
Chairman Julius Genachowski 
January 5, 2010 
Page 10 

Respectfully submitted, 

~nette Cook Bush
a~~ts. SheT 

Counsel to Fox Television Stations, Inc. 

cc (via email): Commissioner Michael 1. Copps 
Conunissioncr Robert M. McDowell 
Commissioner Mignon Clyburn 
Commissioner Meredith Atwell Baker 
Sheressc Smith 
Rosemary Harold 
Joshua Cinelli 
Rick Kaplan 
Bradley Gillen 
William Lake 
Barbara Kreisman 
Dave Roberts 
Best Copy and Printing, Inc. 
Donna Sandorse, Voice for New Jersey (via regular mail) 



EXIUOITA
 



DECLARATION
 

I, Audrey Pass, hereby state as follows: 

1.	 ram Senior Director of Communications and Public Affairs for WWOR-TV, 
Secaucus, New Jersey. I submit this Declaration in connection with Fox 
Television Stations, Inc. 's letter responding to the letter from Voice for New 
Jersey C'VNJ"), dated November 27,2009, submitted as part ofthe record in MB 
Docket No. 07·260. 

2.	 WWOR-TV continues to operate out ofa 110,000 square-foot headquarters 
facility in Secaucus, New Jersey. The facility serves as the station's main studio. 
WWOR-TV employs more thun 75 people. The Secaucus facility is stalTed with 
employees daily between the hours of approximately 7 a.m. and 11 :45 p.m. 
WWOR-TV originates its live broadcast of a local newscast from the Secaucus 
facility each weekday. 

3.	 Harry Martin continues to serve as the co-lead anchor (with Brenda Blackmon) 
for WWOR-TV's local newscast. 

4.	 On or about November 4,2009, an individual who identified himself as Charles 
Lovey (who previously has submitted filings to the Commission as a member of 
VNJ) visited WWOR·TV's Secaucus, New Jersey main studio and requested to 
inspect the public file. After he was given access to the file, he asked ifthc 
~tation had received any viewer comments during July, August and September 
2009 related to WWOR-TV's decision to eliminate its regularly-scheduled 
weekend newscast and its public affairs program entitled "Real Talk." 

5.	 On or about November S, 2009, I called Mr. Lovcy and informed him that I was 
looking into his question. I conducted research and determined that, with respect 
to viewer comments related to news and public affairs programming that the 
station received during July, AUf,tUst and September 2009, five emails had been 
mis-filed. All five of these emails related to WWOR-TV's decision to reschedule 
its local newscast from 10 p.m. to 11 p.m. on weeknights. 

6.	 Promptly thereafter, I calIed Mr. Lovey again and informed him that five viewer 
emails related to news programming had been fhund mis-filed. I described tbe 
correspondence to him and invited him to return to WWOR-TV's main studio to 
view the emaHs (which by then had been placed in the proper file). Mr. Lavey 
expressed surprise that the station had not received any additional programming­
related viewer correspondence, particularly related to weekend news and public 
affairs programming, during July, August and September 2009. 

7.	 Upon further research, I detennined that the five emaHs had been mis-filed by a 
temporary staff member employed by the station during the Summer of 2009. I 
detennined tbat this staffmember had not received adequate training, and 1 



coordinated with WWOR·TV's Vice President who oversees viewer services to 
ensure.t.\:lat supervisors provide better training for employees responsible for filing 
viewer emails. 

I declare under penalty ofperjury that the foregoing is true an correct, to the best ofmy 
knowledge. infonnation and belief. Executed on January 2010. 

Audrey Pass 
Senior Director ofCommunications 

and Public Affairs 
WWOR-TV. Secaucus, New Jersey 
9 Broadcast Plaza 
Secaucus, NJ 07096 

..... c 

' ...• til 

2
 



SKADDEN, ARPS, SLATE, MEAGHER & FLOM LLF' 

PlAtCT ow. 
120Z) :371-7574 

O,ReCT rM 

l20Z1 eo 1.gQ74 
£MAJ4. AOLlR'£'S 

.JSHER@sKAODEN.COM 

1440 NEW YORK AVENUE, N.W. 

WASHINGTON, D.C. 20005-2111 

TEL: (202) 371·7000
 

FAX: (202) 393-5760
 

www.skadden.com 

November 13, 2009 

Vl....,..V.'L...T& Q""'(;&$ 

BOSTON 
CHIc:,..GO 
HOUSTON 

~OS ANGELES 
IilEWYOAK 
P"'~OA~TO 

SAN FRANCISCO
 
WIL"'INGTON
 

BEIJING 
eAUSSELS 
FftANKFUftT 
HONG KONG 

1.0NOON 
",OSCOW 
MUNICH 
PARIS 

SINGAPORE 
SYDNey 
TOKYO 

TOAONTO 
VIENNA 

Marlene H. Dortch 
Secretary 
Federal Communications Commission 
445 12th Street. S.W. 
Washington, D.C. 20554 

RE:	 Fox Television Stations, Tnc. Applications/or Renewal 
o/Licenses o/WNYW(TV) and WWOR-TVand 
Supplemenr to Petition for Modification 0/Permanent 
Waiver, Files Nos. BRCT-20070201AJS and BRCT­
20070201AJT, and MB Docket No. 07-260 

Dear Ms. Dortch: 

By and through their counsel, Fox Television Stations, Inc. (nFox") 
and News Corporation ("News Corp'') hereby submit this brief response to the letters 
from Adrienne Biddings to the Commission reporting on ex parte meetings between 
Commission staff and representatives of the Office of Communication of United 
Church of Christ, Inc. ("VCC") in connection with the above-referenced matters. I 
During its meetings, vee made certain representations to the Commission regarding 
the status of Fox's license renewal applications for WNYW(TV) and WWOR-TV, as 
wcll as Fox's and News Corp's request for waiver ofthe newspaper-broadcast cross­
ownership ("NBCO") rule in the intensely competitive and diverse New York 
market Fox and News Corp submit this letter to set the record straight with respect 
to the several incorrect or incomplete assertions contained in the vee Letters. 

See Letters from Adrienne Biddings, Institute for Public Representation, to Marlene Dortch, 
Secretary, Federal Communications Commission, MB Docket No. 07·260 (dated Oct. 16,2009 
and Oct. 30, 2009) (the "UCC Letters"). 



Marlene H. Dortch 
November 13,2009 
Page 2 

In particular, Fox and News Corp strongly dispute the accuracy of the 
so-called "Fox Ownership Chronology" that VCC discussed at its October 15 
meeting (and which was appended to one of the VCC Letters).2 The chronology 
inexplicably omits several key facts, utterly ignores important steps taken by the 
Commission and the courts, and ultimately paints an exceedingly misleading picture 
of the history of Fox's and News Corp's efforts to seek relief from the NBCO ru1e­
a rule that the Commission twice now has concluded abrogates the public interest. 
For example, even as VCC cites favorably to the decision of the U.S. Court of 
Appeals for the Third Circuit in the Prometheus case,3 the chronology makes no 
mention whatsoever of the fact that the court found that "reasoned analysis 
support[ed] the Commission's determination that the blanket ban on 
newspaper/broadcast cross-ownership was no longer in the public interest.,,4 
Collectively, this and other flaws so thoroughly undermine the validity of the VCC 
chronology that it simply should not be relied upon in making any substantive 
determinations about these proceedings. Attached hereto for the Commission's 
reference is a revised clean version of the chronology that corrects VCC's omissions 
and errors, together with a redline marked to show the changes. 

