Commission on
Human Rights, document E/CN.4.2005/NGO/132, 6 March 2005), China has harassed
and attacked Falun Gong practitioners in Iceland, Germany, Australia, Russia, Romania,
Thailand, Cambodia, South Africa, Canada and the United States.

Chinese agents have gone so far as to interfere with the content of NTDTV broadcasts.
For example, in January 2004, in spite of and because of an agreement by WSTV
Channel 56 in Washington D.C. to broadcast the NTDTV Chinese New Year Gala
program, on the night of the broadcast, the program of NTDTV Gala was secretly
changed to the CCTV Gala by a Chinese staffer at WSTV.

el




In the United States, through a vigorous campaign over the past twenty years to expand
the presence of its own media, control or influence of existing third-party Chinese media,

and at the same time suppress independent voices in the Chinese community, the Chinese
communist government has by and large successfully manipulated public opinion among
the Chinese population and developed a vast network of agents - of pro-communist
community activists who are ready to answer the calls of the Chinese Embassies and
Consulates to act against groups and individuals that are critical to the CCP - to lobby the
U.S. government on the CCP’s behalf, and to help the Chinese communist government
infiltrate businesses and communities on American soil.

In the past few years, however, the Chinese communist government’s global Chinese-
language media hegemony has encountered overwhelming challenges by the emergence
of a number of free media in the Chinese market, notably the three U.S.-based Chinese
media companies - New Tang Dynasty Television (NTDTV), the Epoch Times, and
Sound of Hope Radio Network.

NTDTYV - Battling for the Chinese Rights to Freedom of Information

NTDTYV was established by a group of Chinese-Americans shortly after the September
11™ terrorist attacks in response to the anti-American propaganda from the Chinese state-
run media. When the world was in deep grief over the tragic impact of these attacks, the
Chinese communist government capitalized on the terror, producing books, films and
video games glorifying the attacks. In such a video published by the Chinese government
the commentator said: “This is the America the whole world has wanted to see. Blood
debts have been repaid in blood.” Many Chinese, especially people in Mainiand China,
even cheered the terrorist attacks.

In face of the dearth of pluralism and the free flow of information in the Chinese
language media, NTDTV was established to furnish an independent voice and open
forum for the global Chinese community. It provides uncensored, accurate and
comprehensive news and information about events in the United States, China and
elsewhere while promoting freedom and democratic values. This naturally supports the
American ideals as well as our fundamental security and related interests.

NTDTYV has been covering stories on all fronts and of concern to the global Chinese
community. NTDTV was the first Chinese language television that broke the SARS news
in 2002, weeks before the Chinese Government acknowledged the reality and severity of
the epidemic. NTDTYV has done extensive and in-depth coverage on Hong Kong
democracy, human rights in China, AIDS in China, Taiwan elections, former CCP
Secretary General Zhao Ziyang’s death, etc. Additionally, NTDTV has done interviews
with many leaders from the democratic society, live broadcasts of the three Presidential
debates in the U.S. last year with simultaneous translation, and a live call-in show on the
funeral for Pope John Paul I, etc.




The NTDTV team believes in serving Chinese people worldwide and in showcasing the
best of American people, institutions, and values in the network’s programming. The
team includes television industry veterans who had worked in China for years and share
NTDTV’s vision. Knowing exactly how China’s one-sided propaganda has been
constructed, they can make special contributions to reduce the impact of China’s one-
sided propaganda. NTDTV programming offers audiences a familiar format with fresh
content. In addition, cur own experiences in and our assimilation into American culture
enable us to communicate on a cross-cultural basis most effectively.

As a powerful example of this support for American values, since its inception, NTDTV
has become the exclusive channel for democratically elected officials in the United States
to speak directly to Chinese people worldwide in their own language.

Over the past three and a half years, with the grass-root supports from communities,
NTDTV as a PBS-modeled television has grown very fast and now become a global
television network with over 50 reporting crews around the world, covering the four
continents of North America, Europe, Australia, and Asia.

In spring 2004, NTDTYV created the historic first “open satellite window” of uncensored
information to Mainland China by starting unencrypted direct-to-home satellite
broadcasting to Asia via Eutelsat’s W-5 sateilite, reachable by tens of millions of private
satellite dishes across China.

