
FIRM/AFFILIATE OFFICES 
----------- 

BOSTON 
CHICAGO 
HOUSTON 

LOS ANGELES 
NEW YORK 
PALO ALTO 
WILMINGTON 

----------- 

BEIJING 
BRUSSELS 
FRANKFURT 
HONG KONG 

LONDON 
MOSCOW 
MUNICH 
PARIS 

SÃO PAULO 
SHANGHAI 
SINGAPORE 

SYDNEY 
TOKYO 

TORONTO 
VIENNA 

SKADDEN, ARPS, SLATE, MEAGHER & FLOM LLP 
1440 NEW YORK AVENUE, N.W. 

WASHINGTON, D.C.  20005-2111 
________ 

 

TEL: (202) 371-7000 
FAX: (202) 393-5760 

www.skadden.com 
DIRECT DIAL 

(202) 371-7230 
DIRECT FAX 

(202) 661-8270 
EMAIL ADDRESS 

ABUSH@SKADDEN.COM 
 

September 22, 2011 

William T. Lake 
Chief, Media Bureau 
Federal Communications Commission 
445 12th Street, S.W. 
Washington, D.C.  20554 

RE: Ex Parte Presentation 
Application for Renewal of License of WWOR-TV 
File No. BRCT-20070201AJT; MB Docket No. 07-260 

Dear Mr. Lake: 

By and through its undersigned counsel, Fox Television Stations, Inc. 
(“Fox”), licensee of television station WWOR-TV, Secaucus, NJ, hereby responds in 
brief to the late-filed letter submitted to you by Voice for New Jersey (“VNJ”) on 
August 1, 2011 as part of the above-referenced proceeding.1  While Fox does not see 
a need to respond to issues raised by VNJ that have been addressed in the past, Fox 
does feel compelled to correct the record with respect to certain new, erroneous 
factual claims set forth in VNJ’s letter. 

                                                 

1  See Letter from Charles Lovey, Voice for New Jersey, to William T. Lake, Chief, Media Bureau, 
FCC (dated Aug. 1, 2011) (“VNJ Letter”).  The VNJ Letter, it should be noted, was filed 
woefully out-of-time, since the Commission’s letter of inquiry in this proceeding directed that 
“Replies may be filed no later than thirty (30) days from Commission receipt of the Licensee’s 
response.”  Letter, dated February 17, 2011, to Fox Television Stations, Inc., from William Lake, 
Chief, Media Bureau, DA 11-314, at 5 (emphasis in original) (“FCC Inquiry Letter”). 



William T. Lake 
September 22, 2011 
Page 2   

 

First, VNJ wrongfully claims that Fox overstated its count of 
employees (set forth in response to question 4 of the FCC’s inquiry letter).2  As Fox 
previously explained, the Commission does not evaluate a broadcast station’s 
renewal application based on the number of its employees but on the basis of its 
overall issue-responsive programming during the preceding term of its license.3  
Thus, Fox had no incentive to mislead the Commission.  Fox only ever engaged in a 
conversation with VNJ about employees to rebut the preposterous allegations that 
Fox had abandoned its commitment to New Jersey and that it maintained only a 
“skeleton operation”4 in the state (allegations that are belied even by the “count” 
provided as part of the VNJ Letter, which acknowledges the presence of scores of 
employees).5   

In any event, Fox strongly disputes the allegation that its method for 
counting employees, as explained in the April 4 Letter, was false or misleading; Fox 
stands by its previous submission.  Curiously, VNJ chides Fox for “tak[ing] great 
care” to detail its count – reproaching Fox for “go[ing] on for four pages” of 
explanation – as if Fox’s decision to offer a comprehensive account of its 
methodology should be a mark against it.6  Fox’s willingness to back up all of its 
figures with a thorough explanation should be welcomed by the Commission.  In 
contrast, VNJ supplied with its letter a declaration from Greg R. Hancox that offered 
no detail whatsoever as to how VNJ arrived at its count.  Nor does VNJ explain why 
Mr. Hancox – a third party who is not employed by Fox – should even be considered 
a reliable source of information about WWOR employees.  While Mr. Hancox is 
President of a local chapter of a union that represents some WWOR employees, his 
union by no means represents all of the individuals employed by Fox at the WWOR 
facility.  Mr. Hancox simply is not privy to information that would enable him to 
know the aggregate number of people who work at the Secaucus facility.  As a result, 

                                                 

2  See VNJ Letter, at 6. 

3  See e.g., Letter from Antoinette Cook Bush and Jared S. Sher, Counsel to Fox, to William T. 
Lake, Chief, Media Bureau, FCC, MB Docket No. 07-260 (April 4, 2011), at 4 (“April 4 Letter”). 