Moreover, contrary to VCC's erroneous assertion, Fox and News 
Corp are and always have been in compliance with the NBCO rule, as it has been 
applicable to them based on Commission waivers. VCC disingenuously asserts that 
"although the FCC's approval of Fox's acquisition ofWWOR in July 2001 had been 
conditioned on its compliance with the [NBCO rule] within 24 months, it has been 
more than eight years, and Fox still has not complied with the NBCO rule."s In 
order to make this misguided claim, though,VCC totally disregards the facts. The 
reality is that when the Commission consented to Fox's acquisition ofWWOR-TV, it 
specifically said that Fox would need to come into compliance with the NBCO rule 
only "insofar as it is necessary under our rules at that time.,,6 

See VCC Oct. 16 Letter, at Attachment (consisting of the "Fox Ownership Chronology"). 

See id. at 2-3 (citing Prometheus Radio Project v. FCC, 373 FJd 372 (3d Cir. 2004)
 
("Prometheus")).
 

Prometheus, 373 F.3 at 398. 

VCC Oct. 16 Letter, at 1; see also VCC Oct. 30 Letter, at 1. 

In re Applications o/UTV o/San Francisco, Inc., et al. (Assignors) and Fox Television Stations, 
Inc. (Assignee), Memorandum Opinion & Order, 16 FCC Rcd 14975, ~ 50 (2001) ("It is Further 
Ordered, That ... [FTS] is granted a temporary 24-month period within which to come into 



Marlene H. Dortch 
November 13, 2009 
Page 3 

The Commission also noted that "[i]f our rules should change during 
that period to permit the proposed combination, then FTS and [K. Rupert Murdoch, 
News Corp's chief executive officer] will not need to divest the [New York] Post or 
one of the television stations to come into compliance.,,7 As is clear from the 
corrected chronology, the NBCO rule did change during the intervening 24 months ­
the Commission voted to repeal the rule in June 2003.g Furthermore, as VCC 
acknowledges, the Commission subsequently granted Fox and News Corp an 
additional temrorary waiver in 2006 as part of the reorganization of Fox Television 
Holdings, Inc. And throughout the past 8 years, Fox and News Corp repeatedly and 
consistently have demonstrated both that this outmoded regulation should be 
repealed and that they are entitled to relief from its application in the nation's most 
competitive and diverse media market. There is simply no basis for VCC's 
implication that Fox has ignored or flouted the NBCO rule for any period of time. 

In addition, VCC attempts to question Fox's and News Corp's basis 
for maintaining their ownership of WNYW(TV), WWOR-TV and the New York Post 
during the pendency of their requests for extension and modification of the waiver. lo 

Fox and News Corp filed with the Commission a letter in December 2008, prior to 
the scheduled expiration of the 2006 waiver, explaining that, since the Commission 
had not yet acted on the multiple pending filings, the "existing temporary waiver will 
remain in effect pending a Commission decision on the merits of their requests."ll 
The letter added that, "[s]houldthere be any question about the status of their 
temporary waiver," Fox and News Corp "request, out of an abundance of caution, a 
temporary extension of their waiver of the NBCO rule ... to permit common 
ownership" of these three media outlets "while the FCC completes its review.,,12 
Commission precedent makes clear that Fox's and News Corp's temporary waiver 

compliance with the [NBCO rule] ... insofar as it is necessary under our rules at that time") 
(emphasis supplied). 

Id. at ~ 45 n.73.
 

See In re 2002 Biennial Regulatory Review - Review ofthe Commission's Broadcast Ownership
 
Rules and Other Rules Adopted Pursuant to Section 202 ofthe Telecommunications Act of1996,
 
18 FCC Rcd 13620 (2003) (rev'd and remanded, Prometheus, 373 F.3d at 372).
 

See VCC Oct. 16 Letter, at 1; VCC Oct. 30 Letter, at 1. 

10 See VCC Oct. 16 Letter, at 2; VCC Oct. 30 Letter, at 1-2. 

II Letter from Antoinette Cook Bush and Jared S. Sher, Counsel, Fox Television Stations, Inc. and 
News Corporation, to Marlene H. Dortch, Secretary, Federal Communications Commission, 
BTCCT-20050819AAF, et al., Status of Waiver (filed Dec. 24, 2008), at 2. 

12 Id. 



Marlene H. Dortch 
November 13,2009 
Page 4 

"remain[s] in force" inasmuch as the Commission has not yet acted on their 
extension request or the modification petitions.13 Although uee has "questioned the 
legal basis" for this precedent. it cites to no countervailing authority. 14 UCC's 
discomfort with the law notwithstanding, Fox and News Corp have not violated any 
Commission role or requirement. 

If there is one thing about which Fox and News Corp can agree with 
UCC. it is that these proceedings - together with fox's and News Corp's various 
efforts to seek a final, permanent answer to the questions raised here - have been 
pending for far too long. IS Rather than suggest that an NBCO waiver in New York is 
unjustified as vee alleges. however, the passage of time has served only to 
underscore that grant ofthe requested waiver would promote the public interest by 
preserving a diverse media outlet in an incredibly difficult economic environment for 
daily newspapers and television stations. 

In short, there can be no doubt that in a market as diverse and 
competitive as New York, common ownership of WNYW{lV). WWOR·TV and the 
New York Post causes no public interest banns and should be permitted. 
Accordingly, Fox and News Corp again request that the Commission grant their 
waiver request and finally bring to a close this years-long proceeding. 

Respectfullysubmilted. 

~~
 ~ii.sher
 
Counsel to FO.l Television Stations, l,z€. 
andNews Corporalion 

U I" r" Counterpoint Communications, Inc. (Tnmsferor) and Tribune Television Co, (Transferee), 
20 FCC Red 8582, 8590 (2005) (affirming the Media Bureau's detennination that the holder of 
an NBeo rule waiver "was 'in full compliance' with the Commission's multiple ownership 
rules" wh ite ils request for a waiver extension was pending) (citing Leuerfrom W. Kenneth 
Ferree. Chief. Media Bureau. 10 Tribune re'eVl:~ion Co. c/o R. Clark Wadlow. Esq. (Sept 5, 
2003}). 

14 uee Oct. 16 Letter. at 2; Dec (kl. 30 Letter, at 1-2. 

" See uec Oct. 16 LelUr, at 2; vee Oct 30 Letter, at 2. 



Marlene H. Dortcb 
November 13. 2009 
PageS 

Enclosures 

co (via email): William Lake 
Barbara Kreisman 
Mania Baghdadi 
Mary Beth Murphy 
AmyBren 
Molly Fitzgerald 
Sarah Whitesell 
David Shaiman 
Alexis Zayers 
Dave Roberts 
Best Copy and Printing. Inc. 
Adrienne Biddings. Institute for Public Representation, Georgetown 

University Law Center 



COMPLETE FOX OWNERSHIP CHRONOLOGY 

1976 -News Corporation ("News Corp"), through a subsidiary distinct from Fox 
Television Stations, Inc. ("Fox"), purchased the New York Post. 

