
 
 
 
 
 
October 31, 2011 
 
 
Mr. William T. Lake 
Chief, Media Bureau 
Federal Communications Commission 
445 12th Street SW 
Washington, DC  20554 
 
 
 re:   Application for Renewal of Station License of WWOR-TV 
  File No. BRCT-20070201AJT and MB Docket No. 07-260 
 
 
Dear Mr. Lake: 
 
We are writing today to respond to the letter to you dated September 22, 2011 
from counsel to Fox Television Stations, Inc. (“Fox”) in the captioned matter.  The 
Commission has accorded permit-but-disclose status under the ex parte rules 
with respect to this proceeding.  As a great deal of the subject matter in this 
proceeding has been discussed extensively in prior correspondence, we will be 
brief in our comments, and will seek to address only the salient issues raised by 
Fox’s most recent letter with regard to your ongoing investigation1. 
 
We would first like to correct any false impressions that may arise from the vastly 
differing portrayals of WWOR-TV employees working at the station’s Secaucus 
headquarters.  You will recall that Fox claimed a roster of 173 people employed 
by WWOR-TV at its Secaucus facility at the time of its April 4, 2011 response to 
your investigation2.  In our August 1, 2011 letter to you, VNJ provided a 
declaration indicating that WWOR-TV employs only 69 people at the station’s 
headquarters3.   
 

                                                 
1  See Letter dated February 17, 2011 to Fox Television Stations, Inc. from William Lake, 

Chief, Media Bureau, FCC, DA 11-314, MB Docket No. 07-260 (2/17/2011) 
2  Letter dated April 4, 2011 to Marlene Dortch, Secretary, FCC from Antoinette Cook Bush, 

Counsel to Fox Television Stations, Inc. (the “Response Letter”), MB Docket No. 07-260 
(4/8/2011), p. 17 

3  Letter dated August 1, 2011 to William Lake, Chief, Media Bureau, FCC from Voice for 
New Jersey, MB Docket No. 07-260 (8/1/2011), Exhibit B, Declaration of Greg R. Hancox 



Voice for New Jersey  October 31, 2011 
Letter to William T. Lake  Page 2 of 7  

In its September 22 letter Fox states that it “. . . had no incentive to deceive the 
Commission.  Fox only ever engaged in a conversation with VNJ about 
employees to rebut the preposterous allegations that Fox had abandoned its 
commitment to New Jersey. . .  .  Fox strongly disputes the allegation that its 
method for counting employees, as explained in the April 4 Letter, was false or 
misleading.”4 
 
Some context may be helpful here.  First of all, there have been no 
“conversations” between VNJ and Fox since the Commission’s November, 2007 
public hearing on the WWOR-TV license renewal.  No subsequent 
communication has taken place beyond the parties’ written filings with the 
Commission.  All of these communications have been addressed to the FCC’s 
Commissioners and staff, and are properly incorporated into the written record of 
the WWOR-TV license renewal proceeding.  As such, Fox’s misrepresentations 
did not take place in the course of casual dialogue with VNJ.  Rather, Fox’s 
claims were made directly to the Commissioners and staff, in writing and on the 
record, for the express purpose of obtaining a renewal of WWOR-TV’s station 
license. 
 
Further, the answer incorporated in Fox’s reply to the Commission’s investigation 
(the “Response Letter”)5 is thoroughly lacking in candor, as a review of the 
Commission’s inquiry and the Fox response will readily attest.  In its February 17 
letter, the Commission asked Fox to provide (at various points in time) “. . . the 
number of persons employed by the Station at the Secaucus, New Jersey facility 
(emphasis added).  In making this inquiry, the Commission specifically cites 
Fox’s prior representations that “WWOR-TV currently employs over 250 
individuals at the Secaucus facility” and that “WWOR-TV maintains a 
management and production staff with more than 75 employees in its New 
Jersey facility every day” (emphasis in original).6 
 
It could hardly be more obvious that the scope of the Commission’s inquiry is 
limited to those employees who operate primarily out of WWOR-TV’s Secaucus 
headquarters.  It clearly does not include all Fox employees whose job duties 
somehow relate to WWOR-TV. 
 