4  See, e.g., Letter from Donna Sandorse, Voice for New Jersey, to Julius Genachowski, Chairman, 
FCC, MB Docket No. 07-260 (Nov. 27, 2009), Exhibit A, at 5 (alleging without basis that Fox is 
“maintaining little more than a skeleton operation in New Jersey”). 

5  See VNJ Letter, at 6. 

6  Id. at 7-8 (emphasis in original). 



William T. Lake 
September 22, 2011 
Page 3   

 

it is no surprise that the information provided by Mr. Hancox is incorrect.  
Accordingly, his declaration should be given no weight.7  

Second, VNJ asserts without explanation that Fox has reduced 
WWOR’s weeknight local newscast from “36 minutes to 27 ½ minutes” as of July 
2011.8  As Fox’s April 4 letter indicated, WWOR’s newscast at the time Fox 
responded to the FCC Inquiry Letter was scheduled for 35 minutes beginning at 11 
p.m. each weeknight.9  Moreover, Fox advised the Commission in a July 11, 2011 
letter that it had restored its regularly-scheduled weeknight newscast to 10 p.m. as of 
June 27, 2011.10  This newscast is now scheduled to run for 30 minutes each 
weeknight; VNJ does not explain the basis for its claim that the newscast now lasts 
“27 ½ minutes.”  In any event, it is WWOR’s overall presentation of responsive 
programming during the license term, and not the number of minutes of its current 
weeknight newscast, that is material in connection with the pending renewal 
application, especially given that Section 309(k) of the Communications Act limits 
evaluation of renewal applications to a station’s performance during the preceding 
term of its license.11 

                                                 

7  Because employment figures are not material to the underlying renewal application, Fox is not 
going to spend time pointing out all of the reasons why the information provided by Mr. Hancox 
is incorrect.  For the same reason, Fox submits that its employee count should not be an issue in 
this proceeding, and it therefore advises the Commission that it will not undertake to inform the 
FCC every time it makes a staffing change.  Should the Commission request specific information 
in the future with regard to staffing at WWOR, Fox will provide a response.   

8  VNJ Letter, at 8. 

9  See April 4 Letter, at 5-6. 

10  See Letter from Antoinette Cook Bush and Jared S. Sher, Counsel to Fox, to Marlene H. Dortch, 
Secretary, FCC, MB Docket No. 07-260 (July 11, 2011). 

11  See 47 U.S.C. § 309(k); see also In re Birach Broadcasting Corp., 16 FCC Rcd 5015, 5020 
(2001) (“Birach”) (aff’d on other grounds sub nom, New World Radio, Inc. v. FCC, 294 F.3d 164 
(D.C. Cir. 2002) (“consideration of post-[license] term developments is fundamentally at odds 
with [the] backwards-looking standard” embodied in Section 309(k)).  VNJ also accuses Fox of 
overstating the number of news trucks “utilized” at WWOR.  VNJ Letter, at 7.  Notably, VNJ 
does not claim that Fox’s count of its trucks is incorrect; it merely observes that the satellite news 
truck has been used infrequently during the past three years.  See id.  The Commission’s inquiry 
letter asked about the number of trucks “dedicated” to WWOR, and Fox answered accordingly.  
See FCC Inquiry Letter, at 4.  As Fox pointed out, after June 2007 it added a dual path hybrid 
truck to WWOR’s fleet (capable of transmitting via both satellite and microwave).  See April 4 
Letter, at 21.  Given that a dual path truck offers substantially more flexibility, it is eminently 