1986 -Fox acquired WNYW, a television station located in the New York DMA, and 
pursuant to its 1985 license transfer, was given two years to divest its interests in 
the New York Post. Metromedia Radio & Television, Inc., 102 FCC2d 1334 
(1985). 

Mar. 1988 -Pursuant to the FCC's two year divestiture requirement, Fox sold the New York 
Post to real estate developer Peter S. Kalikow. 

1993 -Fox reacquired the New York Post after Mr. Kalikow's financial difficulties led 
the paper's parent company to declare bankruptcy. 

-Due to the lack of qualified purchasers or other viable alternatives that would 
ensure the survival of the newspaper, News Corp agreed to reassume management 
of the paper upon obtaining a permanent waiver of the newspaperlbroadcast 
cross-ownership (NBCO) rule. Thus, Fox requested and received a permanent 
waiver of the NBCO rule to allow common ownership of the New York Post and 
WNYW. Fox Television Stations Inc., 8 FCC Rcd 5341, 5354 (1993). 

Sept. 2000 -Fox proposed to acquire ten television stations from Chris-Craft Industries, Inc., 
including WWOR-TV, another television station located in the New York DMA. 

-Fox argued that its 1993 permanent waiver should extend to its acquisition of 
WWOR-TV, or in the alternative, that it should receive an "interim waiver" until 
conclusion of the rulemaking proceeding that the Commission committed to 
initiate in the 1998 Biennial Regulatory Review of the Commission's broadcast 
ownership rules. 

- UCC, Rainbow/PUSH, and others opposed Fox's acquisition ofWWOR-TV. 

July 2001 -The Commission concluded "that it would be in the public interest to grant [Fox] 
a temporary 24-month period within which to come into compliance with the 
television/newspaper cross-ownership rule in the New York market ...", but only 
"insofar as it is necessary under our rules at that time ...." UTV ofSan 
Francisco, Inc., 16 FCC Rcd 14975, 14989-14990 (2001) ("Chris-Craft Order"). 
In an unpublished opinion, the D.C. Circuit affirmed the FCC's ruling. It found 
that the FCC had made an adequate public interest finding to approve the transfer, 
noting that "[a]lthough Fox could not fully complete Form 314 because it required 
waivers, to the extent that Fox required these waivers, the Commission found that 
granting temporary waivers would serve the public interest, and, therefore, the 
acquisition was in the public interest." Office ofCommc 'n ofthe United Church 
ofChrist v. FCC, 51 Fed. Appx. 21 (2002). 



Page 2 of4 

-The Commission rejected Fox's claim that the 1993 permanent waiver extended 
to the acquisition ofWWOR-TV because a waiver granted during one set of 
market conditions "is not automatically extended to cover new combinations 
several years later under potentially changed market conditions." Chris-Craft 
Order, 16 FCC Rcd at 14977. 

June 2003	 -The Commission repealed the NBCO rule, finding that "neither an absolute 
prohibition on common ownership of daily newspapers and broadcast outlets in 
the same market ... nor a cross-service restriction on common ownership of radio 
and television outlets in the same market ... remains necessary in the public 
interest"; the FCC replaced the rule with cross media limits allowing cross­
ownership in most markets, including New York. 2002 Biennial Regulatory 
Review, 18 FCC Rcd 13620 (2003). 

July 2003	 -Absent the Commission's decision to repeal the NBCO rule, Fox's two-year 
temporary waiver would have expired on July 31, 2003. As the Commission said 
in the Chris-Craft Order, "[i]f our rules should change during [the 24 month 
waiver period] to permit the proposed combination, then FTS and Murdoch 
[News Corp's chief executive officer] will not need to divest the Post or one of 
the television stations to come into compliance." 16 FCC Rcd at 14990. Given 
that the rule had been repealed, Fox filed a letter with the Commission on July 21, 
2003, seeking a temporary extension of the waiver to the extent necessary to 
permit the new ownership rules to go into effect. 

Sept. 2003	 -The Third Circuit stayed implementation of all the Commission's proposed new 
rules, ordering that the status quo ante remain in effect pending judicial review. 
Prometheus Radio Project v. FCC, 373 F.3d 372,398,435 (3d. Cir. 2004). At 
oral argument before issuing the stay, Judge Scirica specifically asked appellant's 
counsel: "A stay would not affect any of the temporary waivers?" Counsel 
responded: "It would effectively continue them." Judge Scirica followed: "It 
would effectively continue them, but it would not abrogate them?" Counsel 
replied: "That's correct." Prometheus Radio Project et. al. v. FCC, Case No. 03­
3388, Transcript of Hearing on Motion to Stay, September 3,2003, at 36. 

July 2004	 -The Third Circuit reversed the FCC's adoption of the cross media limits, but 
specifically found that "reasoned analysis supports the Commission's 
determination that the blanket ban on newspaperlbroadcast crossownership was 
no longer in the public interest," that "the newspaperlbroadcast cross-ownership 
ban undermined localism" and that the ban was not necessary to promote diversity; 
the court clarified that all of the old ownership rules would remain in effect 
pending judicial review of the FCC's decision on remand. Prometheus, 373 F.3d 
at 398-99, 435. 



Page 3 of4 

Sept. 2004 -Fox and News Corp filed a "Petition for Modification of Pennanent Waiver," 
requesting that the Commission either modify their existing pennanent waiver to 
pennit common ownership ofWWOR-TV, WNYW, and The New York Post, or 
to grant an additional temporary waiver until after the Commission's action on 
remand from the 2002 Biennial Regulatory Review. 

Aug. 2005 -While its 2004 waiver request was pending, Fox sought FCC consent to 
undertake a corporate restructuring, necessitating the filing of a Fonn 315 transfer 
of control application, which detailed why the proposed recapitalization should 
have no bearing on the existing waivers ofthe NBCO rule pennitting common 
ownership of the Post together with WNYW(TV) and WWOR-TV; a copy of the 
2004 Modification Petition also was included as part of the application. 

Oct. 2006 -Almost three years after the FCC's 2001 two-year waiver initially was set to 
expire for WWOR- TV, and more than three years after the FCC's decision to 
repeal the NBCO rule, the FCC voted three to two to approve the corporate 
restructuring that transferred control ofWWOR-TV and WNYW. K. Rupert 
Murdoch, (Transferor) and Fox Entertainment Group (Transferee), 21 FCC Rcd 
11499 (2006). The FCC has withheld the dissents of both Commissioners 
Adelstein and Copps. 

-The FCC granted a new pennanent waiver for WNYW and The New York Post, 
and granted a new 24-month temporary waiver pennitting continued common 
ownership ofWWOR-TV (which was scheduled to expire December 29,2008). 
Id. 

- The temporary waiver for WWOR-TV was granted to provide "sufficient 
certainty to assure that [Fox] and News Corp. will continue to take appropriate 
action or expend necessary capital to preserve and expand The New York Post 
without a concern that it would have to forfeit that investment by closing the 
newspaper or by a forced sale of a media interest at an artificially depressed price 
to achieve compliance with the multiple ownership rules" and "to ensure that the 
very purpose of the [NBCO] rule - to preserve competition and existing service to 
the public - is not disserved by a forced divestiture ... in a market more than 
sufficiently competitive to withstand the hanns that the rule was designed to 
prevent." Id. at 11502. 