However, these achievements have also and necessarily become a threat to the Chinese
communist government’s grip on power. Thus, over the past few years, in response to the
challenges posed by NTDTV and other free Chinese-language media, the Chinese
communist government has launched an aggressive and relentless campaign to silence
such independent voices. As a result, people have seen a steady increase in interference,
pressure, and harassment against NTDTV and other free media by the Chinese
communist government and its agents.

In what follows we shall provide illustrations of cases of interference, pressure, and
harassment against NTDTYV in the U.S. as examples to characterize the four main tactics
utilized by the Chinese communist government to silence free media in the Chinese
community. As is clear from these sample cases and many others of the same ilk, the
purpose of these tactics is to isolate the target media from the society politically,
financially, and socially to maintain its control of the flow of information, thereby
permitting the Chinese Communist government to continue to produce those “truths” that
support and endorse its hegemony.

CCP’s Main Tactics to Silence NTDTYV and Other Free Media




A Matter of National Security

When the World Trade Center was destroyed, many Chinese exulted on the Internet and

cheered the flaming images. Portrayals of the U.S. as an arrogant hegemony are
stereotypes spread by the Chinese Communist Party (CCP) and its state-controlled media
apparatus.

Nowadays the CCTV — the mouthpiece of the CCP — has even made its way into the
homes of virtually all Chinese-American families through the omni-presence of its
channels or programming content on all major cable systems and satellite televisions in
the U.S. While these families live in a nation that affords them the privileges and
freedoms of democracy and law, this population still receives communist dictatorship
indoctrination through the Chinese-language media controlled by the CCP. Moreover,
homesickness and the cultural ties with China render them a more susceptible target of
and for the CCP propaganda.

The Chinese communist government’s monopoly in the Chinese-language media and
infiltration into the Chinese community in the United States over the past twenty years
has diminished Chinese immigrants” allegiance to the United States and respect for
American values. Furthermore, it has persuaded them to remain loyal to, and act as
mouthpieces, defenders, or even agents of, the communist government in Beijing. And
this is precisely what is intended by the Chinese government’s U.S. media operations.

While the U.S. continues to spend billions on the military to maintain peace in the Far
East, especially over the Taiwan straight, peace and stability in the Far East depend on a
fundamental change in the heart and mind of the people within. And such people include
not only the Chinese people living in Mainland China, but also those in the U.S. and
elsewhere around the world. Without access to information that runs counter to the
communist party line, the Chinese populations will continue to be controlled by the half-
truths and lies produced by the CCP state owned propaganda apparatus, including the
hate-mongering stereotypes about the United States and the free world. Surely the United
States cannot afford and should not be forced to endure the dire consequences of the
continuous incitement of hatred against the U.S. and the free worid by the CCP
propaganda.

To achieve democracy and a peaceful tomorrow, the United States as the leader of the
free world must take a stand to support NTDTV and other free Chinese-language media.

Internationally, to restore pluralism in the global Chinese-language media market, the
U.S. government should take concrete actions to support politically as well as financially
independent sateilite channels in Chinese language to broadcast uncensored information
to Mainland China and other countries abroad.

Domestically, to strengthen the values of human rights and democracy on the U.S. soil
and help Chinese-Americans assimilate into the American “melting pot,” it would be
prudent for U.S. legislation to require that the U.S. satellite, cable and other transmission




operators carry one or more alternative independent Chinese-language channels if they

carry CCTV or other Chinese communist government controlled channels or channels
that largely reflect the views of the Chinese communist government.

Thank you for your kind attention.