Yet this all-encompassing scope is precisely what Fox employed in crafting its 
response to the Commission.  As noted in our Letter of August 1, Fox’s response 
to the Commission was so contrived as to include members of Fox’s union 
negotiating team7, the Fox News Channel employee charged with looking after 

                                                 
4  Letter dated September 22, 2011 to William Lake, Chief, Media Bureau, FCC from 

Antoinette Cook Bush and Jared S. Sher, Counsel to Fox Television Stations, Inc., MB 
Docket No. 07-260 (9/22/2011), p.2 

5  Op. cit., Bush letter dated April 4, 2011 to Marlene Dortch, p. 17 - 21. 
6  Op. cit., Lake letter dated February 17, 2011 to Fox Television Stations, Inc., p. 4 
7  Op. cit., Bush letter dated April 4, 2011 to Marlene Dortch, p. 18, footnote 10. 



Voice for New Jersey  October 31, 2011 
Letter to William T. Lake  Page 3 of 7  

that operation’s disaster recovery studio8, and irregular, part-time fill-in 
employees who were paid at least once during the relevant time periods.9  
 
It is noteworthy that the total employee count indicated in Fox’s Response Letter 
is lower than it had previously claimed, even incorporating Fox’s preposterously 
overreaching methods.10  The tally indicated in the declaration of Greg R. 
Hancox, however, is (with the sole exception of the January, 2010 declaration of 
Audrey Pass, WWOR-TV’s Senior Director of Communications and Public 
Affairs11) orders-of-magnitude below Fox’s claims. 
 
In its letter, Fox claims that Mr. Hancox “simply is not privy to information that 
would enable him to know the aggregate number of people who work at the 
Secaucus facility”, and that his information is accordingly incorrect12.   
 
VNJ acknowledges that Mr. Hancox’s position as the President of a union local 
does not afford him first-hand knowledge of the full scope of employment at 
WWOR-TV’s Secaucus headquarters.  It does, however, place him in close 
working relationships with any number of individuals who have such knowledge.  
It is hardly a surprise that Mr. Hancox has not identified the sources of the 
information in his declaration.  This notwithstanding, the declaration of a union 
official with a long history representing WWOR-TV employees clearly has 
credibility. 
 
Tellingly, Fox fails to state how the information in the Hancox declaration is 
incorrect, despite the declaration’s detailed account of WWOR-TV’s Secaucus 
employees and their positions.  Instead of identifying even one employee missing 
from Mr. Hancox’s tally, Fox simply “disputes the allegation that its method for 
counting employees . .  was false or misleading; Fox stands by its previous 
submission.”13  Fox also has not seen fit to comment on the employee count as 
described in the declaration of Audrey Pass-- a document that it now presumably 
would like to keep at arm’s length or farther, as it is reasonably consistent with 
the representations in the Hancox declaration, and thoroughly inconsistent with 
the inflated employee count in Fox’s April 4 Response Letter.14 
 

                                                 
8  Ibid, p. 19, footnote 12 
9  Ibid, p. 20 
10  Op Cit., Voice for New Jersey letter dated August 1, 2011 to William Lake, p. 2 
11  Letter dated January 5, 2010 to Julius Genachowski, Chairman, FCC from Antoinette 

Cook Bush and Jared S. Sher, Counsel to Fox Television Stations, Inc., MB Docket 
No.07-260 (1/7/2010), Exhibit A. 

12  Op. cit., Bush and Sher letter dated September 22, 2011 to William Lake, p. 2 - 3. 
13 Ibid, p. 2  
14  Somewhat incredibly, Ms. Pass’ Declaration was offered up after VNJ had called out Fox 

for its misrepresentation regarding the 250 employees supposedly working at WWOR-
TV’s Secaucus headquarters.  We first raised this issue in a filing with the Commission 
dated November 27, 2009.  Ms. Pass’ Declaration is dated January 5, 2010, and was 
presented as Exhibit A to Fox’s letter of that same date. 