Nov. 2006 -The UCC and Rainbow/PUSH filed a petition for reconsideration with the FCC, 
asking it to reconsider and reverse its October 2006 Order; Fox filed an 
opposition to the petition. 

Feb. 2007 -Fox filed license renewal applications for WNYW and WWOR-TV. See 
http://fjallfoss.fcc.gov/cgibin/ws.exe/prod/cdbs/fonns/prod/cdbsmenu.hts?context 
=25&appn=10 1167338&fonnid=303&fac_num=74197. 

May 1, 2007 -UCC and Rainbow/PUSH filed a petition to deny these applications. 



Page 4 of4 

May 31, 2007 -Fox filed an opposition to UCC and Rainbow/PUSH's petition to deny. 

Nov. 28, 2007 -Media Bureau held public forum in Newark, NJ to receive public input regarding 
sufficiency ofWWOR-TV's programming effort in New Jersey. 

Feb. 2008	 -The Commission released its order concluding the 2006 Quadrennial Review, 
"reaffirm[ing] [its] decision to eliminate the blanket ban on newspaperlbroadcast 
cross-ownership ...," and relaxing the NBCO rule and abandoning the cross­
media limits adopted in 2003. The implementation ofthe Commission's relaxed 
NBCO rule is still under a stay pending the Third Circuit's review of the rule. In 
re 2006 Quadrennial Review, 23 FCC Rcd 2010,2021 (2008). 

-Although numerous licensees with outstanding license applications were 
referenced in the Commission's Order, Fox was not mentioned. 

June 23, 2008 -Fox and News Corp filed Supplement to Petition for Modification of Waiver, 
sought waiver under either old or new test. 

June 30, 2008 -UCC/Rainbow Push filed a letter, indicating an intent to respond to the 
Supplement and noting that the ex parte rules apply; the response was not filed 
until July 15,2009, more than one year later. 

July 23, 2008 -Fox and News Corp filed a letter requesting permit but disclose treatment. 

Dec 24, 2008	 -Fox and News Corp filed a letter stating their belief that the 2006 temporary 
waiver remains in effect pending action on merits; out of abundance of caution, 
they also asked the Commission to extend their temporary waiver pending 
completion of proceeding, taking into account "economic turmoil" and "financial 
distress" roiling the newspaper industry. 

May 22, 2009 -FCC released the order adopted Jan. 15,2008, denying UCC's and 
Rainbow/PUSH's petition for reconsideration of the order granting consent to 
Fox's transfer of control. The Commission "reaffirm[ed] that our decision to 
renew the permanent waiver permitting ownership of WNYW-TV and the New 
York Post and to grant a temporary waiver permitting the further ownership of 
WWOR-TV was supported by the facts in the record and was in the public 
interest." See In re K. Rupert Murdoch (Transferor) and Fox Entertainment 
Group (Transferee), Memorandum Opinion and Order on Reconsideration, FCC 
08-15 (reI. May 22,2009), at ~~·13, 19. 

July 15,2009	 -UCC, Rainbow/PUSH and Free Press filed an opposition to Fox's and News 
Corp's Supplement to Petition for Modification of Permanent Waiver. 

Sept. 15, 2009-Fox filed a reply to UCC, et al. July 15 opposition. 



COMPLETE FOX OWNERSHIP CHRONOLOGY
 

1976 -F-ffil:-N~_\ys Corporation ("News CQ!l?:'J~JhrQygh__~_§Jlb~tQjilIY_Qj§!!II9tfrg!p 

IyJ~.vj&io!!SJ~!iQ!ls.)Q(;~_ef.Q2\,:'1. purchased the Nelt' York Post" 
Fox 

1986 -Fox acquired WNYW, a television station located in the New York DMA, and 
pursuant to its 1985 license transfer, was given two years to divest its interests in 
the New York Post, Metromedia Radio & Television, Inc., 102 FCC2d 1334 (1985). 

Mar. 1988 -Pursuant to the FCC~s two year divestiture requirement, Fox sold the New York 
Post to real estate developer Peter S. Kalikow. 

1993 -Fox reacquired the New York Post after Mr. Kalikow!) financial difficulties led 
the paper~) parent company to declare bankruptcy, 

-Due to the_.lack ofJll!alifiedj2urchasersJ;>[other viable_... alternatiYes..Jhat~ 

ensure the survival of the newspaper, News Corp agreed to reassume management 
of the paper upon obtaining a pennanent waiver of the newspaperlbroadcast 
s;;r2ss-owl~y!:~hi,p _iliBGQ)Iyl~_~ _Thu~._Fox requested and received a permanent 
waiver of the NBCO rule to allow common ownership of the New York Post and 
WNYW. Fox Television Stations Inc., 8 FCC Rcd 5341, 5354 (1993). 

Sept. 2000 -Fox proposed to acquire ten television stations from Chris-Craft Industries, Inc., 
including WWOR-TV, another television station located in the New York DMA. 

-Fox argued that its 1993 permanent waiver should extend to its acquisition of 
WWOR-TV, or in the alternative, that it should receive an ~::interim waiver~: until 
-t-Re-conclusion of the ~rulemaking proceeding that the Commission committed 
to inHiqJ~in tb~ L22~ Biennial Regulatory Review of the Commission!) broadcast 
ownership rules. 

- UCC, Rainbow/PUSH, and other§ opposed Fox!~s acquisition ofWWOR-TV. 

July 2001 -The Commission granted Fox G "£QJlc:J.l!(:ty.<:I~~!pat it_~_2ulQbe.i!!_t~~_P!!1?lic interest 
t9gTil!}tlf9~1~_temporary 24-month ~ within which to come into 
compliance with the" NBCO by divesting The New York P08( or either of itll two 
New York tele'Yi~;ion stations. Jele"isiQ!1LnewsQapercross-Q:w.:nership mleinJhe. 
New York market ...", but only "insofar as it is necessary under our rules at that 
time. ~ .." UTVo/San Francisco, Inc., 16 FCC Rcd .f49.+.§.14975, 14989-14990 
(2001)_eGhri~:S:I~JtQrde(J. In an unpublished opinion, the D,C. Circuit affirmed 
the FCC) ruling. It found that the FCC had made an adequate public interest 
finding to approve the transfer, noting that -'-'-::[a]1though Fox could not fully 
complete Form 314 because it required waivers, to the extent that Fox required 
these waivers, the Commission found that granting temporary waivers would serve 
the public interest, and, therefore, the acquisition was in the public interest.-'-'-: 
Office o/Commc!.~n o/the United Church o/Christ v. FCC, 51 Fed. Appx. 21 



Page 2 ofJ± 

(2002). The Commission granted the waiver in order to permit an orderly 
disposition of mir;ets and avoid forced sales. 16 FCCR at 14989. 

-The Commission rejected Fox!~s claim that the 1993 permanent waiver extended 
to the acquisition ofWWOR-TV because a waiver granted during one set ofmarket 
conditions .!.!.::is not automatically extended to cover new combinations several 
years later under potentially changed market conditions..!.!...M;·" Chris-Craft Order. 
16 FCC Rcd at 14977. 