William T. Lake 
September 22, 2011 
Page 4   

 

A review of both the facts and the law confirms that Fox has not 
engaged in a misrepresentation, nor has it exhibited any lack of candor.  Fox’s filings 
in this proceeding (particularly its letters to the Commission dated January 18 and 
April 4, 2011) explain in detail that the “sine qua non of misrepresentation or lack of 
candor is intent to deceive the Commission.”12  VNJ’s latest letter, like similar letters 
before, simply ignores that Commission precedent requires an accuser to 
demonstrate by “substantial evidence”13 the requisite “desire, motive or logical 
reason to mislead that is the crux” of misrepresentation and lack of candor.14  

In short, VNJ has never presented any evidence that Fox intended to 
deceive the Commission.  Nor could it, given that changes regarding a broadcast 
station’s employment and in the quantity of its news programming minutes do not 
form a proper basis for review of a renewal application.15  Fox continues to believe 
that, consistent with the longstanding statutory and regulatory framework applicable 

                                                                                                                                          
reasonable for Fox to rely more frequently on its hybrid truck than on a truck that offers the 
ability to transmit programming solely via satellite. 

12  In re Wireless Telecommunications, Inc., 24 FCC Rcd 3162, 3168 (2009) (citing Fox River 
Broadcasting, Inc., 93 F.C.C. 2d 127, 129 (1983)) (emphasis supplied). 

13  In re Liberty Productions, 16 FCC Rcd 12061, 12085 (2001). 

14  See In re Robert J. Kern et al., 23 FCC Rcd 13930, 13932 (internal citation omitted).  See also In 
re Mary V. Harris Foundation, 22 FCC Rcd 16948, 16951, n.28 (“party alleging 
misrepresentation has the burden of proof to make a prima facie showing of intent to deceive”) 
(citing Merrimack Valley Broadcasting, Inc., 99 F.C.C.2d 680, 683, n.9 (1984)).  VNJ also 
dismisses Fox’s evidence of its effort to correct the oversight associated with its August 2009 ex 
parte letters, claiming that a “correction . . . must meet” certain threshold requirements, including 
that the correction be identified to all recipients of the prior statement.  VNJ Letter, at 4.  VNJ 
apparently summons this standard from thin air, for it cites no precedent or authority – from the 
Commission or otherwise.  In fact, VNJ ignores FCC precedent holding that the Commission will 
not find a misrepresentation or lack of candor when licensee error is corrected somewhere in the 
public record.  See, e.g., Wireless Telecommunications, 24 FCC Rcd 3162 at 3168 (FCC 
“declin[ing] to infer intent to deceive . . . when information is elsewhere disclosed or available in 
its records”); Mary V. Harris Foundation, 22 FCC Rcd at 16951 (application with incorrect 
ownership information did not show lack of candor because the corrected information was 
available in ownership reports separately filed with the Commission; thus, no evidence of intent 
to deceive).  See also In re Greater Muskegon Broadcasters, Inc., 11 FCC Rcd 15464, 15472 
(1996) (FCC determining that party lacked intent to deceive “because all of the information 
which [the party] purportedly failed to reveal was on file in the . . . proceeding”). 

15  This is to say nothing, of course, about the illogic of asserting that a licensee could even 
conceivably try to conceal changes openly made to the program schedule of a station transmitted 
freely over-the-air.   



William T. Lake 
September 22, 2011 
Page 5   

992277-D.C. Server 2A - MSW 

to the licensing of television stations, the FCC should grant WWOR a renewal of its 
license.   

Respectfully submitted, 

/s/ 

Antoinette Cook Bush 
      Jared S. Sher 
      Counsel to Fox Television Stations, Inc. 

 

cc (via email): Chairman Julius Genachowski 
  Commissioner Michael J. Copps 
  Commissioner Robert M. McDowell 
  Commissioner Mignon Clyburn 
  Charles Lovey, Voice for New Jersey (also via Federal Express) 
  Angela Campbell, Counsel to UCC and Rainbow/PUSH (also via  

      Federal Express) 
  Andrew Schwartzman, Media Access Project (also via Federal  

      Express) 
 