Voice for New Jersey  October 31, 2011 
Letter to William T. Lake  Page 4 of 7  

(In fairness, some explanation is proffered as to Fox’s non-response regarding 
the employee count in the Hancox declaration.  Fox sometimes buries its most 
embarrassingly flawed arguments in footnotes, and it has done so again here.  In 
footnote 7 to its September 22 letter Fox states that “it is not going to spend the 
time” to point out Mr. Hancox’s purported errors, as the employment figures “are 
not material to the underlying renewal application.”  With this, Fox rather 
conspicuously ignores two key facts.  First, Fox’s argument as to the materiality 
of its misrepresentations is hardly a matter of settled law or Commission 
precedent; VNJ has already thoroughly refuted this argument in its February, 
2010 filing with the Commission.15.  Second, even if Fox’s stated employment 
figures were ultimately found to be immaterial with respect to the WWOR-TV 
license renewal, they are a prime element of the Commission’s investigation of 
Fox’s misrepresentations.) 
 
Once again, Fox suffers from having painted itself into a corner by refusing to 
acknowledge and correct its prior misrepresentations.  It must now concoct 
absurdly convoluted methods to (nearly) support its previous claims, and blindly 
refute all evidence of its prior misstatements, no matter how clear or compelling.   
 
Fox’s September 22 letter is no more successful in its attempt to explain away 
the abundant lack of candor evidenced in its July 11, 2011 letter to the 
Commission. 
 
In this letter, Fox again offers up its discredited beyond-the-scheduled-license-
term argument in defense of its behavior.  Despite these claims, however, Fox 
properly acknowledges the ongoing nature of the Commission’s inquiries as 
described in your February 17 letter.  Specifically referencing “the continuing 
nature of the inquiries” Fox advised the Commission of a scheduling change 
effective June 27, 2011 that moved WWOR-TV’s weekday newscast from 
11:00PM to 10:00PM.16 
 
The scheduled broadcast time of WWOR-TV’s news programming is, of course, 
but one subject of these inquiries.  Among the Commissions other inquiries are 
“the total weekly airtime” of the station’s news and public affairs programming;17 
and “the number of persons employed by the Station at the Secaucus, New 
Jersey facility.”18  
 

                                                 
15  Letter dated February 15, 2010 to Julius Genachowski, Chairman, FCC from Charles 

Lovey, Member, Voice for New Jersey MB Docket No. 07-260 (2/16/2010), Exhibit A. 
16  Letter dated July 11, 2011 to Marlene Dortch, Secretary, FCC from Antoinette Cook Bush 

and Jared S. Sher, Counsel to Fox Television Stations, Inc., MB Docket No. 07-260 
(7/12/2011). 

17  Op. cit., Lake letter dated February 17, 2011 to Fox Television Stations, Inc., p. 3, 
request #1. 

18  Ibid, p. 4, request #4. 



Voice for New Jersey  October 31, 2011 
Letter to William T. Lake  Page 5 of 7  

In its April 4 letter, Fox represented that the station delivered 35 minutes of news 
programming each weekday evening19, and that the station employed 173 people 
at its Secaucus headquarters as of 3/25/11.20  Clearly, both programming and 
staffing has been further reduced since the date of this letter. 
 
In its September 22 letter, Fox states that “this newscast is now scheduled to run 
for 30 minutes each night,”21 while questioning the representations in the Hancox 
declaration that the newscast in fact has a program time of only 27½ minutes.  
(Mr. Hancox has provided a new declaration which clarifies the basis for his 
representations; this is attached as Exhibit A).   
 
Based on the information in this Exhibit, WWOR-TV’s June 27 scheduling 
change actually reduced the net broadcast time of the station’s newscast by 
more than 20%.  Even using Fox’s figures, airtime was reduced by more than 
14%.  Either way, a material programming reduction obviously occurred. 
 
Additionally, the (original) Hancox declaration makes clear that WWOR-TV has 
undertaken additional staff reductions, with more planned in the near future.  The 
stage crew for the evening newscast (which had been four people in 2009) is 
now down to a single person, and 8 of 13 Master Control jobs are being 
eliminated from the station’s Secaucus headquarters.22  None of these staffing 
changes are disputed by Fox in its September 22 letter. 
 