June 2003	 -The Commission rela)(ed the NBCO rule andrepealed the NBCO rule. finding that 
'~ne.ith~n.ahiiolute prohibition. onQ.ommoHownershittoLd.ailxoe.ws.papers and 
bwadcast outlets in the same market ... nor a cwss-service restriction on common 
ownership of radio and television outlets in the same market ... remains necessary 
j!}Jhe puqUS; jn!crest":Jbe.PC:C replaced the rule with cross media limits allowing 
cross-ownership in most markets, including New YQrk. 2002 Biennial Regulatory 
Review, 18 ~EC-C ..Rcd 13620 (2003). 

July 2003	 -~Absent the Commission's decision to repeal the NBCO rule. Fox's two-year 
temporary waiver eXpirefJ "..,.ithout Fox haying made any effort 10 come into 
compliance with the rulewould have expired on July 31. 2003. As the Commission 
s.aidin the...Chris:CI.aftQIder.~'[ilf _9..illnJle_s...sh..QUldQ.hange~uring.Lthe ....24 month 
waiver period] to permit the proposed combination. then FTS and Murdoch [News 
Com's chief executive officer] will not need to divest the Post or one ofthe 
!e.J~~isj9Jl§tatjQ!1~.to.cq1p~jTI.tQ.f01ppJi9:Q~Y,~:.J6E.~~~Bg.gatJ422Q~_.Q.i~ypthat the 
rule had been repealed. Fox filed a letter with the Commission on July 21. 2003. 
seeking.aJcmpQIary'..cxtensiQu.Q.fthe W.aillLtQ the extentnec..c.SSaIY.tQ permit the 
newmvnershiprnleslO .KQ intQeffeQ.t. 

Sept. 2003	 -The Third Circuit stayediJ}}Qte.Q1~ntatjQQ.qL~!lthe Commission!:s PrQposed new 
rule~, ordering that the old rule_~(qWs quo ante remain in effect pending judicial 
review. Prometheus Radio Project v. FCC, 373 F.3d 372 (3d. Cir. 2(03). 372. 398, 
432J3d. Cir. 2QQ41.At QTIllargum~n.tbefQre issuingJhe....s.tay. Judge Sci.rka. 
specifically asked appellant's counsel: "A stay would nOt affect any of the 
t~J!1PQr.~ry \y'.~jYe.T~?'-: G.Q~!!1~~Lr.Y§Qonded: ''It would eff~<::!jvely C.9~t.iQHe them.': 
JUQgy ~~jIica fo!Jg\y'~~: "It .\y'qHJ<le.ffe..~t.ive!y<;:QQ.~iQ.ue then},t7l1t it woulg.PQJ 
abrogate them'?" COllUsel replied: "That's correct." Prometheus Radio Project et. 
aL E..ECC...J:asS:...:NQ,.O.3.-33.88.Ira.ns.crip.t. of Hearing.on M..QtiQn.JQ..Stay, S.e.ptc.mber 
3, 2Q03, at 36. 

July 2004	 -The Third Circuit reversed the FCC'n change 10 the NBCO and clmified that:~ 

adoption of the cross media limits. but specifically found that "reasoned analysis 
SUppQrtsJhe CQmmissio.n' s dclenninatio.n thauhc..bl.anket.ban. on 
newspaper/broadcast crossQwnership was no longer in the public interest." that 
"the newspapcr/broadcast cross-ownership ban undermined localism" and that the 
ban \\'.~~pot n.t::~e~~.9:ry tq..P!QmQtsLdiv~rsity; the..£ourt c!'!dfied th9:L~!L2f the old 

DeltaView comparison ofpcdocs://wassr02a1878576/l and pcdocs://wassr02a1878576/3. 
Performed on 11/13/2009. 
2 



Page 3 of~~ 

NBC()Qwne.rshiprnles would remain in effect pending judicial review of the 
FCC) decision on remand. Prometheus, 373 F.3d at 398-99, 435, M~ 

Fox: Gtill had made no efforts to come into compliance with the NBCO as the 
CommistJion ordered 3 years prior in July 2001, 

Sept. 2004	 -Fox and News Corn filed a ~::Petition for Modification of Permanent Waiver,~: 

requesting that the Commission either nlodifYJheirexistingvennanent waiYerJo 
permit common ownership ofWWOR-TV, WNYW, and The New York Post, or to 
grant an additional temporary waiver until after the Commission!~s action on 
remand from the 2002 Biennial Regulatory Review. 

~2005	 -While its 2004 waiver request was pending, Fox underwentsmlghtECCcoJlsenlli 
undertake a corporate restructuring.. necessitating FCC approvLll, and filedthe 
filing of a Form 315 transfer of control application with a copy of the 2001 'Naher 
reque~,t attached ',", whicltdetailed whxJh_Yl?TQ'p9§.~gI~£(:ll?it§.U.;?:qt.ig.!1§hg!IJgJlaye no 
bearing on the existing waivers ofthe NBCO rule permitting common ownership of 
the Post together with WNYW(TV) and WWOR-TV: a copy of the 2004 
MQ_dificationPetitio.n~\lsQ.wasjncl!Jde.das part.of tb~ awlic.atLon. 

Oct. 2006	 -Almost three years after the FCC~s 2001 two-year waiver expired for 
WWOR TVinitially was set to expire for WWOR- TV, and lllore than three years 
after the FCC's decision to repeal the NBCO rule, the FCC voted three to two to 
approve the transfer okmpoIale..restrnctluingJhatJIausfrrred control of 
WWOR-TV and WNYW~. K...Rupert Murdoch, (Transferor) and Fox 
Entertainment Group (Transferee), 21 FtGR:ECC R<;;g 11499 (2006). The FCC 
has withheld the dissents of both Commissioners Adelstein and Copps. 

-The FCC granted a new permanent waiver for WNYW and The New York 
Post, and granted a new 24-month temporary waiver permitting continued common 
ownership ofWWOR-TV llIltH{which was scheduled to expire December:x:l-; 
~29±.6Q08). Id. 

- The temporary waiver for WWOR-TV was granted to provide ~::sufficient 

certainty to assure that [Fox] and News Corp. will continue to take appropriate 
action or expend necessary capital to preserve and expand The New York Post 
without a concern that it would have to forfeit that investment by closing the 
newspaper or by a forced sale ofa media interest at an artificially depressed price to 
achieve compliance with the multiple ownership rules." Id. At':and"tQ_e_~at 

the.ve-rv..pumo.s.eofJheJNBCQlruJe - to mescrve competitioullndeJ\isting servic.e. 
to the public - is not disserved by a forced divestiture ... in a market more than 
§yJficientlY..90m petitivyJg ~ithst(:lD.QJ~~bqtm§thillJll~.mJ~.wf1§g~~ign~gJ9 
prevent." [d. at 11502. 

DeltaView compatison ofpcdocs://wassr02a/878576/1 and pcdocs://wassr02a/878576/3. 
Performed on 11/13/2009. 
3 



Page 4 of~~ 

Nov. 2006 -The UCC and Rainbow/PUSH filed a petition for. reconsideration with the FCC, 
asking it to reconsider and reverse its October 2006 Order: Fox filed an opposition 
!Q tb~tP~!i.!i.Q.t!. 

Fedh.2007 -Fox filed license renewal applications for WNYW and WWOR-TV. See 
http://fjallfoss.fcc.gov/cgibiniws.exe/prodlcdbs/forms/prodlcdbsmenu.hts?context 
=25&appn=101167338&formid=303&fac_num=74197. 