APPENDIX I

Table 1: CCTV’s Presence in Major U.S. Cities

Cavrier Channel Public Time' Covered Area  Programy”
TV or
Calbrle
East Coast:
Boston AT&T broadband Cable 24 hrs, Boston, CCTvV4
Brookline
Amherst College | 11 Cable On Campus | CCTV-4
New York Time Warner 134 Cable 24 hrs, CCTV-9
Cable 30
191 Cable NYC - Queens | CCTV4
RCN
Philadelphia | DUTV 53 Public TV | 6-8:00pm Philadelphia CCTV-4
Cable (Mon-Fri) | County News
24 hrs, Delaware CCTvV4
County
CableCom Net Cable Drexel Hiil CCTvV-4
Dickinson College Cable On Campus CCTV-4
Washington, | World Today 56 Cable Fairfax CCTV-4
DC 13 Cable 7-7:30am, County News
6-6:30pm Montgomery
County
MHz Cable All areas CCTV-4
Starpower 651 Cable D.C. CCTV-4
Communications | 651 Cable Maryland CCTV-4
Atlanta Emory University | 44 Cable On campus CCIV-4
Delaware Satellite only 24 hrs. CCTV-4
Central:
Columbus International 10 Cable 30 min. Columbus, OH | CCTV-4
Channel News
Chicago China Star 13 Both 24 brs, Chicago and CCTV-4
TV Station vicinity
Dallas International Cable 24 hrs,
Channel
Houston 1. Time Warner 233 Cable 24 hrs. Most of CCTV-9
2. International 75 Cable 11-11:30am | Houston area | CCTV-4
Channel 30 min. News
3. South USA Public CCTV-4
Daily TV News
Minnesota Satellite only 24 hrs. CCTV-4

! Seven days a week unless specified.
? Regular 24 hr. program unless specified.




\

l

Michigan Satellite onty 24 hrs. CCTv 4

West Coasi:

Los Angeles | 1. Charter 281 Cable 24 hrs, Los Angeles CCTV-9
Communication 286 Cable 24 hrs. CCTV4
2.Time Warner 601 Cable CCTV4
3. Cox 452 Cable CCTV4
4, Adelphia 180 Cable Some arcas CCTV-9
5. Jadeworld 762 Cable carry both CCTV-4
6. Altrio 191 Cablc CCTV-4
Communications

San Diego Time Warner 46 8:30am to Entire north CCTvV4

9:00am & | partof San
8:30pm to Diegoe County
9:30pm

San 1. Business 32 Cable 6:30- CCTV-4

Francisco Channel 6:40pm News
2_KTSF 26 Cable 8:30- CCTV-4
3. Jadeworld 9:00am News

(Mon-Fri)

Seattle Intemnational 41 Cable 8-9:00am Seattle CCTvV+4

Channel {Mon-Fri} News

3 Seven days a week unless specified.

* Regular 24 hr. program unless specified.




APPENDIX Il

Table 2: CCTV’s Global Expansion Timeline

Time

October 1, 1992

Revon'bield

Asia Pacific and U.S. (Satellite, Chinese)

Notes
Targeted at Chinese outside of China through

PanAmSatellite (PAS)-2 Asia Pacific and PAS-3
transatlantic satellites.®

Mid 1995

Europe, Middle East and Indian
Subcontinent (Satellite, Chinese)

Extended CCTV's coverage to Europe, the
Middle East, the Indian Subcontinent and Asia
through a deal with PAS.®

Early 1996

Europe (Satellite, Chinese)

Started broadcasting through a giobal satellite
network. CCTV expects to reach 40 million
Chinese living outside of China. Chinese
speakers in Europe can receive five hours of late-
night Chinese-language programming from
private satellite broadcasters.”

April 1996

Global (expansion) (Satellite, Chinese)

Added five channels to its international services
on three PAS satellites. CCTV became one of
the world’s largest international broadcasters.”

June 1997

Affica (Satellite, Chinese)

CCTV 24-hour international service began
broadcasting throughout Africa.”

May 1998

U.S. (Cable, Chinese)

China Central Television's overseas service,
CCTVH4, Chinese-language channel, became
available to U.S. cable operators free of license
fees and packaging restrictions as part of
International Channel's digital tier of ethnic
services, International Premium Networks.
CCTV reached more than 240 million television
households in the United States.”

September 25,
2000

Giobal (Satellite, English)

CCTV officially launched its all-English channel,
CCTV-9. The new channel is on 24 hours a day,
featuring newscasts every hour on the hour.

November 2000

Philippines (Cable, English)

CCTV-9 on the cable network in the Philippines
via SkyCable Pacific CATV, Inc.'?

January 2002

U.S. (Cable, English)

CCTV-9, CCTV’s 24-hour English channel, was
offered to AOL Time Warner cable audiences in
New York, Los Angeles, and Houston. it also
became available on cable networks in the United
States owned by News Corp such as DirecTV.