As we previously noted, a scheduling change from late-night to prime time is 
generally construed as a positive development, and it is unsurprising that Fox 
would seek to share this news with the Commission.  What is very clear, 
however, is that while Fox and its counsel are fully cognizant of the ongoing 
nature of the Commission’s inquiries, they have chosen to provide only that 
limited amount of updated information which casts the station in a favorable light. 
 
At page three of its September 22 letter, Fox again argues that its current 
practices are of no consequence to the Commission and suggests that its 
misstatements and non-disclosure can therefore be overlooked.23  However, in 
light of Fox’s energetic effort to brag about its practices subsequent to the filing of 
its renewal application (including a video presentation at a hearing in Newark and 
repeated oral presentations to Commissioners and staff), it is clear that Fox 
sought to influence the Commission’s decisionmaking with such information.  
See Alabama Educational Television Commission, 50 FCC 2d 461, 476 (1974) 

                                                 
19  Op. cit., Bush letter dated April 4, 2011 to Marlene Dortch, p. 5. 
20  Ibid, p. 17 
21  Op. cit., Bush and Sher letter dated September 22, 2011 to William Lake, p. 3. 
22  Op. cit., Voice for New Jersey letter dated August 1, 2011 to William Lake, Exhibit B, 

Declaration of Greg R. Hancox 
23  VNJ has previously distinguished Birach Broadcasting Corp., 16 FCCRcd 5015, 5020 

(2001), the case on which Fox attempts to rely.  Cite.  That case related to a station 
which was dark during its license term and then went back on the air thereafter.  It is 
completely inapposite here. 



Voice for New Jersey  October 31, 2011 
Letter to William T. Lake  Page 6 of 7  

(“evidence of improved performance may in some circumstances be advanced 
by a renewal applicant as evidence of his willingness to correct deficient license 
term performance”).   In any event, it is the veracity of the information submitted, 
and Fox’s intent in submitting it, not when it was submitted, which is at issue 
now. 
 
Fox has scoured FCC case law to find a few cases it can cite out of context to 
argue that it had no reason to engage in misrepresentation and lack of candor.24  
It claims that since a “station’s employment and quantity of news programming 
minutes do not form a proper basis for review of a renewal application...,” Fox 
could not have intended to mislead the Commission.  The problem with Fox’s 
theory is that its new misrepresentations and ongoing failures of disclosure were 
in response to a formal query from the Commission staff.  The Commission’s 
letter stated that it was investigating whether material facts were being 
misrepresented, and proceeded to ask specific questions about Fox’s 
programming and employment practices.  It is therefore impossible to argue that 
Fox could reasonably have believed that the false information was immaterial to 
the Commission. 
 
If Fox truly believes (as it repeatedly asserts) that all of the staff-cutting and 
schedule-gutting that WWOR-TV has indulged in over the past five years is of no 
decisional significance, then it should have no problem sharing a little more bad 
news with the Commission.  And, if Fox truly respects the Commission’s authority 
to conduct its investigation (as it also says it does), then it is plainly obligated to 
provide all information germane to the Commission’s ongoing inquiry.  Fox’s 
practice in providing the Commission with only information favorable to its 
interests is indefensible, and manifests an appalling lack of candor. 
 
Yet for all of this misbehavior and misinformation, Fox’s greatest failings with 
respect to the Commission’s inquiry are not even discussed in its September 22 
letter.  As amply documented in our August 1 letter to you, Fox has failed utterly 
to produce the scope of documentation called for in the Commission’s inquiry.25 
 
For the sake of brevity, we will not recount our prior argument in detail here.  
Suffice it to say that Fox has not produced any documentation relating to its 
activities after September, 2009.  At that point in time, Fox was actively engaged 
in concealing its prior misrepresentations.  More than 12 months would pass 

                                                 
24  Wireless Telecommunications, 24 FCCRcd 3162, 3168 (2009), involved an inadvertent 

inconsistency, which is not remotely similar to the circumstance here, where Fox 
attempted to “correct” the record by presenting different information to different members 
of the FCC staff without pointing out that fact.  In Mary V. Harris Foundation, 22 FCC2d 
16948, 16951 (2007), the applicant failed to keep its application updated with respect to 
non-decisional information.  Greater Muskegon Broadcasters, Inc., 11 FCCRcd 15464, 
15472 (1996), is entirely inapposite, since the licensee was found not to have made any 
misrepresentations. 