May 1, 2007 -UCC and RainbowlPUSH 0ppOf.,edfUeg ~--peti!ig.D.JQ deny these applications. 

May 31. 2007 -Fox filed an opposition to UCC and Rainbow/PUSH's petition to deny. 

Nov. 28,2007 -Media Bureau htt~ld5 public forum in Newark, NJ to receive public input 
regarding sufficiency ofWWOR-TV!) programming effort in New Jersey. 

Feb. 2008	 -The Commission released its .or.dS<Ic.QncludingJhe2006 Quadrennial Review, 
"reaffinn[ing] [its] decision to eliminate the blanket ban on newspaper/broadcast 
cross-ownership .. .," and relaxing the NBCO~ rule and abandoning the cross 
;::media limite4~ adopted in 2003. The implementation ofthe Commission!~s 

relaxed NBCO rule is still under a stay pending the Third Circuit!~s review ofthe 
rule. In_r.e.2Q[)6..Quadrell111(lLRel!je~42.3.. E.GC..kd.2.010.,.2.021,(20081. 

-Although numerous licensees with outstanding license applications were 
referenced in the Commission!~s Order, Fox was not mentioned. 

June 23, 2008 -Fox ~and.Ne.w:s..CQm.filed Supplement to Petition for Modification ofWaiver, 
sought waiver under either old or new test. 

June 30, 2008 -UCClRainbow Push flJ~gf\Jetter. IntendJg.d.icatiug.£lp:j!!tent to respond~J:_Q 

th¥ SYIm!ememp:p:g.T!gti.t!,K!h~t!b.~L~x.parte rules apply;jh~JmJQnse wp:~!!Q1DJ.~g 
until July 15.2009. more than one year later. 

July 23, 2008	 -Fox requestand News Com filed a letter requesting permit but disclose treatment. 

Dec 24, 2008	 -Fox andJ'lews Cpntfiled a letter. State[J.§JiJ!il.!g!h~.i.I.: belief that the 20Q§ 
temporary waiver remains in effect pending action on merits; ask FCC to take into 
account II economic tll rmoih!!-oJ.lLQfabundan.Q.e..Q.f.cautiQ.!1,. theYalsQ.JlskedJhe 
CillDmission to extend their temporary waiver pending cQmpletiQn of proceeding, 
taking into account "ecQnomic turmoil" and "financial distress" roiling the 
!!,ywspape.r industry. 

·May 22,2009 FCC releases order adopted Jan. 15,2008, denying UCC'tJ Pet for r8con. Gf 
transfer for failure to demonstrate good cause. 

May 22. 2009 -FCC released the order adopted Jan. 15. 2008. denying UCC's and 
Rainb.mY/PUSH's.pe.titiQut'QrIeGQJlsidera.tiQn.Qf the QIderg[antingGQI1S_ellt1Q 
FQx's transfer of control. The Commission "reaffinn[ed] that our decision to renew 

DeltaView comparison ofpcdocs://wassr02a/878576/1 and pcdocs://wassr02a/878576/3. 
Performed on 11/13/2009. 
4 



Page 5 ofJ,4 

thep~rman.ent.wniYe.rl?e.nniUimLQWnershirLQ.fWNYW.:TY.-illld.theNe.\:!'..YQrk Post 
and to grant a tempQfary waiver permitting the further ownership ofWWOR-TV 
~as SUPP9rted by the fa<;!s in the re~9!:g.?:I.l.9:~ii!S ip.th~.PB1?J(c;.il1!~T~!>.!~~'~~C!f!)n re K. 
Bl!P<!:.[tM?!trj~~f.h.JTr.fJ!!§,,&.rer)flJ!:.4 Fox Entertail1ment Qr,QljJ2 (Transf~ree), 
Memorandum Opinion and Order on Reconsideration, FCC 08-15 (reI. May 22, 
20.Q9J.at.DIJ.19, 

July 15,2009	 -UCC...fHes, Rainbow/PUSH and Free Press filed an opposition to Fox~'s and News 
CQTP) Supplement to Petition for Modification of Permanent Waiver", 

Sept. 15, 2009 -Fox fi-l.e.s.filed .fl reply to UCC._~LaL July 15 opposition. 

DeltaView comparison ofpcdocs://wassr02a/878576/1 and pcdocs://wassr02a/878576/3. 
Performed on 11/13/2009. 
5 



cdocs://wassr02a/878576/1 
cdocs://wassr02a/878576/3 

o tion 3a strikethrou h double score no moves 

Count 
95 
70 
o 
o 
o 
6 

171 

DeltaView comparison ofpcdocs://wassr02a/878576/1 and pcdocs://wassr02a/878576/3. 
Performed on 11/13/2009. 
6 



_;e'~, 

'20il!I3'1t'7~14 

~YfU 

12021 60 t -Y074 
t~~i!i~ 

';f>H~.COM 

SKAODEN, ARPS, SL.ATE, MEAGHER & FL.OM L.L.P
 

1440 NEW YORK AVENUE. N:W. 

WASHiNGTON. D.C 20005·2U1 

TEL: (Z02) 3 "11 ·7000 

FAA (202) 393·5760 

www.skadden.com 

September IS, 2009 

1lI0lflfCt,j 
CHICAGO 
I4OV!li'fOf4:
 

LOS ANGELE$
 
N&W'I'Oltllt
 
10101.0 AL'fO 

$AN "ltANeISeO 
.U.... 'NGTQIt 

8&1.11140 
llI"USlileus 
~1II,,_n;1IIT' 

",ONG KONG 
LONDON 
MOSCOW 
MVNICH 

"""'S5'MO."OIIt. 
S"IiI"''''\' 
TOK"O 

TORoNTO 
\lIENNA 

Marlene H. Dortch 
Secretary 
Federal Communications Commission 
445 J2th Street, S.W. 
Washington. D.C. 20554 

RE: 

Dear Ms. Dortch: 

Files Nos. BRCT-200702OJAJT and -20070201AJS 
MB Docket No. 07-260 
Fox Television Stations, Inc. and News Corporation 
Request tor Waiver of the Newspaperlnroadc8st Cross­
Ownership Rule for WWOR·TV and WNYW(TV) 

By and through their counsel, Fox Television Stations, Inc. ("Fox") 
and News Corporation ("News Corp") hereby submit this letter to briefly respond to 
the Opposition pleading submitted July 15,2009 by the OtJice of Communication, 
United Church of Christ. Inc. ("UCe"), Rainbow/PUSH Coalition and Free Press 
(collecti"cl>'. "uee el 0/.") in connection with the above-referenced re.qucst for 
waiver of the newspaperlbroadcast cross-ownership ("NBCO") rule in the intensely 
competitive New York market. 1 The Opposition, submitted more Ihan one year 'liter 
flu and New.\' Corp filed a supplement to bolster their long-standing rt.'quest: for 
waiver, raises no new issues and therefore warrants only a briefresponse. 

Slfe In re PItt Tt!II!\'i.fltJlf Statioltv, Inc.• ,4ppllcaticmsf()f' Renewal ofLieensI! o/WWOR·TJ" and 
WNYJt~ Request/or Waiver a/the New.9paper-Brnadcllst Cros.9.{Jwnership Rule Relating to 
WWOR-n" and tM Nt""' York Post, File Nos. BRCf-2007UZOIAJT, BRL'T-2007020lAJS; MB 
Docket No. 07-260, Opposition orOffice ofCommunication, United Church ofCbrisl, lnc., 
RainbowlPUSH Coalition and Free Press, dated July 15, 2009 (the ·'Opposition"). 