Early 2003

U.S. (Hotel chains, Engtish)

MTYV Networks distributes China's English-
language channel CCTV-9 in hotels across the
u.s."

* From CCTV International website.
¢ “CHINA BRIEFS: CHINA CENTRAL TELEVISION” by Telenews Asia, May 18,1995 published by 3rd
Wave Communications Pty Ltd.
7 “Worldwide Chinese TV service” by Music & Copyright: February 15,1995, published by FT Information

Online Ltd.

* “panAmSat, CCTV Eye Expansion” by Space News, April 8,1996_ published by Army Times Publishing

Co.

® “CCTV to Afvica” by Hollywood Reporter, June 10,1997, published by BPI Communications, Inc.
' “CHINA'S CCTV-9 TO BE LAUNCHED IN PHILIPPINES” by Asia Pulse News, November 8, 2000,
published by Asia Pulse Pte Ltd.




March 2603

France, UK, and Ireland (Satellite,
English)

GlobeCast's digital DTH platforms on Hot Bird
and Eurobird offer CCTV-9 access to over 1.2
million TPS subscribers in France as well as 6.3
million Sky Digital subscribers across the UK
and Ireland. "

June 2003

South America (Cable, Chinese)

Bolivian CATV multisystem operator,
Vidivision, has added China Central Television's
Mandarin-language international channel,
CCTV-4, to its programming bouquet. The deal
was brokered through the Chinese Embassy in
Bolivia, which provided free decoders to
Vidivision. The Vidivision deal brings to five the
number of South American countries with cable
access to CCTV programming. The others are
Panama, Belize, Brazil, and Chile.”

Unknown, but
probably in
between mid 2003
and mid 2004

UK (Cable, English)

CCTV-9, the 24-hour English channel is
available on B-Sky-B cable service by British
Sky Broadcasting.

October 1, 2004

French and Spanish channel: CCTV-E&F

CCTV-E&F is a comprehensive 24-hour news
channel. The program rotates three times a day.
In the 8-hour slot, French and Spanish
programming occupies 4 hours each. The channel
covers the globe via PAS-8, PAS-9, PAS-10,
Asiasat-38, and more satellites."

October 1, 2004

U.S. (Strengthening) (Satellite, multi-
language)

CCTV launched partnership with EchoStar to
bring a “Great Wall Satellite Platform™ to
EchoStar’s over 10 million DishNetwork
subscribing houscholds. The platform included
17 channels, such as the CCTV-E&F channel,
CCTV-9 English channel, and other Chinese-
language channels. CCTV claimed on its website
“this indicates that the propaganda to foreign
countries have stepped up to another level. It
shows that CCTV’s propaganda work towards
foreign countries has experienced a huge change
in both concept and operation mode.”

February 1, 2005

Asia (Strengthening) {Satellite, multi-
language)

“Asia Great Wall Satellite Platform™ was the
extension of the “Great Wall Satellite Platform™
in North America.

June 2, 2005

Online platform (Internet, Spanish)

CCTV .com/ espanol is CCTV s Spanish online
platform for “both news releasing and cultural

in the future

Two distinct channels: French and
Spanish, plus development of Arabic and
Russian channels

spreading.” (According to CCTV website)
CCTV aims in 2006 to have two distinct
channels—one in French, the other in Spanish—
with more programs, news bulletins, and
technical resources. Four years after the launch

" «“MTV's clearance for 24-hour China channel” by Television Asia, April 4, 2003, published by Cahners
Business Information.
12 “China Central Television Chooses GlobeCast's DTH Platform™ by Satellite Today, March 13, 2003,
Eublished by PBI Media, LLC.

“CCTV extends Latin American influence” by Asia Image, June 10, 2003, published by Reed Business

Information.

1* CCTV Chinese-language website.




of an English-language service, Spanish and
French are just the latest step in CCTV's global
conquest, with pressure already growm% for
Arabic and Russian-language channels.’

1 «AUDIQVISUAL SECTOR: CHINESE TELEVISION POSTS INTERNATIONAL AMBITIONS” by
Tech Europe, December 10, 2004, published by Europe Information Service.