25  Op. cit., Voice for New Jersey letter dated August 1, 2011 to William Lake, p. 4 -6. 



Voice for New Jersey  October 31, 2011 
Letter to William T. Lake  Page 7 of 7  

before Fox had any reason to believe that anyone would take notice its 
misstatements. 
 
Fox’s refusal to provide documentation produced after September, 2009 is based 
on an absurd argument that was thoroughly repudiated in our August 1 letter.  
We note again that Fox did not even see fit to comment on this matter in its 
September 22 letter; it obviously can produce nothing to bolster a logically 
absurd and legally unsupportable position, and simply hopes the matter will go 
away. 
 
The upshot of Fox’s failure to produce the requested documents is clear.  Fox’s 
counterfeit cutoff date of September, 2009 serves to shield the very 
documentation that is at the heart of the Commission’s inquiry. This outrageous 
position cannot stand. 
 
VNJ has produced a substantial written record in support of its allegations of 
misrepresentation and lack of candor by Fox.  In denying these allegations, Fox 
has offered little more than abstruse legalistic arguments rife with finely parsed 
definitions and tortured logic.  If Fox is truly innocent of wrongdoing, it should 
have no problem producing documentation supporting its case.  In fact, Fox 
would be expected to welcome the opportunity. 
 
Sunlight can both illuminate and disinfect; let it do its work here.  The 
Commission should be satisfied with nothing less. 
 
       Sincerely, 

        
       Charles Lovey, Member 
       Voice for New Jersey 
 
 
 
copy (via email): Chairman Julius Genachowski 

Commissioner Michael J. Copps 
   Commissioner Robert M. McDowell 
   Commissioner Mignon Clyburn 
   Fox Television Stations, Inc. via its counsel, 

Antoinette Cook Bush and Jared S. Sher  
(also via regular mail) 



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

EXHIBIT A 
 
 
 



   

DECLARATION 
 
I, Greg R. Hancox, am the President of Local 59 of The International Alliance of 
Theatrical Stage Employees.  Based on information which has been made 
available to me and which I consider to be reliable I hereby state as follows: 
 

1) In a prior declaration dated July 22, 2011, I stated that WWOR-TV, 
Secaucus, NJ reduced its scheduled weekday newscast to 27 ½ minutes 
as of June 27, 2011. 

2) I have reviewed the September 22, 2011 letter to the Federal 
Communications Commission from Antoinette Cook Bush and Jared S. 
Scher, counsel to Fox Television Stations.  In this letter, Fox questions 
this claim and asserts that the newscast “is now scheduled to run for 30 
minutes each weeknight.” 

3) When WWOR-TV’s weekday newscast was scheduled for 11:00PM, the 
broadcast began “straight up” at 11:00PM and was not off until 11:35PM.  
The program schedule provided for four 2-minute commercial breaks.  
Net of commercial breaks, this schedule provided 27 minutes of news 
programming. 

4) In June, 2011, the station’s news broadcast was rescheduled to 
10:00PM.  Two or three nights per week, the broadcast begins “straight 
up” at 10:00PM.  The other nights, the broadcast does not begin until 
10:01PM. 

5) Effective with the rescheduling, the news broadcast now goes off at 
10:27:25 or 10:27:30 each evening.  The program schedule provides for 
three 2-minute commercial breaks.  Net of commercial breaks, this 
schedule provides from 20 ½ to 21 ½ minutes of news programming 
(depending on the actual start time). 

 
I hereby swear that the foregoing is true and correct to the best of my knowledge, 
information and belief. 
 
 
 

       
Date:  October 19, 2011      By: Greg R. Hancox 
      President, Local 59, IATSE 
 


	WmLakeLtr20111031
	ExhibitADivider
	Declaration2-GregHancox