Marlene H. Donch
 
September 15, 2009
 
Page 2
 

First and foremost, Fox and News Corp continue to believe, as they 
set forth in the Supplement, that their request for waiver of the NBCO rule in New 
York should have been granted several/ears ago,2 Fox and News Corp originally 
submitted their waiver request in 2004.' Had the Commission acted on the reque..o;t at 
that time, or during the subsequent tour years, it would have been compelled to grant 
Fox and News Corp a waiver permitting common ownership of two television 
stations (WNYW(TV) and WWOR·'IV) and a daily newspaper (the New lork Post) 
in New York, the nation's most diverse and competitive media market, This was 
especially clear after the Commission's judiciaUy.affirrncd decision to repeal the 
NBCO rule in 2003 upon finding that the rule may hann the FCC's localism goal 
while providing no benefit to the goals of diversity or competition.4 

Because their request remained pending for years without action, 
hnwever, Fox and News Corp filed the Supplement in June 2008 as called for in the 
COInrnission's 2006 quadrennial media ownership review order.s In the Supplement, 
Fox and News Corp reiterated the manifold justifications \\'UITanting relief' from the 
NBCO rule in a moo.ia market as vibrant as New York; they also explained that 
common ownership of these three non·dominant media outlets could not possibly 
cause any hannro thc public interest. The Supplement also set forth the reasons 
why, even if the Commission were to review the request under the new four·faetor 
test established in the quadrennial review proceeding, Fox and News Corp still 
deserved a waiver in New York a market with Iitcra.lly hundreds ofindepcndenUy­
owned media voices. 

See In rtl '"Ox Telel'/sian Staljems, Inc., at al., Supplement to Petition for Modification or
 
Permanent Waiver, filed June 23, 2008 (the ··Supplement").
 

See In Fe fixc rein'is;oll Slot/om, Inc. and The Nett's Corporalion limited. Requestjiff Waive1' of 
lire NeW5papt'TlBroadcClSI Cross-O'ft'1tflrsltip Rule Relating /0 WNYW(1l'). WWOR·Tf! andthe 
New York Post, Petition for Modification ofPcrmanent Waiver, filed September 22. 2004 (the 
"ModifICation Petitionn 

). 

See In re 2001 Bimn/af Regulatory Rnie.. -' Ra'/ew o/the CtJlnmL'ttfion's Broadca!lt Ownership 
Rules and Other Rules Adnpted Pursuant to Section ]0] ofthe Telecommunications Act cif/996. 
18 FCC Rcd 13620 (2003) ("2003 Biennial Review Order'). "c.-v·d and remanded. Prnmet;untS 
Radio Pre?!ec! \1, FCC, 313 F.3d 372 (3d Cir. 2004) (but court finding that "reasoned analysis 
supports the Commission's dctennillalion that the blanket ban on newspaper/broadcast cross­
ownership was no longer in the public interest"), 

See In re ]006 QuadrennioJ Regulatory Rel'iew ~- Review o/the Commission 'j' Broadcast 
(hlltlcrship Rtlles and Other Rilles Adopted Pursuant /() Seedc}n }Ol ofthe Telecommunications 
,4ct 0/1996, Report &. Order. MB Docket No. 06-121, FCC 01·216 (rei. February 4.2(08) (the 
"]008 Rep<,rt & Order"). 



Marlene H. Dortch 
September 15,2009 
Page 3 

Shortly thereafter, Rainbow/PUSH and vec submitted a leller to the 
Commission expressing an intent to oppose the Supplement.6 They waited more 
than a year, however, to actually file the Opposition (without offering any good 
reason to justify their delay). In the meantime, UCC and Free Press separately 
sought reconsideration of(and ti.1ed an appeal in the D.C. CircuitreJating to} the 
Commission's decision to grant consent to Fox'srecapitaliy..ation tmnsfer ofcontrol 
(which included a temporary extension of Fox's and News Corp's NBCO rule 
waiver in New York). Apparently, vec ef al. have now filed the Opposition 
because they are dissatisfied that the Commission consistently has ruled agai.nst them 
in tbe transfcr ofcontrol proceeding. They should not be permitted, however, to 
serially file repetitive opposition documents one after anotber each time they 
encounter II defeat on the merits. Fox and News Corp submit that the Commission 
should Dol countenance these types of delay tactics, which can only be intended to 
imp<.~e finality in a waiver proceeding that has now been pending for nearly five 
years. 

In any event, with regard to the arguments raised in the Opposition, 
Fox and News Corp submit that the filings that already comprise the record of these 
proceedings amply demonstrate that grant ofa waiver is warrantedbere. Indeed, this 
ground has been trod heavily before. Rather than repeat all of the various arguments 
in response to uce el al. 's latest sW"o, Fox and Ne\\>'S Corp simply request that the 
Commission consider its recently·med opposition to f'fee Press' petition for 
reconsiderationS (together with the other n,'Cord filings in these proceedings) as a 
fulsome response to the repetitious claims raised in the Opposition. '1 

See Letter to Marlme H. Dortch, Stcrlll.m'y, FCC, from Jessica J. Gow.alcz, Counsel to
 
Rainoow/PUSH iimd llCC, dated June 30,2008.
 

See In rq f( Ru~rt At"dach (TraMprofj and Fax: EnIIft1ainmflfl( Group (TrtmsfiJree), 
Memorandum Opinion and Order, 21 FCC Red 11499 (2006); In re K. Rupert Mwdm.-n 
(Transferor' and Fox &,ferlainmenf Gratlp (Tran.'i/eT',e), Memorandum Opinion and Order on 
Reconsideration, FCC 08-15 (rei. May 22, 2009). 

See In re K. Rupert Murdoch (Tran.'ijeror) and Fox Entertainment Group, Inc. (Transferee), File 
Nos. STCCT-20050819AAF at al., Opposition ofFox Entertainment Group, Inc. and Fox 
Television Stations, Inc., filed July 8,2009. 

As noted aoove, the Commiuiem's new four·fuctor test is not controlling, since Fox and News 
Corp deserve to have their waiverreques1 odjudica!ed em the basis of the original ModificaDon 
Petition. Yet FOl( and News Corp do think that it is wonh pointing oul at least two substantial 
flaws undermining UCC itt ai. 's reason.ll1g in addressing the showing made in the Supplement 
relating to the four-factor test. First, the Opposition inoongruot1lly argues tbal Fox foiled to show 
that its New York media outlets will exercise independent news judgment because the stations 

8 



Marlene H. Dortch 
Septembt-r 15, 2009 
Page 4 

In short. whether eV8.luated pursuant to the 10n.g-pending Modification 
Petition or the new four-factor test, there ea.n be no doubt that in a market as diverse 
and competitive as New York, common ownemhip ofWNYW(TV). WWOR-TV and 
the New York Post causes no public interest harms and should be permitted. Indeed, 
the record now overwhelmingly reflects that common ownership ofthese three 
outlets has been a boon to locaH.sm, competition and diversity. Accordingly, Fox 
and News Corp request that the Commission grant their waiver request and tinally 
bring to Ii close this years-long proceeding. 

Respectfully submitted, 

Antoinette Cook Bush 
Jared S, Sher 
Counsel 10 F<)x Television Simions. Inc. 
Ultd News Corporalion 

cc:	 Austin Schlick. FCC 
Barbara Kreisman, FCC 
Dave Roberts, FCC 
Best Copy and Printing, Inc. 
Angela 1. Campbell, Institute for Public Representation. Georgetown 

University Law Center 

and the newspaper are "ultimately responsible 10 Rupert Murdoch:' Opposition. il1 20. Of 
course, wlK.'tl media outlets are commOtdy-owned, !bey always will be ultimately responsible to 
the common parent (and its executive leadership), The truism that the news directors ofeach of 
WWOR·TV and WNYW(TV) and the publisher ofme NlJ'K' fork Post report ultimately to Mr. 
Murdm:h can hardly be relevant, or else the Commission's determination in the 1008 
Quodrennial Review Order 10 make editorial separation a factor in its waiver analysis would be 
nugatory, second. lJeC et al. criticil..e Fox's showing in the Supplement that the New York 
market is highly competitive, alleging for example thaI Fox should not have considered media 
outlets ()O l.ong Island as competitive with WWOR-TV II station licensed 10 Secaucus, NJ - due 
to llleir lack ofgeographic proximity. Set! Opposition, at 22. Fox continues to believe that its 
HHf analysis, as set forth in the Supplement. constiMes a valid and rational measure offhe 
tremendous competition that characterizes the New York market Taking uee Itt al.·s criticism 
at face value. however. would only support Fox's waiver req~1. Even if the Commi!>siOll were 
to find Ibat a television station in New Jersey does not compete with outlets located in other pa.rt:s 
ofthe New York market. that would compel a conclusion that common ownership ofWWOR·TV 
with WNYW(TV) and the /Vim' forA Post has no bearing on competition in the market. and thus 
that II waiver would not impacl the allegedly distinct media consumers ofWWOR·TV. 



EXHIBITB
 



DECLARATION
 

I, Maureen A. O'Connell, hereby state as follows: 

1.	 I am Senior Vice President, Regulatory & Government Affairs, News 
Corporation, which is the indirect parent of Fox Television Stations, Inc. ("Fox"). 
I submit this Declaration in connection with Fox's letter to the Commission as 
part ofMB Docket No. 07-260, dated January 18,2011 (the "Letter"). 

2.	 I have reviewed the Letter, as well as a letter to the Commission, dated December 
7,2010, submitted by Media Access Project ("MAP") as part of this proceeding, 
and I am familiar with their contents. I also am familiar with the issues related to 
the renewal application filed by television broadcast station WWOR-TV, 
Secaucus, New Jersey, which is licensed to Fox, including with respect to 
petitions to deny filed by Voice for New Jersey, the Office of Communication of 
United Church of Christ, Inc. and the RainbowlPUSH Coalition. 

3.	 WWOR-TV filed its license renewal application on February 1,2007. In June 
2007, the Commission by public notice designated issues related to the station's 
renewal proceeding as permit-but-disclose pursuant to the ex parte rules. In 
November 2007, the Commission announced plans to hold a public hearing in 
New Jersey with respect to WWOR-TV's license renewal application. As a 
result, in preparation for engaging in ex parte discussions with the FCC staff, and 
for Fox's appearance at the public hearing, I directed Fox's counsel to draft a 
summary of key issues related WWOR-TV's renewal application. The document, 
entitled "WWOR-TV: A Strong Commitment and Record of Service," dealt with 
three overarching subjects: (i) it refuted erroneous arguments about the purported 
"unique" legal standard applicable to review ofWWOR-TV's service; (ii) it 
provided a review of WWOR-TV's service to New Jersey during its preceding 
license term; and (iii) it detailed the legal standards applicable to FCC review of 
all broadcast license renewal applications under Section 309(k) of the Act (and 
the First Amendment). Fox has utilized the document (or a form of it) at various 
ex parte meetings with members of the Commission and its staff. 

4.	 In the Summer of2009, in response to the national economic recession and the 
substantial economic challenges afflicting the broadcast business, WWOR-TV 
was forced to make certain adjustments to its programming and staffing levels. 

5.	 Following the swearing-in of Chairman Genachowski to the Commission in June 
2009, I scheduled ex parte meetings with the new Chief of the Media Bureau and 
the new General Counsel (and their staffs) for August 25,2009 to reiterate Fox's 
view as to the applicable legal standard governing WWOR-TV's license renewal 
application. 

6.	 Together with Fox's outside counsel, I attended meetings with the Media Bureau 
and Office of General Counsel on August 25,2009. During the meetings, the 

1 



discussion focused on legal issues, including the statutory renewal standard set 
forth in Section 309(k) of the Communications Act, as well as FCC precedent 
regarding the applicable standard of review for WWOR-TV (subjects (i) and (iii) 
in the WWOR-TV paper described above). Although I do not recall with 
precision exactly what was said at each meeting (which took place more than 16 
months ago), to the best of my knowledge, recollection and belief, I did share 
with Commission staff general information about the changes at WWOR-TV that 
had been necessitated by the economy. But because I did not (and do not) view 
these changes as significant to the pending renewal application, these changes 
were not the focus of discussion during the meetings. 

7.	 Following the meetings, Fox filed a copy of the same WWOR-TV summary 
document that it previously had discussed and provided to Commission staff. The 
August 25,2009 meetings were the first that Fox held with Commission staff in 
which the quantities ofWWOR-TV's news and public affairs programming or 
staffing were substantively different than those quantities during the preceding 
term of WWOR-TV's license. As a result, it only belatedly occurred to me 
following the meetings that some of the text of the WWOR summary document 
may have been confusing. Specifically, a portion of the document - describing 
the quantities ofWWOR-TV's news and public affairs programming, as well as 
the size of its staff - originally was drafted in the present tense because, at the 
time that the document was prepared in 2007, the stated quantities were accurate. 

8.	 I therefore directed Fox's counsel to edit and revise the WWOR summary so that, 
going forward, its text would more precisely characterize the station's stated 
quantities of news and public affairs programming and staffing levels as those 
applicable to the preceding term of the station's license. Although I did not and 
do not believe that the changes made at WWOR-TV are of decisional significance 
with respect to the station's pending renewal application, I directed Fox's counsel 
to take this step with the hope that modifying the document would avoid the types 
of accusations that nonetheless arose in MAP's letter. 

9.	 I directed that the WWOR-TV summary document be modified without 
prompting from the Commission or any third party. 

9.	 At no time during the August 25, 2009 meetings or thereafter did I ever have any 
intention, desire, goal, design or plan to mislead anyone at the Commission. 

10.	 Fox utilized the revised version of the WWOR-TV document in connection with 
ex parte meetings held with staff from Commissioner Baker's and Commissioner 
Clyburn's offices on September 3 and September 22, 2009. Following each of 
those meetings, Fox filed a copy of the revised document with the FCC. 

2
 



I·declare. underpeoalt,yof~urythltJheJotegoing is ~'aI1dQQnwt,totbe beistormy 
knowledge, intbn.'lWion.andbeJj~f.Bxeooted on JaDOOry 18t11,:20n., 


